תהפוך ל"עיר"? הוועדה המחוזית אישרה את תוכנית המתאר של זכרון יעקב – 37 אלף תושבים עד 2040

התוכנית קובעת הנחיות לשמירת המסדרונות האקולוגיים העוברים בתחום היישוב, זאת כחלק מהליך תכנוני שקודם בוועדה המחוזית לסימון ושמירת מסדרונות אקולוגיים היוצרים רשת של שטחים פתוחים. במועצה מתנגדים לחלק מהתוכנית

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה, בראשות איתמר בן דוד, אישרה למתן תוקף את תוכנית המתאר הכוללנית לזכרון יעקב. התוכנית שביוזמת הועדה המחוזית לתכנון חיפה, משרד הבינוי והשיכון וועדת היגוי בין משרדית, כוללת תוספת של כ-4,200 יחידות דיור שייתנו מענה ליעד אוכלוסייה של 37,000 תושבים עד שנת יעד 2040. בסה"כ התוכנית מאפשרת את הגדלת היישוב עד לכ-15,700 יחידות דיור.

עיקר התוספת הינה בשכונת "זכרונה"- שכונה חדשה המקודמת בימים אלו גם בתוכנית מפורטת (כ-1,200 יחידות דיור). שטח תכנית המתאר הינו כ-32,000 דונם, שהם כל מרחב התכנון של המועצה המקומית זכרון יעקב.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מוסיפה כ-330,000 מ"ר עבור שטחי מסחר, תעסוקה ותיירות. סך כל השטחים המניבים (שאינם למגורים) בתוכנית עומד על 927,000 מ"ר. עיקר שטחי התעסוקה הנוספים הינם במערב היישוב (בצמוד ל'מול זכרון'). בסמוך לתחנת רכבת, יוקם אזור תעסוקה משותף לזכרון, חוף כרמל, ג'סר א-זרקא ופארדיס. בהתאם לכך, התוכנית כוללת את שדרוג מערכת הדרכים לאורך כביש 4 והבטחת נגישות היישוב אל תחנת הרכבת ואזור התעסוקה.

התוכנית קובעת הנחיות לשמירת המסדרונות האקולוגיים העוברים בתחום היישוב, זאת כחלק מהליך תכנוני שקודם בוועדה המחוזית לסימון ושמירת מסדרונות אקולוגיים היוצרים רשת של שטחים פתוחים. כמו כן, התוכנית שמה דגש על היבט השימור, וכפועל יוצא מציעה שימור של המבנים ההיסטוריים הרבים הקיימים ביישוב. בהיבט התיירותי, התוכנית מציעה חיזוק לב המושבה ההיסטורי, הקמת מלונות בוטיק, תיירות חקלאית ועוד.

מתכננת מחוז חיפה במינהל התכנון, ליאת פלד, ציינה כי: "התוכנית מבקשת לשמר את המורשת התרבותית המקומית הייחודית, החקלאות והמבנים ההיסטוריים שנשתמרו במרכז המושבה, כחלק מהמאפיינים בזהותה ובמיתוגה ברמה המקומית והארצית. זאת, לצד פיתוח היישוב ויצירת בסיס תכנוני להמשך צמיחתו תוך הבטחת איכות חיים לתושביו".

ראש המועצה המקומית זכרון יעקב, זיו דשא, התייחס לאחר הפרסומים לתוכנית. "המועצה לא קיבלה על כך כל מסמך רשמי או פרוטוקל החלטות. יחד עם זאת המועצה מתנגדת נחרצות לתוכנית והובילה מהלך התנגדות ( בנוסף ל 100 התנגדויות נוספות).  עיקר ההתנגדות מתייחס לצפיפות, לפגיעה בתוכניות קיימות, בחוסר איזון בין שטחי מסחר למגורים, באי מתן שלביות לביצוע בצפיפות בלתי סבירה במרחבים רבים ובעיקר בחשש שהתוכנית שהוועדה המחוזית מקדמת בניגוד לעמדת המועצה, תהפוך את זכרון יעקב למקום אחר ולעיר סואנת.את ההתנגדות מובילה עו"ד אילנה בראף ושותפים להכנת ההתנגדות שמאים, אדריכלים, יועצי תחבורה, ופרוגרמתיים. ההתנגדות הוגשה במהלך שנת 2020 ובשבוע שעבר היה מועד דיונים אחרון להתנגדות".

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

הסיבוב השני בבחירות 2024 לרשויות המקומיות באור עקיבא, פרדס חנה-כרכור, בנימינה-גבעת עדה וחריש | עדכונים שוטפים

באור עקיבא התמודדו שמחה יוסיפוב ואלי אנקונינה | בבנימינה-גבעת עדה – גיל חנניה מול מיכל אורון עזעני | בפרדס חנה-כרכור: הגר פרי יגור מול יוני חכימי | עדכונים שוטפים לאורך היום במגדלור ניוז

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן