Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

רדיו חזק – מבנימינה: פרס מפעל חיים ליוצר, הזמר ואיש הרדיו דורי בן זאב

רדיו חזק – מבנימינה: פרס מפעל חיים ליוצר, הזמר ואיש הרדיו דורי בן זאב

בשבוע הבא יזכה בן זאב לקבל את הפרס מטעם אמ"י. לאורך השנים דיבב, הנחה, שיחק והשתתף בתוכניות טלוויזיה רבות, הפיק מופעים ואלבומים אך תמיד שמר אמונים לאהבתו הגדולה, הרדיו | "אני לא זוכר את עצמי בלי רדיו. האהבה שלי אליו רודפת אותי עד היום"

היוצר והזמר דורי בן זאב, תושב בנימינה, הוא אחד מנכסי צאן הברזל של התרבות הישראלית. לאורך השנים בן זאב שידר, דיבב, הנחה, שיחק והשתתף בתוכניות טלוויזיה והפיק מופעים. על כל אלה, יקבל החודש (22/11) פרס מפעל חיים מטעם אמ”י.

“גדלתי על רדיו”, סיפר בן-זאב בראיון למעריב. “בילדותי היה לנו מקלט רדיו במרכז הסלון. אני זוכר את השעון המוזיקלי, שהיה מעיר אותנו כל בוקר ואת תוכנית ‘כבקשתך’ ועוד תוכניות. אני לא זוכר את עצמי בלי רדיו. האהבה שלי אליו רודפת אותי עד היום, כשיש לי בכל חדר לפחות מקלט אחד ואני מאזין לו במרחק שני סנטימטרים ממנו”.

דורי בן זאב באולפן הרדיו 88FM// בן זאב באולפני 88FM. צילומים: מתוך ויקיפדיה 

בן זאב (73) נולד בתל אביב לבתיה, מורה במקצועה, ומרדכי בן זאב. בגיל צעיר עברה משפחתו לחיפה בעקבות הקמתו של התיאטרון העירוני חיפה, שאביו היה ממייסדיו. “בגיל 10 שיחקתי עם גדעון זינגר בהצגה ‘גוליבר’ בתיאטרון הילדים תילון־תליל של מנחם גולן הגדול” סיפר “גדלתי מאחורי הקלעים של גדולי השחקנים באותה תקופה, של אריק לביא, שייקה אופיר, חנה מרון, יוסי ידין וכל הגוורדיה שהקימה את תיאטרון הקאמרי ואחר כך את תיאטרון סמבטיון. גדלתי על ברכיו של אריק איינשטיין, שאחרי הצבא קיבל את העבודה הראשונה אצל אבא שלי בסמבטיון. זו הייתה תקופה שבה התרבות והבידור החלו לפרוח בארץ”.

בגיל 18, עוד בטרם התגייס לצבא, נהג בן זאב, מחלוצי הסטנד-אפ בישראל, להתארח במופעים של להקת פיקוד צפון והציג בפני חיילים קטעי הומור שונים. עם גיוסו שירת בתיאטרון צה”ל ובלהקת גייסות השריון ולאחר מכן הועבר לגלי צה”ל, שם שירת ככתב צבאי, אך עד מהרה החל להגיש פינות משעשעות ותוכנית ד”שים שבועית. בן זאב ציין כי אהבתו לרדיו החלה כבר בכיתה ו’, אז נהג להסתובב עם מקל של מטאטא ולראיין ילדים. “לא ידעתי אפילו מה אני עושה” סיפר, “זה משהו שבער בי ולא ידעתי עד כמה. כנער החלטתי שאני רוצה לעסוק באלקטרוניקה ובסאונד, ועבדתי בכל חופש גדול בחברת סאונד בחיפה. אחרי בית הספר הייתי הולך לחבר שהיה לו מכשיר הקלטה, והייתי משתעשע ומקליט כל מיני דמויות וחיקויים. טוב, השם שלי בהיפוך אותיות הוא ‘רדיו'”.

סגנון ההגשה המשוחרר והחדשני היה חריג בנוף המאופק שהיה נהוג דאז, וכך גם המוזיקה שהשמיע. באותה התוכנית נוסדה גם “פינת פוגי”, בה התארחה להקת כוורת, לפני שגובשה רשמית, כשחבריה עוד שירתו בלהקת הנח”ל. באותה התקופה כתב בן זאב שירים ומערכונים, והשתתף בתוכניות כמו “לול” וערך מופעי סטנד-אפ, בטרם היה הדבר מקובל בישראל.

לאורך השנים דיבב, הנחה, שיחק והשתתף בתוכניות טלוויזיה רבות, הפיק מופעים ואלבומים אך תמיד שמר אמונים לאהבתו הגדולה, הרדיו. לאחר 30 שנה בגלי צה”ל ותקופה קצרה באקו 99, נחת לפני עשור בכאן 88, בה הוא משדר עד היום מדי שישי בין 16:00-18:00, את תוכניתו הפופולרית “בן זאב לסופשבוע”.

על הישגיו ועשייתו הרבה לאורך השנים, יקבל החודש בן זאב פרס מפעל חיים מטעם אמ”י. הטקס עצמו ייערך ב־22 בנובמבר בהיכל התרבות פתח תקווה. על זכייתו, סיפר בן זאב: “לפני מספר חודשים הייתי שופט מטעם משרד התרבות בפרס ‘אריק איינשטיין’, וזכיתי לבשר לחנן יובל שהוא זכה בפרס על פועלו. הוא היה מאוד נרגש, נעתקה נשימתו לרגע. חלפו חודשים וחנן היה זה שבישר לי על זכייתי בפרס. ‘עכשיו אני אחזיר לך’, הוא אמר לי”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן