מועצת העיר אור עקיבא אישרה לקדם תכנית הבראה והצטרפות לתאגיד מים; אברהם כהן התפטר מהקואליציה

ראש עיריית אור עקיבא יעקב אדרי חשף אמש (שני) במליאת המועצה כי מנכ"ל משרד הפנים והממונה על המחוז במשרד דורשים החלתה של תכנית הבראה בהקדם כתנאי לסיוע של המשרד לעיר. חבר המועצה משה ביטון התנגד לאשר הצטרפות באופן מיידי: "תביאו תכנית מסודרת. אין פה תכנית. על מה אני מצביע?"

במשך שנים אור עקיבא נמנעה מהצטרפות לתאגיד מים. הצעות שהועלו בישיבות מועצת העיר לאורך שנים רבות, במיוחד בשנים האחרונות, תמיד נפלו. מרבית חברי המועצה התנגדו לצעד מהחשש שהדבר יוביל להתייקרות תעריף המים ופגיעה בשירות שיינתן לתושב בבעיות תשתית ואינסטלציה עירונית. 

אולם אתמול, בישיבה הראשונה לאחר שחזר מתנאי הרחקתו, הצליח ראש העיר יעקב אדרי להביא לאישור המליאה, הצעה להצטרפות לתאגיד המים העירוני וקיום משא ומתן מול תאגיד "מי חדרה". במהלך הישיבה לא נערך דיון לגופו של עניין ולא הוצג לחברי המועצה מסמך המפרט על ההצטרפות והמשמעויות.

"הממונה על המחוז במשרד הפנים ומנכ"ל משרד הפנים מתנים את העזרה והסיוע לאור עקיבא באישור תכנית הבראה והצטרפות לתאגיד המים בחדרה", אמר ראש העיר אדרי. "אני מציע מיד למנות ועדה שתשב מול תאגיד המים בחדרה ותנהל משא ומתן".

חבר מועצת העיר משה ביטון. התנגד לאשר הצטרפות לתאגיד המים ותכנית הבראה ללא דיון מעמיק 

ממלא מקום ראש העיר, אלי אנקונינה ציין כי "אנחנו התנגדנו בעבר מסיבה אחת פשוטה, התעריף היה יותר גבוה, החברות גבו מע"מ. מה שעשה משרד הפנים זה שהוא השווה את תעריף המים לרשויות כך שישלמו אותו מחיר – בלי תאגיד ועם תאגיד". היועץ המשפטי לעירייה, עו"ד אריאל ארונוביץ תיקן את אנקונינה ואמר שהשוואת התעריפים של משרד הפנים נעשתה כבר ב-2015.

חבר מועצת העיר משה ביטון התנגד לאישור מיידי להצטרפות לתאגיד מים מבלי לערוך דיון מעמיק. "יש פה הרבה אלמנטים. צריך לנצל את האינטרס של התושבים והאינטרס של העיר. יש פה הרבה משא ומתן. בגדול, כפי שאני מכיר את העניינים בהרצליה, חדרה ויקנעם – תאגידי המים הם לא לטובת הציבור ולא לטובת התושבים. הם מרוויחים כמה שיותר".

ראש עיריית אור עקיבא בהתייחסות ראשונה לחשדות נגדו: "אם יוגש נגדי כתב אישום – אתפטר"; אנקונינה וגדילוב ישמשו כסגניו

בהמשך ביקש אדרי להביא לאישור המועצה החלתה של תכנית הבראה לעיר – זאת גם כחלק מדרישות משרד הפנים. "התכנית תכלול מעבר לתאגיד מים, צמצום מחלקת הגבייה, מתן דגש על גביית מיסים של חייבים בפיגורים, ביצוע סקר מדידות חדש, טיפול בחריגות בשכר עובדי העירייה ויישום חוקי עזר וחניה.

גם על כך התנגד ביטון. "צריך שיהיה כאן פורום מכובד, ישיבה ממוקדת בנושא, עם הסבר על תכנית ההבראה. על מה אני מצביע עכשיו? זה לא הוגן. תביאו תכנית הבראה מסודרת, גזבר העירייה יסביר, ממונה המחוז יסביר, ציין ביטון.

בנושא אחר, הוסיף אדרי: "קרן קיסריה נותנת 15 מיליון שקלים לעיריית אור עקיבא. היתה מחלוקת אם להעביר את הכסף לעירייה ואז לעמותת יפת"ח. אני התנגדתי, אבל זהו תנאי של הממונה על המחוז במשרד הפנים. לכן אנחנו מאשרים גם שקרן קיסריה תעביר את ה-15 מיליון ישירות לעירייה".

בתוך כך, חבר מועצת העיר אברהם כהן שלא נכח אתמול בישיבה הודיע היום כי הוא מתפטר מהקואליציה ומתפקידו כמחזיק תיק הנוער והצעירים. "לאחר 33 שנה שתרמתי מזמני בהתנדבות למען אור עקיבא והייתי בכול התפקידים כולל סגן ראש העיר, יו"ר הנהלת המתנ"ס, יו"ר הנחה במיסים וועדת חינוך וכל זה בהתנדבות ובכיף, שמעתי אתמול שאישרו את תאגיד המים שמזה עשור לא אישרנו, כולל כל החברים שנכחו בישיבה, אני חושב שהחלטה זו היא אסון לאור עקיבא. היום כל הערים במדינה נלחמים לעזוב את התאגיד וזה חבל מאוד. מעניין מה הישתנה הלילה הזה מכל הלילות", ציין כהן היום.

בנוסף, ביקר כהן את העובדה שמצד אחד מועצת העיר אישרה קידום תכנית הבראה, ומן הצד השני מבקשת לאשר שני סגנים בשכר.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן