Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

פרשת ה’עסק בתוך עסק’: כתב אישום נגד בת 22 מאור עקיבא בגין מכירת סמים מעסק לנרגילות

פרשת הסוכן הסמוי והסמים בעסק באור עקיבא: הצעירה העובדת במקום הובאה להארכת מעצר והיום (16.12) הוגש נגדה כתב אישום עורך דינה טען בדיון הארכת המעצר הראשון כי המשטרה טמנה לה פח ברגע שלא עצרה את המכירות אחרי הפעם השנייה

סחרה בסמים מתוך החנות, צו סגירה זמני הוצא נגד העסק ממנו בוצעו העיסקאות: הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד ר”ב, בת 22 מאור עקיבא, לאחר שהואשמה כי מכרה סמים מתוך עסק “סמוק-קינג” בו עבדה בעיר. 

כזכור, המשטרה עצרה השבוע (13.12) את הצעירה בחשד לסחר בסמים מתוך “סמוק קינג”, חנות שביום יום משמשת לממכר מוצרי טבק ונרגילות ברחוב הנשיא בעיר. על פי המשטרה, בתקופה האחרונה קיימו חוקרי ובלשי משטרת חדרה מספר עסקאות לקניית סמים מסוג מריחואנה וקוקאין, זאת באמצעות שוטר שהתחזה ל”לקוח” מתושבת אור עקיבא שביצעה את העסקאות מתוך העסק בו עבדה.

שלשום כאמור עצרו בלשי התחנה את החשודה, תושבת העיר בת 22 והיא הובאה לדיון דיון בעניינה בבית המשפט בחדרה בבקשה להאריך את מעצרה.

מכתב האישום עלה כי הנאשמת, עבדה כמוכרת בעסק שלה ולקוחות שהיו מגיעים לחנות היו יכולים לקנות גם סמים מסוג מריחואנה וקוקאין שהוסלקו בחנות. בנוסף לכתב האישום בגין המיוחס לה, בוצע לה שימוע בתחנת המשטרה בחדרה וחנות נסגרה בצו מנהלתי ל-30 יום.

עוד קודם לכן, בדיון הארכת המעצר שהתקיים (14.12) בפני השופט אהוד קפלן, ציינה נציגת המשטרה רס”ר רדה שלום, כי “מדובר בפעילות סמויה שהפכה לגלויה. מדובר בחשודה שחשודה שביצעה מספר ‏עסקאות של סחר בסמים מתוך עסק באור עקיבא, אשר אמור למכור נרגילות או מוצרים לנרגילות. ‏היות והחקירה הייתה סמויה, יש פעולות רבות לביצוע. כעת, שהפכה לגלויה, קיים חשש לשיבוש ‏הליכי חקירה בשל הפעולות המוצגות לבית המשפט. בנוסף, מדובר בעבירה שמקימה עילת מסוכנות ‏סטטוטורית. אבקש מבית המשפט להיעתר לבקשה במלואה”.

על פי אשת המשטרה, פעילות החוקר הסמוי החלה בתאריך 17.11 ואילו החשדות עלו עם ביצוע העסקה הראשונה. עורך דינה של החשודה, עו”ד רן תגר, שאל את השוטרת בדיון מדוע לא עצרו את החקירה מיד לאחר המכירה הראשונה, “למה אתם נותנים לה להמשיך להתנהל ולבצע, לכאורה, מכירות נוספות במקום לעצור את כדור השלג הזה כבר בהתחלה ולמנוע לסבך את עצמה עוד?”.

צילום אילוסטרציה: pixabay

נציגת המשטרה השיבה כי “יש קצין מודיעין שאחרי על החקירה, הוא מנחה ומוביל את החקירה, דבר זה ‏ניתן לשיקולו. בנוסף, יש לציין כי כאשר המשטרה מבצעת עסקה אחת ניתן יהיה לומר בי ‏מדובר במעידה חד פעמית בו ניתן באופן ברור שמדובר בהתנהלות שבשגרה שבעסק הזה”.

על פי המשטרה, ה”לקוח” שב למקום שש פעמים ורכש בהזדמנויות שונות קוקאין וקנאביס. בין היתר, נתפס כסף מחוץ לקופה בגובה 2,830 שקלים. “נכון לעכשיו היא החשודה היחידה”, מסרה השוטרת, “ישנם 13 מעורבים נוספים אבל כולם כרגע בגדר עדויות.

עורך הדין חתם את הדיון ואמר: ‏”מדובר בעבירות לא פשוטות וחשדות לא פשוטים. יחד עם זאת, אני לא יכול להימנע מלשאול את ‏השאלה, עם כל הכבוד לשיקולי החקירה להנחיית קצין המודיעין, כיצד מחד נותנת המשטרה ‏לחשודה למכור סמים, לכאורה, במשך שבועות על גבי שבועות, כשהיא לא יודעת אם תוך כדי הזמן ‏הזה החשודה אולי מוכרת סמים לאנשים אחרים שהם לא אנשי משטרה ומאידך, לציין בבקשת ‏המעצר את עילת המסוכנות, שהרי אם היא מסוכנת אז אוקיי, אל תעצרו אותה בפעם הראשונה ‏שאולי ייתכן במעידה, רק אחרי המכירה ה-6 הואילה בטובה משטרת ישראל לעצור את החשודה. ‏

צלום נרגילה: pixabay || צילום ארכיון: דוברות המשטרה

“מדובר, בסופו של יום, מבלי להקל ראש בשש מכירות. החלק הארי שבהם הוא קנביס, סם קל, ‏מכירה אחת היא של חומר החשוד כקוקאין. מדובר בחשודה ללא עבר פלילי, אינה מורגלת בשהות ‏בחדרי חקירות, הראייה היחידה לכך שאתמול כאשר הוקרא לה החשוד, היא נשאלה אם היא רוצה ‏להיוועץ בעו”ד,  מהתמימות והבורות של אדם נורמטיבי היא אמרה שלא…

‏”החקירה, זה רק מראה כמה היא לא מבינה ולא נעוצה עמוק בעולם הפשע. מדובר בבגירת צעירה, ‏עם בגרות מלאה, עשתה שירות צבאי מלא. צריך לבדוק ולהיכנס לעובי הקורה, אך דווקא בגלל ‏שהייתה חקירה סמויה במשך שבועות היה להם מספיק זמן לבצע פעולות חקירה בנחת, בעיקר ‏הטכניות שביניהם, ולכן אני חושב שהבקשה להארכת מעצר ב-8 ימים היא אינה מידתית, לאור ‏הנסיבות, לאור עברה הנקי של החשודה, לאור גילה הצעיר. לאור העובדה שנותנים לאדם להמשיך ולבצע עבירות….טומנים לו פח…אבקש לשקול חלופת מעצר”.

בית המשפט החליט לבסוף להאריך את מעצרה ביומיים במקום בשמונה ימים, ועד ל-16.12.21 (אז הוגש כתב האישום), תוך שהוא מצין כי “שחרור החשודה היום עלול להוביל לתאום גרסאות עם נחקרים נוספים. עם זאת, לאור היעדר עברה הפלילי, ראוי שלבית המשפט יהיה פיקוח על קצב התנהלות החקירה”.

/// עדכון ראשון: 15.12.21, 18:48

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן