לאחר 11 שנים של סחבת: עיריית חדרה ו'אסיה חדרה' נשלחו לפתור את הבעיות למען פיתוח חוף אולגה

העירייה תבעה את אסיה חדרה במטרה שתחזיר לה רצועות חוף שנמכרו לה ב-2011. אסיה חדרה תענה לחוסר תום לב של העירייה בשנים שחלפו. השופט נתן פסק דין והחליט לתת צ'אנס נוסף למהלך. כל הפרטים

לאחר שעיריית חדרה תבעה את חברת 'אסיה חדרה' ודרשה להחזיר לה את שטח חוף הים בו זכתה החברה ב-2011 וביטול ההסכם שנחתם עמה, החליט בית המשפט המחוזי בחיפה חננאל שרעבי, כי  ההסכם לביצוע תוכנית פיתוח החוף לא יבוטל. כעת "על החברה להגיש בתוך שישה חודשים בקשה להיתר בנייה, בדרך לביצוע התוכנית לאחר שנים של המתנה".

על פי העירייה, בהסכם שנחתם עם אסיה חדרה באוגוסט 2011 נקבע כי החברה תרכוש מהעירייה, תמורת 21 מיליון שקל, חמישה מגרשים בהיקף 18 דונם מערבית לגבעת אולגה סמוך לחוף הים, ותקים שם שטחי מסחר בהיקף של 8,000 מ"ר. מכירת המגרש נעשתה בין היתר לצורך פיתוח חוף הים, ואסיה חדרה התחייבה להשלים את בניית הפרויקט בתוך חמש שנים. להבטחת התחייבותה הפקידה החברה ערבויות בנקאיות.

ואולם מאז עבר יותר מעשור והתוכניות לא יצאו אל הפועל – ותקעו את הפיתוח ברצועת החוף לטענת העירייה. בשנת 2019 הגישה העירייה תביעה נגד החברה, בטענה שהחברה לא עמדה במועדי ההסכם, "על אף ישיבות שקיימה עם נציגי הנתבעות ומצגים שהאחרונים הציגו בפניה לאורך השנים". היא ציינה בתביעתה כי הפרויקט לא החל, למעשה, וכי עד היום אין היתרי בנייה עבורו. בהתאם לכך פנתה לבית המשפט, בבקשה להורות על ביטול ההסכם עקב הפרתו, ועל השבת המגרשים לחזקתה.

"אסיה חדרה" ביקשה לדחות את התביעה, תוך הדגשה כי העירייה היא אשר הפרה את ההסכם, ונוהגת כלפי הנתבעות בחוסר תום לב ובנסיון להתעשר על חשבונן שלא כדין. החברה טענה בנוסף כי "כתב התביעה והמתואר בו חוטא לאמת, ובניגוד גמור להתנהגות והתנהלות הצדדים לאורך שנים בכל הקשור לקידום הפרוייקט ובנייתו.

"התנהגות הצדדים לאורך השנים מלמדת על הארכת מועדי הביצוע של הפרוייקט על פי ההסכם, והנתבעות הסתמכו על הארכת מועדי ביצוע ההסכם האמורה. לאחר אישור ההסכם על ידי שר הפנים החלו הנתבעות לפעול לתכנון הבינוי במגרשים, תוך בחינת מכלול השימושים המותרים בהם, לרבות בניית בנייני נופש. משהעירייה התנגדה כי התכנון יכלול בנייני נופש כלל אלא בעיקר שטחי מסחר, נבחנה גם אפשרות זאת על ידי הנתבעות. במקביל היה על העירייה לבצע את התשתיות הנחוצות בין היתר גם למגרשים, אך גם ביצוע זה התעכב לאורך שנים על ידי העירייה. בכל אופן, התנהלות הצדדים כאמור לאורך השנים מלמדת כי מועדי ההסכם שונו בהתנהגות הצדדים, כך שלא ניתן לטעון, כטענת העירייה בכתב התביעה, כי הנתבעות הפרו את מועדי ההסכם, שננקבו בסעיף 3.5 להסכם. במצב דברים זה הודעת ביטול ההסכם שנתנה העירייה לנתבעות באמצעות הגשת התביעה העיקרית, היא עצמה מהווה הפרה יסודית של ההסכם.

צילומי ארכיון מחוף אולגה: מגדלור ניוז; עיריית חדרה

כאמור – השופט קבע כי ההסכם לא יבוטל נכון לעכשיו. "לאסיה היה אינטרס כי הציבור ישתמש חינם במקרקעין, כדי "לקרבו" למגדלי המגורים שבנתה ואמורה לבנות בסמיכות שסביר כי הרוויחה מבנייתם ומכירתם לציבור, ולזכות בשיתוף פעולה של העירייה בבניית הפרוייקט והטיילת הסמוכה שהטילה כאמור עול כספי כבד על כתפי העירייה לכדי פרוייקט רווחי בעבורה לא רק שטחי מסחר בלבד אלא גם מלונית מסוג", אמר השופט שרעבי.

השופט הוסיף: "לא הוכחה עוולת הסגת גבול וגם לא הוכחה עוולת הרשלנות, שלטעמי בכל מקרה לא רלוונטית לנסיבות דנן. לא הוכח כי העירייה עשתה שימוש פיזי במגרשים ובמגרש המיוחד לאחר מכירתם לאסיה".

לסיום אמר השופט: "חשיבות שמירת הקשר הטוב בין הצדדים כפי שהיה בעבר טרם שנת 2019, שהינו ערובה, כך לטעמי, להצלחת הפרוייקט. נעשו מאמצים רבים במהלך התובענה, ואף לאחר הגשת סיכומי הצדדים, למצוא פתרון מוסכם שיביא להמשך עשיית הצדדים להצלחת הפרוייקט. לצערי מאמצים אלה לא צלחו, למרות שהתרשמתי מכנות הצדדים להצלחתם. תקוותי שפסק דין זה יהיה קרש קפיצה לגישור על כל המחלוקות והתחלה חדשה, תוך שיתוף פעולה פורה להצלחת הפרוייקט, לרווחת תושבי חדרה והסביבה, ולכלל אזרחי ישראל".

בן 60 נרצח בבאקה אל גרבייה

משטרת ישראל פתחה בחקירת אירוע ירי לעבר רכב בעיר באקה אלגרביה במסגרתו נפצע אדם שזהותו טרם ידועה. בשעה 18:45 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב שרון על פצוע מאירוע

קרא עוד »

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

צריכים תרופה או תכשיר בסוף השבוע? אלה בתי המרקחת באזור חדרה שיעזרו לכם

תרופות קבועות, תרופה דחופה עבור מחלה פתאומית, כמו כאב ראש או הצטננות או תרופה למצב כרוני? לעיתים חוסר תכנון מביא למצב בו צריך לקנות תרופות בסופ"ש | הנה המקומות שפתוחים גם בשבת וכוללים בתי מרקחת פעילים בשישי-שבת

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן