Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

הסכם מסגרת למגזר הציבורי נחתם בין האוצר להסתדרות; שכר הסייעות ישודרג, שבוע העבודה יקוצר

על פי ההבנות שגובשו, יהיו זכאים העובדים לתוספת שכר רוחבית של כ-11% תוך חיזוק אוכלוסיות ייעודיות. זאת, לצד העלאת הפריון ושיפור יכולות הניהול בשירות הציבורי. כמו כן, יקוצר שבוע העבודה במגזר הציבורי ל-40 שעות ויינתן מענק חד פעמי של 6,000 שקל לכלל העובדים

משרד האוצר וההסתדרות הגיעו להבנות בנוגע להסכם המסגרת במגזר הציבורי לשנים 2020-2027, זאת בתום דיונים ממושכים בהובלת יו”ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, מנכ”ל משרד האוצר שלומי הייזלר, הממונה על השכר (בפועל) אפי מלכין והממונה על התקציבים יוגב גרדוס.

עקרונות ההסכם:
• תוספת שכר לעובדי המגזר הציבורי: העובדים הזכאים ייהנו מתוספת שכר שקלית אחידה בגובה 500 שקל ומתוספת שכר אחוזית של 6%. התוספות יינתנו בפעימות לאורך תקופת ההסכם. כמו כן, על מנת להקל על העובדים, הוחלט על מענק חד-פעמי של 6,000 שקל שיינתן לכלל העובדים במהלך חודש אפריל ולרגל חג פסח. עוד הוסכם כי ניתן יהיה להקצות 1% מתוך התוספת האחוזית לצרכים מקומיים של המעסיקים השונים במגזר הציבורי, בהסכמה בין ההנהלה לוועד העובדים.

• העלאת הפריון ושיפור יכולות הניהול בשירות הציבורי: תינתן אפשרות למעסיק לבצע מהלכים שישפרו את השירות לאזרח ויקדמו את השירותים הציבוריים ובהם הכנסות טכנולוגיות וניוד עובדים, לצד המשך דיונים על מבנה ההעסקה.

May be an image of 2 people and people standing// יו”ר ההסתדרות ארנון בר דוד ושר האוצר בצלאל סמוטריץ’. צילום: ההסתדרות החדשה

• קיצור שבוע העבודה: סוכם כי שבוע העבודה במגזר הציבורי יקוצר בפעימות מ-42 ל-40 שעות עבודה שבועיות (שווי של כ-8 שעות חודשיות). בנוסף, בגופים שבהם נהוגה חופשה מרוכזת בחול המועד פסח, יינתן חצי יום חופש באסרו חג פסח (מימונה) תשפ”ג (באופן חד-פעמי).

• מענה לאוכלוסיות ספציפיות: תוקצה מסגרת עלות לצרכים שונים בגובה 3% (מתוך השווי הכולל של עלות הסכם המסגרת), הכוללת עלות מוגדלת למגזרים בשלטון המקומי. מסגרת העלות תאפשר מתן מענה לאוכלוסיות ומגזרים ייעודיים דוגמת עובדות ועובדים סוציאליים, עובדי מנהל ומשק, פסיכולוגים, אחיות, רנטגנאים, עובדי בתי חולים פסיכיאטריים ועוד. זאת, למען שיפור השירות לאזרח וייעולו, וכן להתמודדות עם אתגרים שונים המאפיינים אוכלוסיות אלו כגון גיוס, שימור והנעת עובדים.

• תהליכי שיפור הון אנושי: הצדדים הסכימו לבצע התאמות בתהליכי סיום העסקה של עובדים עקב אי-התאמה תפקודית, וזאת במכסות מצומצמות ובגופים מסוימים.

• חוזים אישיים: סוכם על מנגנון לייעול השירות בשלטון המקומי ובהשכלה הגבוהה. זאת על ידי הרחבת מכסת העסקת עובדים בחוזים אישיים בכמות מוגבלת, וכן מתן אפשרות להעסקה קיבוצית גמישה ובשכר גבוה עבור מקצועות נבחרים באוניברסיטאות.

• שיפור מערכת יחסי העבודה: על ידי הרחבת פעילות המוסד לבוררות מוסכמת.

• קרן רווחה לגמלאים בפנסיה צוברת: תורחב פעילות קרן הרווחה לגמלאים, גם לעובדים הפורשים במסלול פנסיה צוברת.

• תקופת שקט תעשייתי ומיצוי תביעות עד לסוף שנת 2027.

במסגרת הדיונים על הסכם המסגרת, הושגה הסכמה בין משרד האוצר, מרכז השלטון המקומי וההסתדרות על רפורמה מקיפה בשכרן ובתנאי עבודתן של הסייעות בשלטון המקומי (תומכות החינוך). ההסכם יקדם באופן משמעותי את מעמדן של תומכות החינוך ויתמרץ עובדות חדשות להצטרף כצוות חינוכי משמעותי במערכת החינוך לגיל הרך מתוך מטרה לפתור את מצוקת כוח האדם בקרב הסייעות בשלטון המקומי.

במסגרת ההבנות סוכם על קידום משמעותי בשכר ההתחלתי של תומכת חינוך בכיתות הגן ובבתי הספר כך שיעמוד על 7,200 שקל. שכרה של תומכת חינוך בחינוך המיוחד הקשה יעמוד של 8,000 שקל ושכר תחילי של תומכת חינוך משלבת צמודה לילד יעמוד על 7,000 שקל. ההסכם ייצר מבנה שכר פשוט ומובן.

עוד הוסכם כי יושם דגש על פיתוח הפרופסיה המקצועית של תומכות החינוך ועל קידום המקצועיות על-ידי השתלמויות והכשרות אשר בגינן יזכו לתוספת רמה מקצועית של עד 1,600 שקל.

כמו כן, כחלק מפתרון המצוקה של מחסור בסייעות ושל סגירת מסגרות לימודיות, כל תומכת חינוך תהיה זכאית לתגמול בגין רציפות בעבודה של עד 600 שקל בחודש, בנוסף למענק שנתי של 1,000 שקל לסייעות שיתמידו בנוכחות. המענק יצמצם את סגירת הגנים דבר שיקל על מצוקת ההורים ויקל על הפעילות של המשק. בנוסף הוסדר התגמול בגין עבודה בפגרות, תוספת ביגוד לכל סייעת ועוד. סוכם כי הצדדים יפעלו לקיצור שבוע העבודה לתומכות החינוך ל-39 שעות עבודה שבועיות באופן שלא יפגע בפעילות החינוכית. הסייעות יזכו אף הן למענק החד-פעמי של 6,000 שקל. כמו כן, הרחבת פעילות קרן הרווחה במסלול פנסיה צוברת תחול גם על תומכות החינוך.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

המשטרה: “המחאה בקיסריה – בלתי חוקית” ; שני מוחים נעצרו [וידאו 🎥]

מאות מפגינים חסמו אתמול (21.3) את ציר התנועה הראשי בקיסריה במחאה ליד בית ראש הממשלה | המשטרה הגיעה למקום בכוחות מתוגברים ובמהלך הערב נעצר חשוד לאחר שקרא למפגינים לחסום את הציר | בנוסף, רכב עמוס במאות אבוקות נתפס בחשד שיועדו לשימוש במחאה

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן