"מנע ממנה לנשום ולצאת מהקבר": קצורה מואשם שרצח את ליטל יעל מלניק בת ה-17 מאור עקיבא

כתב אישום מזעזע ומחריד הוגש היום לבית המשפט המחוזי שבחיפה כנגד מי שהיה עד כה חשוד ברציחתה של הנערה מלניק - והיום הפך לנאשם. כתב האישום מגולל את השתלשלות האירועים שקדמו לרצח: השהות של מלניק בערב שבת עם קצורה בדירתו בקרית מוצקין, הגעת השוטרים לדירה, היציאה מהבית והשיטוט בעיר, חפירת הקבר והמוות בייסורים

פרקליטות מחוז חיפה (פלילי), הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד אדוארד קצורה בגין עבירת רצח בנסיבות מחמירות, ריבוי עבירות של בעילה אסורה בהסכמה תוך ניצול יחסי תלות וריבוי עבירות של הפרת הוראה חוקית.

כזכור, תחילת הפרשה המזעזעת, ביום שבת 2.10.2021, אז נמצאה גופתה של מלניק באתר בנייה בקרית מוצקין. מאז הוארך מעצרו של אח בית החולים הפסיכיאטרי מעלה כרמל, אדוארד קצורה, שנחשד בביצוע העבירה, היות והשניים היו בקשר בתקופה בה שהתה מלניק באשפוז במרכז הרפואי.

בשבוע שעבר הורה בית משפט השלום בחיפה לשחרר את קצורה למעצר בית, אולם בערעור שהוגש לבית המשפט המחוזי, נמתחה ביקורת על הפרקליטות שמשתהה בהגשת כתב אישום. לאחר השלמות חקירה שבוצעו בהנחיית פרקליט המדינה, עמית אייסמן, הוגש היום (שני) כתב האישום המחריד נגד קצורה בעבירות של רצח בנסיבות מחמירות, בעילה אסורה בהסכמה תוך ניצול יחסי תלות והפרת הוראה חוקית (הפרת צו ההרחקה שהיה בין הנאשם לבין מלניק).

// העמוד הראשון של כתב האישום 

על פי כתב האישום, שהוגש על על ידי עו"ד מאיה חזן-דהאן מפרקליטות מחוז חיפה, הנאשם הכיר את ליטל יעל מלניק ז"ל במהלך אשפוזה בבית חולים פסיכיאטרי, כשהיא במצב רגשי לא יציב, ואף ביטא כלפיה רגשות.

זמן קצר לאחר שחרורה מהאשפוז, ולאחר שהמנוחה פיתחה תלות בנאשם, החל בין השניים קשר אישי וזוגי שנמשך כחצי שנה. במהלך תקופה זו נהגה המנוחה להעדר מביתה ולשהות במחיצתו של קצורה שעות ארוכות. בשל כך, הוצא נגדו צו הרחקה והמנוחה הוגדרה כקטינה בסיכון. חרף קיומו של הצו, המשיך הנאשם לקיים עם המנוחה מערכת יחסים כאמור ולהיפגש עימה.

קראו גם: 
הנערה ליטל יעל מלניק ז”ל מאור עקיבא נטמנה בבית העלמין בעיר; אחותה: “רצינו להגן עלייך ולא הצלחנו”
מעצרו של החשוד ברצח ליטל יעל מלניק ז”ל מאור עקיבא הוארך עד יום שני; קצורה: “לא רצחתי”
פרשת מותה של ליטל יעל מלניק: אדי קאצורה יואשם ברצח בנסיבות מחמירות

ביום 1.10.21 הגיעה המנוחה לביתו של קצורה והם שהו זה במחיצת זו שעות ארוכות. בשעות הלילה הגיעו שוטרים לביתו של הנאשם על מנת לאתר את המנוחה. הנאשם לא פתח את דלת הבית, ולאחר שהשוטרים עזבו את המקום הוא יצא עם המנוחה מהבית, והשניים החלו לשוטט בקריות. במהלך הלילה שוחחו הנאשם והמנוחה על מצוקתה הנפשית והחליטו לחפור מעין קבר, אליו היא תכנס ותכוסה על ידי הנאשם באופן שהיא יכולה לנשום בהיותה בתוכו.

בהמשך, וכשהוא מודע למצוקתה הנפשית, הגיעו השניים לאתר בניה שם חפרו השניים מעין קבר והמנוחה נשכבה בתוכו, לאחר ששמה את מבטחה בנאשם. המנוחה הכניסה לפיה צינור לנשימה, ולאחר ששקל וגיבש החלטה להמית את המנוחה, כיסה המשיב כליל את גופה ופניה בחול וחצץ בעודה בחיים. בהמשך, הוציא הנאשם את הצינור מפיה של מהמנוחה ומנע ממנה לנשום ולצאת מהקבר ובכך גרם למותה בייסורים עד שנחנקה.

// הלווייתה של מלניק באור עקיבא בחודש אוקטובר

בבקשת המעצר נכתב כי הנאשם גרם למותה של המנוחה בכוונה ובאכזריות מיוחדת, והותיר אותה בזירה כשהיא ללא רוח חיים. בנוסף, נכתב כי "קיים יסוד סביר לחשש כי באם ישוחרר הנאשם, ולו בתנאים מגבילים, הוא יסכן את הציבור, שכן בתקופה שקדמה לרצח, כמו גם ביום האירוע, הפר המשיב ביודעין את צו ההרחקה שניתן על ידי בית המשפט והמשיך לעשות כן כל העת, הגם ששוטרים הגיעו לביתו מספר פעמים כדי לאתר את המנוחה. מעשים אלו של המשיב, לצד ניהול מערכת יחסים כאמור עם המנוחה, כשהוא מודע למצוקתה, מלמדים ביתר שאת, כי המשיב חסר גבולות ואינו סר למרותו של החוק, ולפיכך אינו בר אמון".

החקירה נוהלה על ידי היחידה המרכזית של מחוז חוף באמצעות מחלק נוער חשיפה.

דיווח: עבריין מפרדס חנה הכה באכזריות מאבטח מבוגר בסופרמרקט בתל אביב

מאבטח מבוגר הותקף באלימות חמורה על ידי צעיר מפרדס חנה | על פי דיווח של דניאל עמרם, הצעיר, בעל עבר פלילי, נמלט מהמקום אך זוהה על ידי הבלוגר | עמרם פרסם את שמותיהם של החשודים, תושבי פרדס חנה, וטען שהם ניסו להסתיר את זהותם

קרא עוד »

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

"הלל יפה": תושב חדרה הגיע בעקבות שלפוחיות בעור ואובחן עם סרטן מתקדם

אלון לוי מחדרה הגיע למרכז הרפואי הלל יפה לאחר שהבחין בשלפוחיות על גבי כפות הידיים והקרקפת | הוא לא תיאר לעצמו שאבחנה חדה של רופא המטולוג תגלה כי יש לו סרטן מסוג מיאלומה | הוא החל בסדרת טיפולים ועבר השתלת מח עצם תוך כדי שהוא ואשתו מצפים לילד משותף

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן