Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

צפו: כך נראו הקשתות בענן היפהפיות בסוף השבוע האחרון באזור בנימינה [וידאו]

למרות שזוהי תופעת טבע שכיחה למדי, עם הסבר מדעי מוצק, קשה להישאר אדישים למראה קשת שמתוחה בשלל צבעים לרוחב השמים. כך נראו הקשתות בסוף השבוע באזור חדרה. צפו בוידאו

יש דברים שלעולם ירגשו ויפעימו, גם אם אינם נדירים במיוחד. שקיעה וזריחה הן כאלה, וכך גם קשת בענן. למרות שזוהי תופעת טבע שכיחה למדי, עם הסבר מדעי מוצק קשה להישאר אדישים למראה קשת שמתוחה בשלל צבעים לרוחב השמים.

צבעי הקשת מסודרים תמיד באותו הסדר – אדום, כתום, צהוב, ירוק, כחול, אינדיגו וסגול – ובכל זאת, כל קשת נראית שונה מרעותה. לכך אחראים המיקום, הזווית, שעת היום וכמובן הנוף שהקשת ממסגרת או חוצה.

וכאן אולי טמון סוד המשיכה המיוחד של הקשתות: הן תלויות מעל הנוף – בין אם זה נוף אורבני מובהק או טבע בתולי – ממסגרות אותו, צובעות אותו, מפזרות עליו מקסמן המיוחד.

יופייה של הקשת וצבעוניותה סקרנו והעסיקו את בני האדם מאז ומתמיד, ויש לה תפקיד באמונות ובמיתוסים בתרבויות שונות.

ביהדות לקשת יש תפקיד משמעותי: היא מסמלת את ההבטחה האלוהית לא להביא עוד מבול על הארץ: “את קשתי נתתי בענן והיתה לאות ברית ביני ובין הארץ. והיה בענני ענן על הארץ ונראתה הקשת בענן” (בראשית פרק ט, פסוקים יג-יד).

סוף השבוע האחרון היה חורפי במיוחד במישור החוף וגם כאן אצלנו באזור חדרה. במהלך הימים שישי ושבת נראו מספר קשתות בענן שנצפו בבנימינה, אור עקיבא, זכרון יעקב, חדרה, פרדס חנה-כרכור והסביבה.

  צפו בתמונות נבחרות מהקשתות היפות שנצפו באזור (צילומים: איתי טטרו, גיא סיידוף, דן שוסטר, אפרת רפ, אורלי וינר) >>  

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

קללות, יריקות ו’זונות יהודיות’: חשש כבד של בנות פרדס חנה כרכור מבני מיעוטים

תושבת המושבה תיארה כיצד בני מיעוטים, חלקם עובדי גינון, מטילים אימה בשעות הבוקר, בכלל זה חסימה מכוונת של מסלולי הליכה, קללות וגם הביטוי המזעזע שבכותרת. “בבקשה תמנעו את האסון הבא”, כתבה בפנייה למועצה | המועצה: “האירוע המתואר אינו דווח למוקד”

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן