Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

המהנדס החדש של עיריית אור עקיבא: “העיר מכפילה את עצמה ועוברת שינויים מהותיים שמצריכים פתרונות”

בראיון ראשון מאז הגיע לעיר, מתאר האיש שקיבל את התפקיד - גיא גולדמן, את האתגרים והפיתוח המואץ באור עקיבא, על היעדים והפתרונות שהוא מציב להמשך, על החשיבות בקידום תוכניות של אזורי מסחר תעשייה ומקומות עבודה וקידום העירוניות תוך מענה לשכונות הוותיקות

עיריית אור עקיבא, קיבלה לשורותיה לפני כשלושה שבועות מהנדס עיר חדש: גיא גולדמן. הוא הגיע לאור-עקיבא מעיריית טירת כרמל ומהסקטור הפרטי, עם 18 שנות ניסיון כמהנדס. הוא בן 42 נשוי ואב ל-4 ילדים, בעל רזומה עשיר בתחום התכנון הבניה וההנדסה, בעל 3 תארי הנדסה מהטכניון, משלב כבר שנים בין עולם התשתיות למגורים, ועושה זאת עם תחושת שליחות ומחויבות לעבודה.

“אחרי 18 שנה בענף, 7 מהם במוניציפאלי, ואין ספור פרויקטים, הגיעה ההזדמנות להיכנס לתפקיד של מהנדס עיר, מה עוד שמדובר בעיר הנמצאת בתנופה ועם פוטנציאל אדיר וייחודי בארץ, קידום העירוניות תוך מענה הולם לשכונות הוותיקות, יצירת מקומות עבודה ופיתוח תשתיות למניעת עומסים, עומד לנגד עיניי. בנוסף, בניית מרקם עירוני המעודד את התושבים לצרוך תרבות ופנאי בעיר, וכמובן שראשון בן שווים הקמת מוסדות חינוך מצטיינים וערכיים”.

בעניין האתגרים והפיתוח המואץ, אומר גיא, כי “תפקיד מהנדס העיר הינו לתרגם את חזון העיר והעומדים בראשה, לבנייה ופיתוח של מבני הציבור והתשתיות העירוניות, וזאת על מנת לפתח סביבה אורבנית איכותית. המטרה הינה לפתח תשתיות ומבנים, תוך עמידה בתקציב ובלוחות זמנים מוגדרים מראש. לפתחי עומדים מספר שינויים מהותיים הדורשים התאמת פתרונות לעיר שמכפילה את עצמה, לבצע התחדשות עירונית למבנים ישנים, אך להימנע מציפוף יתר, לקבל בברכה תושבים חדשים תוך שימור התושבים הוותיקים ע”י שיקום שכונות ותשתיות ועוד”. 

// גיא גולדמן. צילומים: עיריית אור עקיבא

עוד הוא אומר כי “יש להכניס בתכנון בניין העיר עירוב שימושים ליצירת מרקם עירוני המזמין הליכה ברגל ומנגיש מקומות לפנאי ותרבות. חשוב מאוד לפתח איזורי מסחר ותעשייה ליצירת מקומות עבודה והעלאת האיתנותה הכלכלית של הרשות. אני מאמין שיש לתת תשומת לב לפיתוח השכונה החדשה אור ים, לפתח תשתיות ומבני ציבור איכותיים. יש חשיבות לקידום תוכניות של אזורי מסחר תעשייה ומקומות עבודה על מנת לספק משרדים, הייטק ומשרות לתושבים ובמקביל לייצר רשות איתנה כלכלית שיכולה לשפר את השירות הניתן לתושבים.

“נקדם תוכניות אב אסטרטגיות וכן תוכניות מפורטות שיספקו מענה לפיתוח מואץ ומענה לכל הצרכים הציבוריים, נדאג למנף את הפיתוח המואץ להשקעות ופרויקטים של שיקום ושדרוג מערכות בשכונות וותיקות וזאת בכדי ליצור תנאים שווים גם בשכונות אלו כפי שנעשה בשכונות החדשות. אני מאמין גדול בשקיפות  לציבור, בראייתי התושב יודע  להגדיר את השירות והצרכים שהינו מצפה ורוצה לקבל, עם הקידמה והפיתוחים הטכנולוגיים נחפש להביא את המיטב מהטכנולוגיות והשיטות המתקדמות ביותר.

“עם כניסתי לתפקיד, מלבד הפרויקטים התכנוניים הרבים שבפתח, זכיתי להכרת צוות אגף ההנדסה המסור, עובדים חרוצים, מקצועיים, בעלי תודעה שירותית  לתושבי העיר. יחד עם הירתמות  נבחרי הציבור בכלל ומחזיק תיק ההנדסה ומ”מ ראש העיר בפרט, המעורבים בכל הנעשה –  הבנתי שאפשר להיות אופטימיים ושהעיר נמצאת על המסלול הנכון והוודאי לשיא הקידמה”. 

לדברי גולדמן, פרויקט “עיר חכמה” בו נוטלת חלק העיר, ימשיך להיות מקודם – גם בהיבט ההנדסי. “העירייה נוטלת חלק פעיל בפרויקט ונעשו מספר מיזמים בתחום הרשות על מנת לקדם פרוקיט מסוג זה”, הוא מתאר. “ברחבי העיר הותקנו תשתיות תת קרקעיות התומכות בעיר חכמה ובמערכות המסוגלות לבצע שלל פעולות מתקדמות”.

בין הפעולות: זיהוי וחיווי מקום חניה פנוי, תאורה יעילה וחסכונית, בסיס להשקת אפליקציה לשיפור תקשורת עם התושב לרבות דיווחים לעירייה והעברת מידע לתושב, חיישנים להתרעה לתנאי סביבה, תחבורה יעילה, כלים לתמיכה והתמודדות במצבי חירום, מרכיבים שמטרתם לייעל את ניהול הנכסים והשירותים תוך חיסכון משמעותי בעלויות תפעוליות. “חסכון זה מפנה כספים לתוספת שירות לתושב”, מדגיש גולדמן. “מדיניות אגף ההנדסה לאמץ חדשנות בכלל ובפרט קידום פרוייקט “עיר חכמה” באור עקיבא”.

גולדמן מסכם ואומר: “אני מודה להנהגת העיר על האמון וההזדמנות שניתנה לי להוביל את אגף ההנדסה של אור עקיבא אל מול האתגרים הגדולים העומדים לפתחה, אעשה זאת במקצועיות, שקיפות ובשיתוף פעולה עם כלל הגורמים השותפים לעשייה בעיר. מחוויתי הראשונה והקצרה, הספקתי להכיר את שדרת נבחרי הציבור האכפתיים, המנוסים והמקצועיים שלנגד עיניהם טובת העיר והרצון לבנות מערכת שתספק את השירות המירבי לתושבים”.

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן