4 תלמידים לא הולכים כבר שבועות ללימודים: מה קורה בביה"ס 'רוטשילד' באור עקיבא?

2 מחנות, מורה אחד ו-4 תלמידים באמצע: מה קורה באחת הכיתות בבית ספר 'רוטשילד' באור עקיבא? בדיקת "מגדלור ניוז" מגלה סיפור סבוך של הורים שאינם מרוצים מאחד המורים בבית הספר ודורשים להעזיבו * מנגד, הורים אחרים דווקא מחמיאים מאוד למורה ודורשים שיישאר. בינתיים הוגשו תלונות במשטרה ובכיתה המדוברת אף נוצרו מחנות בין הורים * ובתווך: הילדים נותרים בבית – "הם מפחדים מהמורה" * משרד החינוך והנהלת בית הספר לא הצליחו לפתור את הבעיה * לאחר פניית "מגדלור" חלה התפתחות בפרשה

ארבעה תלמידי בית ספר 'רוטשילד' באור עקיבא, לא הולכים ללימודים מזה מספר שבועות, לאחר שלטענתם ולטענת הוריהם, מורה שהצטרף בתחילת השנה לצוות המורים בבית הספר ומלמד אותם, התנהג אליהם בצורה לא הולמת ואף בעייתית לכאורה במקרים מסוימים. שלוש אימהות מהכיתה המדוברת התלוננו אצל כלל הגורמים, ושתי אימהות אף הגישו תלונות במשטרה, תלונות שנחקרות עד לרגע זה. מנגד, המורה עצמו מכחיש התנהגות בלתי הולמת וטוען לרדיפה של חלק מההורים כלפיו. במשרד החינוך טוענים כי הנושא מטופל בדרגים הגבוהים של המשרד, ואילו הורים אחרים בכיתה המדוברת – מביעים תמיכה גורפת במורה המדובר וטוענים כי הוא מורה מצוין שהביא רוח פורה ולימודית לתלמידים – שאוהבים אותו מאוד.

הסיפור המסובך נסוב סביב ארבעה תלמידים כאמור: שני תלמידים לאותה האם, תלמיד נוסף לאמא שניה ותלמיד אחר לאמא שלישית. שלוש האימהות שוחחו עם 'מגדלור ניוז' ושיתפו פעולה מלאה, תוך שהן מגוללות את האירועים מהצד שלהן ושל בניהן בכיתה, האינטראקציה עם המורה וכן פניותיהן לטיפול לכלל הגורמים – הנהלת בית הספר, משרד החינוך, עיריית אור עקיבא ומשטרת ישראל.

יש לציין כי עד לפרסום הכתבה, המורה נותר ללמד בבית הספר, ההורים לא מעוניינים לשלוח את התלמידים ללימודים בטענה כי הם "מפחדים מהמורה" ואילו משרד החינוך, העירייה והמשטרה טוענים כי הנושא מטופל מצידם באמצעות כלים שונים.

כבר בשלב זה יש לציין כי לכל צד בסיפור טענות משלו והתקפות על הצד השני. על כן, במסגרת הכנת הכתבה ניסינו להביא את האמירות והראיות האוביקטביות ביותר, על אף שזו ככל הנראה כאמור – משימה בלתי אפשרית לנוכח ההתקפות ההדדיות של כל אחד מהצדדים כלפי הצד השני.

הובטח כי הנושא יטופל אך בפועל כלום לא השתנה

הכל החל בחודש ספטמבר האחרון על פי האמא פזית (שם בדוי, כמו כל השמות בכתבה, השמות המלאים שמורים במערכת). באסיפת הורים שנערכה, ביקרה האם את המורה לאחר שהאחרון אמר כי הוא אינו מעדכן את ההורים בכל אירוע שמתרחש בבית הספר, זאת על רקע מקרה אלימות בה היה מעורב בנה של פזית, עליו נזרק לכאורה כיסא. לדברי האם, המורה לא אהב את הביקורת והטיח בה כי היא מלבה את היצרים בקרב ההורים. כאן למעשה, על פניו, ניתן האות לבעיות שיגיעו בהמשך בין הניצים.

כיתה בבית הספר רוטשילד באור עקיבא. צילום ארכיון: מגדלור ניוז

לפי תיאורה של פזית, על פי עדות הילד, אירעה כעבור מספר ימים תקרית חריגה לכאורה בין המורה לבנה. "הילד שלי עדין ולא מדבר בדרך כלל", היא מציינת, "הבנתי שמשהו לא בסדר כשהמורה התקשר אליי יום אחרי יום לבוא לקחת את הילד, כל פעם בגלל סיבה אחרת. באתי לבן שלי ואמרתי לו – 'בוא תספר לי מה קורה, זו התנהגות שלא מתאימה לך'. באותו רגע הוא אמר לי – "הוא נותן לי כאפות".

בבירור שנערך ציין המורה, לדברי האם, כי הדבר נעשה "בחיבה ובצחוק" ולא בדרך אלימה. "הילד שלי אישית לא אהב את זה ואמר שהיה לו אדום וזה כאב לו", היא מספרת.

על פי האמא, למחרת בבוקר התייצבה אצל מנהלת בית הספר עדי ישי, מנהלת חדשה במוסד הלימודי. הילד סיפר למנהלת את הכל וטען להתעמרות של המורה כלפיו. על פי האמא, מנהלת בית הספר העבירה את הדיווח למפקחת המחוז במשרד החינוך זיוה רון. במקביל, פנתה האם לקצינת הביקור הסדיר, שמלווה תלמידים שלא מגיעים לבתי הספר מסיבות שונות.

על פי האם, מנהלת בית הספר הבטיחה כי הנושא יטופל והילד יישאר בבית ליום-יומיים ואז יחזור לבית הספר. במכתב ששלחה האם ב-22.11.21 אל בכירי משרד החינוך במחוז חיפה ואנשי חינוך באור עקיבא, בניהם מנהל המחוז סער הראל, סגן מנהל המחוז חיים יעקב, מימי וקסלר, כרמלה כנר, עדנה צ'רכיאן ונוספים, היא גוללה גם בפניהם את השתלשלות האירועים.

"ביום ראשון בשיחה עם היועצת בה היא שיתפה אותי בכך ש*** הודה בפני עדי המנהלת שהוא נותן צ'אפחות ל*** ושהוא הגזים ומבטיח לא לחזור על זה", כתבה האם (המורה יש לציין – מכחיש מכל וכל כי הודה במשהו כזה ואומר כי לא השתמש באלימות מעולם, ל"ט). "באותו היום אני ואמא נוספת אשר לה יש 2 ילדים בכיתה פנינו לקצינת ביקור סדיר ושיתפנו אותה בכל המתרחש. באותו הרגע היא הגיעה איתנו לבית הספר לדבר עם עדי – מה פשר כל התלונות שלנו. המנהלת הראתה לנו כי יש עוד תלונות נגד המורה. בהמשך פניתי ליועצת, לראש אגף החינוך היסודי ושיתפתי אותם, כאשר כולם אמרו שהנושא בטיפול ו*** יעבור תהליך של שינוי בליווי הצוות הניהולי בבית הספר".

בית הספר רוטשילד באור עקיבא. צילום ארכיון: מגדלור ניוז

לדברי האם, המורה אמר לתלמידים כי אין להם מה להתלונן עליו וכי זה לא יעזור. לאחר ששמעה את הריקושטים מהתלמידים, החליטה האם לפנות למשטרה ובמקביל לא שלחה את בנה לבית הספר – אז גם החלה הכיתה להתפלג לדבריה – "אלה שנגד המורה ואלה שבעדו".

פזית טוענת כי עד היום ישנן "האשמות -התעללות נפשית, אלימות מילולית ואלימות פיזית כלפי הבן שלי…הסתה של המורה מול תלמידי הכיתה כלפי הבן שלי וכלפיי".

"מרגישה שיש ניסיון להשתיק את האירוע"

האם פזית, העבירה אל 'מגדלור ניוז' מכתבים ששלחה אל גופי החינוך פעמים נוספות, בניהם ב-9 לדצמבר וב-12 לדצמבר 2021, אולם במערכת החינוך החליטו לתת גיבוי למורה ולהשאירו בתפקיד.

אל האם פזית מצטרפת אמא נוספת, אדוה, לה שני ילדים באותה הכיתה בה מלמד המורה החדש. גם היא שלחה מכתבים אל גורמי החינוך עם טענות דומות נגד המורה המדובר. "מתחילת השנה חוויתי שיח אלים וכוחני מצד המורה", כתבה האם אל חוי לוי ממשרד החינוך. "בערב גיבוש כיתתי שערך בקולנוע בעלות כספית גבוהה אותה אין לי לשלם, פניתי אל ההנהלה והתלוננתי על כך ומיד התחילה מצד המורה מסכת התעללות בבני…".

אדוה תיארה במכתב את הדברים שתיאר באוזנה בנה בקשר לפעולות הלא הולמות של המורה, לכאורה. בהמשך המכתב כותבת האם: "פניתי להנהלה ופניתי לזיוה רון המפקחת. אני מרגישה שיש ניסיון להשתיק את האירוע במקום לטפל בו בחומרה".

כעבור זמן מה, נפגשה האם עם המורה אצל מנהלת בית הספר, המפקחת זיוה רון, המפקחת על היועצות עדנה כהן, קצינת הביקור הסדיר אורטל ארביב ומנהל מדור החינוך היסודי באגף החינוך של עיריית אור עקיבא – ניסים משעלי. אז מתארת האם, כי הוצגו בידי המורה דברים לא נכונים על בנה תוך שהיא מציינת כי בנה מעולם לא הושעה או קיבל אזהרת התנהגות קודם לכן.

כיתה בבית הספר רוטשילד באור עקיבא. צילום ארכיון: מגדלור ניוז

במענה למכתבה, קיבלה אדוה את תשובת זיוה רון שכתבה לה: "בשיחות שהתקיימו עם המורה, הוא מכחיש את הדברים המיוחסים לו. לגבי הסוגיות האחרות שהעלית בפנייתך, אני מציעה כי תתאמי עם המנהלת ויועצת בית הספר. ושוב – מזמינה אותך להחזיר את ילדייך לבית המספר ולאפשר להם שגרה של למידה ומפגשים חברתיים".

אמא נוספת שהסכימה להתראיין, אינה שולחת את בנה לבית הספר – בגלל אותו המורה לדבריה. בשיחה עם 'מגדלור ניוז' סיפרה: " הבן שלי סיפר לי ש*** נותן עונשים. וגם הרבה פעמים (ילדים) מרביצים לבן שלי בבית ספר".

בהודעות ששלחה למנהלת בית הספר כתבה בין היתר: "אתמול אני דברתי איתך בבוקר בשער של בית הספר על אסיפת הורים שהייתה ביום ראשון ואני סיפרתי על זה ש*** מסית נגד ההורים שהלכו נגדו ואמר לי שאני הלכתי בדרך לא הנכונה…".

"הבן שלי *** יוצא קרבן, *** אף פעם סתם לא יתנהג בצורת התנהגות שהוא התנהג היום בכדורגל, ו*** המורה לא היה נוכח בזמן המשחק והילדים סיפרו למורה ש*** קילל והפך כיסאות ומורה שמע גירסא של הילדים והמורה לא יודעת בדיוק מה קרה במשחק כי הוא לא היה נוכח שם. *** שלי הוא ילד לא אלים בכלל".

בהודעה אחרת כתבה לה האם: "אני מוכנה להחזיר את *** לבית ספר, אבל יש לי חשש ופחד שהמורה ימשיך להתנכל ל*** … תחליפי מורה בכיתה ** בבקשה ואז *** יוכל לחזור לכיתה בשמחה".

"הגיע הזמן שישמעו גם את ההורים שמאוד מרוצים מהמורה"

במשך כל התקופה המדוברת, ניסו בבית הספר לגשר בין ההורים לבין המורה – מאמצים שעלו בתוהו. עוד נודע, כי המורה המדובר היה מוכן להתנצל בפני אותם ההורים, אם יבטלו נגדו את התלונות במשטרה – אותן הגישו קצת אחרי תחילת הפרשה.

על פי ההורים המתלוננים, המורה המדובר הורחק לחמישה ימים מבית הספר בעקבות החקירה שנפתחה בעקבות התלונות – אך בהמשך כאמור שב ללמד. ביום אחר, נחקר במחלק הילדים והנוער של המשטרה בנתניה אחד מהילדים המתלוננים ואף סיפר, כך על פי אימו, על עוד שני אירועים בעיתיים שהתרחשו בין כותלי בית הספר במעורבות המורה.

אך למרות שלושת האימהות, כאמור, התמונה לא מלאה בלי לשמוע הורים נוספים, כאשר לדברי מקורביו של המורה – רוב הכיתה דווקא תומכת בו ורוצה כי ימשיך בתפקידו.

בית הספר רוטשילד באור עקיבא. צילום ארכיון: מגדלור ניוז (למצולמים אין קשר לכתבה)

פנינו לשלוש אימהות אחרות על מנת שיעבירו לנו את התרשמותן מהמורה. אמא אחת ציינה כי "ההתרשמות שלי מ*** היא בעיקר מעיניו של בני והוא הראי שלי. בני מגיע לבית הספר שמח, שליו, אוהב את המורה מאוד. אני חווה את *** מלא מוטיבציה להעניק לילדים מניסיון חייו. הוא מקנה להם ערכי נתינה, דרך ארץ, עזרה לזולת…. אינני מעוניינת להיכנס לנעליהן של האימהות האחרות. החוויה שהן מתארות נראית לי רחוקה שנות אור מהחוויה שבני חווה את ***. מאחלת לבניהן בריאות וחזרה לשגרה טובה ומיטיבה".

אמא נוספת אמרה: "ההתרשמות שלנו מ*** היא שהוא מורה דרך מעבר ללימודים, מקנה לילדים כלים לחיים, מטמיע בהם ערכים ומחזק את הביטחון. הבן שלי חווה את *** בצורה שונה לגמרי מהבעיות שהעלו האימהות. הבן שלי מרגיש שהוא מקבל יחס  אישי, חם  ומחזק.  הבן שלי אוהב את האישיות ודרך הלמידה שלו".

אמא אחרת עמדה אף היא לצידו של המורה בצורה חד משמעית. "ההתרשמות שלנו ההורים של *** מ*** זה קודם כל לפני שהוא איש חינוך הוא איש שיש לו דרך ארץ שבה משריש את זה לילדי הכיתה. אין ספק שזכינו במורה, כל האהבה והנתינה שתורם לילדי הכיתה ובפרט לילדתי. *** איש יצירתי אשר יודע להעצים את הילדים השקופים והשקטים ולתת מענה לכל ילד בכל המובנים. אין ספק שזכינו באיש יקר, הוא נכס בשבילנו ובשביל ילדנו".

בנוגע לטענות נגדו אמרה האם: "אין לי מושג מה הן חוו מצד *** אבל חושבת שזה נטו אגו להילחם ולהעיף אותו. לנו הורי הכיתה וגם הילדים נמאס שכל פעם מאוימים שיעזיבו אותו. הילדים מאוד אוהבים וקשורים ל*** עד היום הוא  מלמד לצד פיקוח של איש/ת צוות חינוך וכל מי שמלווה את  כיתה יוצאת משם בהרגשה שעושים לו עוול, כי הילדים מאוד מחוברים אליו והוא אל הילדים. הגיע הזמן שישמעו עוד 24 הורים שמאוד מרוצים ממנו".

על הכתבה הזו עבדנו ב"מגדלור" במשך שבועיים וחצי. בקשות לתגובה והתייחסות נשלחו אל משטרת ישראל, משרד החינוך, עיריית אור עקיבא וגם אל עורך דינו של המורה המדובר. בימים האחרונים התקבל דיווח מההורים כי המורה החליט לזוז מתפקידו הנוכחי בבית הספר לתפקיד אחר. ואולם, משיחות עם ההורים שילדיהם לא הולכים לבית הספר נודע כי אלה טרם שבו לספסל הלימודים, לאחר שילדיהם עדיין חוששים להיתקל במורה במסדרונות.

תגובות: "התלונות המופרכות שהוגשו הן חסרות שחר"

תגובתם של עורכי-דינו של המורה, עו"ד אפרת נחמני-בר ועו"ד אלון פורת: "התלונות המופרכות שהוגשו הן חסרות שחר, והדבר הובהר היטב במסגרת החקירה. זאת לרבות הטענה כי מרשנו הודה בפני אדם זה או אחר כי נהג באלימות כלפי תלמידיו. מאחורי התלונות הכוזבות ניצבת אישה אחת, אשר עושה שימוש ציני במשטרה ככלי ניגוח ממקום נקמני-אישי, מדיחה עדים, בגירים וקטינים כאחד, לעדויות שקר, ומשבשת את החקירה באמצעות מניפולציות מתוחכמות. המורה התלונן במשטרה כנגד אותה אישה, ותלונתו מגובה בראיות חד משמעיות שהועברו למשטרה. אנו תקווה שהמשטרה תרד לחקר האמת ותמצה עם האישה את הדין.

"עוד יוער כי בניגוד לאמור בכתבה, המורה הוא זה שבחר לסיים את תפקידו כמחנכה של הכיתה, במטרה לשמור על אקלים לימודי מיטבי ולאפשר ללימודים להתנהל כסדרם, מתוך תחושת אחריות לכלל תלמידי הכיתה. מקורביו מספרים שמדובר באדם ומורה משכמו ומעלה. אדם מוסרי, ערכי, שעושה את עבודתו נאמנה מתוך מצוות נפש ואהבה אינסופית לתלמידיו, וכי רובם המוחלט של התלמידים בכיתתו והוריהם מלאי הערכה כלפי המורה ועבודתו".

ממשרד החינוך נמסר: "הנושא מוכר לגורמים המקצועיים והמשמעתיים במחוז ובמטה משרד החינוך.  משרדנו עוקב אחר התפתחות בתיק ויפעל בהתאם גם בהיבט הפדגוגי וגם המנהלי. מפקחת בית הספר והמפקחת על היעוץ בקשר קבוע עם הגורמים המקצועיים והייעוציים בבית הספר על מנת לוודא כי השיעורים מתקיימים בסביבה בטוחה ומכילה".

מעיריית אור עקיבא נמסר: "הנושא נמצא בטיפול של משרד החינוך ומשטרת ישראל ובשיתוף עם אגף החינוך בעירייה והגורמים הרלוונטיים".

ממשטרת ישראל נמסר: "כל נושא הטיפול וההתנהלות בין אנשי הצוות נמצא באחריותו הבלעדית של משרד החינוך. בנוגע לתלונות שהוגשו, הרי שמדובר בתלונות שעדיין נחקרות בצורה הרגישה ביותר ומצויות בשלבים שונים של חקירה כאשר אחת מהן נמצאת בשלבים מתקדמים ותועבר בהמשך לעיון הפרקליטות. יודגש כי ב 2 המקרים נדרשה גם חקירת ילדים המהווה בסיס להמשך הטיפול החקירתי".

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן