Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

נדחתה העתירה לוועדת הבחירות המחוזית נגד שימוש התואר “ראש העיר” מצד ניר בן חיים והעירייה

על פי העתירה, בן חיים והקואליציה וכן עיריית חדרה כגוף, מכתירים את בן חיים בתואר "ראש העיר" ובכך מטעים את הציבור * השופט יצחק כהן, יו"ר ועדת הבחירות האזורית בחיפה, קבע כי העתירה קנטרנית ודחה אותה - תוך שהוא משית הוצאות על העותרים

ועדת הבחירות האזורית חיפה בראשות השופט יצחק כהן, דחתה בימים האחרונים עתירה שהגישו חברי האופוזיציה בעיריית חדרה, יניב דרי, רונן הילף, רון שגן וגדי אריאלי, בבקשה להורות למ”מ ראש עיריית חדרה ניר בן חיים, לחדול משימוש בתואר “ראש העיר” בפרסומיו – מפאת הטעיית הציבור ויתרון בחירות בלתי הוגן. בנוסף, התבקש השופט להחליט כי בן חיים לא יקדם עצמו באמצעות פלטפורמות העירייה. 

על פי העתירה, שהוגשה בסוף אפריל, בן חיים והקואליציה וכן עיריית חדרה כגוף, מכתירים את בן חיים בתואר “ראש העיר” ובכך מטעים את הציבור. “המשיבים מהללים בפרסומים השונים את המשיב  בתואר “לא לו” ובכך מקנים לו יתרון בלתי הוגן על פני שאר חברי המועצה לקראת הבחירות הבאות עלינו לטובה”, נכתב בעתירה.

האופוזיציה הוסיפה בעתירתה כי “המשיבים עוברים על איסור שימוש במשאבי הרשות המקומית, בכך שמשתמשים ברשתות החברתיות ובפרסומים שונים שתחת אחריותם לצורכי תעמולה אסורה וזאת בניגוד גמור ומפורש להוראות החוק והפסיקה, ובניגוד גמור להנחיות היועמ”ש לממשלה וכפי שמובא בחוזר מנכ”ל משרד הפנים”.

האופוזיציה הבהירה בעתירה כי זו הוגשה לאחר פנייה מוקדמת כדין על פי הוראות הבחירות לעירייה ולבן חיים, אך אלה לדבריהם, “בחרו להתעלם בהפגנתיות ובמתכוון מפניית העותרים, כך שפניית העותרים לא נענתה כלל. זלזול והתעלמות מוחלטת”.

העתירה שהוגשה. צילום מסך

בהודעה שיצאה לתקשורת אמרו בסביבת מגישי העתירה כי “הגיע הזמן לעצור את ניר, הוא חושב שיוכל להשתמש במשאבי העירייה ולעשות ככל העולה על רוחו. לכן אנחנו כאן. כדי לעצור, לשמור ולהגן על משאבי העירייה. לא יתכן מצב שממלא מקום ראש עיר זמני ישתמש בדף הפייסבוק העירוני כדי לקדם את שמו תוארו ולכרוך תמונות שלו בגוון אישי כאילו מדובר בדף פרטי לו. הדף פייסבוק העירוני הוא דף ציבורי ולא אלבום תמונות. לא יתכן שממלא מקום ראש עיר שנבחר לתקופה זמנית, יכתיר את עצמו בתואר “ראש העירייה”. זאת הטעייה של הציבור”. מעיריית חדרה נמסר לאחר ההגשתה של העתירה כי “מדובר בעתירה קנטרנית וצרת עין של גורמים עוינים המנסים לחבל בעשיה הענפה שקורית בעיר בשלושת החודשים האחרונים, מאז כניסתו של ניר בן חיים לתפקיד ממלא מקום ראש העיר בפועל. ערך השקיפות הוא נר לרגליו של ניר בן חיים, ומשום כך, כמדיניות מיום כניסתו לתפקיד, הורה להסיר את אלפי החסימות שהיו בעמוד הפייסבוק של עיריית חדרה. צר לנו כי העובדה שחדרה מתקדמת בתחומי הניקיון, הביטחון, החינוך, התרבות והספורט, וכן מורגש שינוי משמעותי בחזות פני העיר, גורמת לאי נוחות בקרב קומץ אנשים בעלי אינטרסים”.

השופט: “עניינים שאינם מהווים הפרה של החוק”

השופט כהן כאמור דחה את העתירה, תוך מתיחת ביקורת על העותרים וחיובם לשלם הוצאות משפט בסך 11,700 שקלים לעיריית חדרה, ו-5,850 שקלים לפנאי העיר. “העתירה כורכת בחובה עניינים שונים שבתקופה זו אינם מהווים הפרה של החוק…”, פסק כהן. “אזכיר שהאיסורים וההגבלות שנקבעו בחוק חלים אך ורק בתקופת 90 ימים שלפני הבחירות לרשויות המקומיות”.

העירייה טענה כי העותרים לא מיצו את ההליכים לפני הגשת העתירה ולא אפשרו לתקן את הפגמים לפני פתיחת ההליך. כמו כן, בעקבות הפניה לעירייה היועצת המשפטית של העירייה, שרון שרוני, הוציאה הנחיות מתאימות על מנת להבטיח את קיום האיסורים, אך למרות זאת הוגשה עתירה בסוגייה.

השופט קיבל את טענות העירייה וכתב: “לא מובן מדוע היה צורך לצרף את פנאי העיר ונראה כי העתירה נגדה נתפסת כזוטי דברים והיא קנטרנית וטרדנית. מתשובת העירייה נראה שהנחיות היועצת המשפטית לכאורה עולות בקנה אחד עם הוראות החוק.. אפשר ואם העותרים היו מנהלים שיח ענייני עם היועמ”שית העתירה הייתה מתייתרת. אני מקבל את טענות העותרים כי לא ניתנה אפשרות למיצוי ראוי של ההליכים לפני העתירה”.

השופט הוסיף: “העתירה כרכה בחובה עניינים שונים לצד הצירוף המיותר של פנאי העיר, עיסוק בעניינים שכלל אינם באים בעניינים במסגרת החוק ויצרו תחושה לא נוחה, שמטרתה העיקרית של העתירה היתה לגרוף הישגים לעותרים בשדה הפוליטי ולאו דווקא להבטיח קיום האיסורים הקבועים בסעיף החוק”.

עדכון ראשון: 6.5.22, 8:52

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

מרגש: סירת מפרש חדשה לזכרם של קורבנות הטבח באולימפידת מינכן הגיעה לעמק חפר

סירת מפרש בשם “י”א-11” נחנכה במרכז הימי במכמורת | הסירה מנציחה את 11 הספורטאים הישראלים שנרצחו באולימפיאדת מינכן 1972 | בטקס השתתפו אלופת ישראל בשחייה שלומית ניר-טור, ניצולת הטבח, ובני משפחתו של עמיצור שפירא ז”ל | מנכ”ל המועצה, ראשת אגף החינוך, מנכ”ל הוועד האולימפי ואנשי חינוך נוספים נכחו בטקס

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן