"הדת וההדתה משתלטות על זכרון יעקב"

פרסום של המועצה המקומית על הקצאת מבנה לצורך הקמת בית כנסת ומרכז תורני בשכונת רמת צבי גררה תגובות זועמות באשר לסדרי העדיפויות במועצה. "לא היה עדיף להקים עוד מרכז ספורט במקום שטויות?", תהו תושבים

פרסום תמים לכאורה של המועצה המקומית זכרון יעקב בדבר הקצאת מקרקעין לצורכי ציבור והגשת התנגדויות עוררה סערה ברשתות החברתיות במושבה.

על פי הפרסום, הגישו שתי עמותות בקשה להקצאת מבנה בגודל של כ-560 מ"ר בשכונת רמת צבי, כאשר מטרת ההקצאה הינה לצורך הקמת מרכז תורני, בית כנסת, בית מדרש ופעילות לנוער, חדרי לימוד, כולל אברכים, ספריה תורנית, עזרה לנזקקים ומקווה לגברים. עוד הודגש כי במידה ויש התנגדויות להקצאה, ניתן להגישן תוך 45 יום למזכירות המועצה.

התגובות הסוערות ברשת, מטבע הדברים בעיקר מצד הציבור החילוני במושבה, לא איחרו להגיע. "אני לא מבין בנושאי מקרקעין, אבל זה ברור שעיניהם של החרדים על היישוב הזה. חדרי לימוד (מה הם לומדים שם בדיוק?) עזרה לנזקקים, מקווה, עוד בית כנסת…", נכתב בין השאר.

"מניח שהשטח הזה פרטי "שלהם" אבל אם לא, לא היה עדיף להקים עוד מרכז ספורט או כל דבר אחר שתורם ליישוב במקום שטויות? טוב, לפחות לא מדובר בעוד בתי מגורים… הרע במיעוטו אולי, אבל גם זה יגיע".

"לאיזה ציבור הכוונה? מעניין שלאחרונה בונים רק מקוואות ובתי כנסת. הדת וההדתה משתלטות על זכרון יעקב", הוסיפה אחת התושבות ותושב נוסף חתם בעקיצה בניחוח פוליטי: "מעניין מה יותר גרוע – זכרון חרדית או זכרון שמאלנית?".

עוד חדשות זכרון יעקב במגדלור ניוז >>
הואשמו בגניבה מעסק לחומרי בניין בזכרון יעקב וטענו: "אלה היו גרוטאות"; מה קבע בית המשפט?
חלום בלהות: דיווחים על מכת גניבות רכבים בשכונת 'חלומות' בזכרון יעקב
בזכרון יעקב יצאו למלחמה להצלת 2 עצי אזדרכת גדולים המיועדים לכריתה

טרם נודע אם הוגשו התנגדויות רשמיות בנושא לוועדת ההקצאות, אבל אין ספק שהאדמה בוערת במושבה, לפחות בכל הנוגע למאבקי הכוחות הבלתי נגמרים בין חילוניים לדתיים.

"מלהטטת בין התפקידים כאישה, אמא ויוצרת": ענת רחום המוכרת מבנימינה בספר שירה חדש

היא אישה מיוחדת מבנימינה, מוכשרת, יוצרת וגאה בנשיותה – וזה עתה יוצא ספר הביכורים החדש שלה: "א.אישה". ענת רחום שעוסקת בשיריה בנשיות, מיניות, זוגיות, אמהות, חברות, אמצע החיים, ובעיקר נותנת דרור למחשבותיה ולבטא את מי שהיא מודה שכתיבת ספר לא היה משאלת לבה ובכל זאת – נתנה דרור ליצירה

קרא עוד »

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
3 .
Inline Feedbacks
View all comments
שכנה מישוב קרוב
שכנה מישוב קרוב
25/09/2023 13:04

מקימי זכרון החלוצים ועתירי הזכויות בטח מתהפכים בקבר כשהם רואים מה הולך ונעשה בישוב היפיפה והההסטורי שהם הקימו.
בכל מקום שיש חרדים, יש לכלוך וזוהמה וככה נראית זכרון היום. המדרחוב התוסס מת. בתי הקפה והמסעדות הפכו, בחלקם הגדול, לכשרים ואת היופי מפעם תפס הכיעור והלכלוך החרדי.

חילוני משיחי
חילוני משיחי
08/09/2023 15:57

ציטטאות בניחוח אוטואנטישמי, מצער מאוד. מצד שני, אני משוכנע שמדובר במיעוט, מוסת על ידי פוליטיקאים חלולים ומובילי דעה אינטרסנטים, אז למה ללבות את האש בהדגשת התגובות הקיצוניות?! על אפם וחמתם, נחיה אנו החילוניים והחרדים ביחד ובשלום, מתוך כבוד הדדי.

יעקב לוי
יעקב לוי
08/09/2023 14:41

לא ידוע לי שעם ישראל שרד אלפי שנים ממועדוני ספורט אבל נדמה לי אם איני טועה שדווקא ישיבות הם אלה שהחזיקו את העם אז אצל מי האיוולת?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

מה קרה לספסלים האלה בחדרה?

ספסלים מזמרים: במסגרת יום המעשים הטובים, כיתת הותיקים של ביה״ס הרב תחומי יחד עם כיתת המצוינות לאומנות בהובלת המורה נינה מרשיין, רקמו יחד את הרעיון של ״ספסלים מזמרים״ בגן המרכזי

קרא עוד »

"בוקר טוב, חגיגי ושמח": גיל חנניה נבחר לראשות מועצת בנימינה-גבעת עדה; כך תיראה המועצה

חנניה זכה ב-62.8% מהקולות ואילו אורון-עזאני ב-37.2% | במושבה היו 11,626 בעלי זכות בחירה, ואחוז ההצבעה עמד על 47.8% | חנניה: "מבטיח לשרת אתכם.ן בנאמנות, יושרה ואהבה גדולה" | אורון עזאני: "תודה למי שתמך בי וגם למי שלא. גיל – בהצלחה"

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן