שת"פ בין גופים הוביל להקמת קבוצה טיפולית ייחודית לאימהות בחדרה

שת"פ בין הרווחה בחדרה, מרכז יה"ל וטנא בריאות הוביל להקמת קבוצה טיפולית לאימהות של מתמודדי נפש מהקהילה והאתיופית

לראשונה: שיתוף פעולה בין הרווחה בעיריית חדרה, מרכז יה"ל וטנא בריאות, הוביל להקמת קבוצה טיפולית לאימהות של מתמודדי נפש מהקהילה האתיופית.
הקהילה ידועה כקהילה סגורה, בה נושא הסטיגמה והבושה נוכחות בתרבות.

עובדה זו לצד המוטיבציה לתת מעטפת של סיוע וכלים למשפחות מתמודדי נפש בקהילה הוביל ליצירת שת"פ בין איילת בסיס, מנהלת יה"ל חדרה שחברה ליפה הדראי מלסה, עו"ס לאזרחים וותיקים ברווחה של עיריית חדרה ויחד עם עמותת טנא בריאות והמגשרת איריס מלקו יצאו לדרך ויצרו קבוצה ייחודית שמטרתה לחזק את הקשר עם הקהילה האתיופית , לבנות עימם יחסי אימון ולגשר על קשיי השפה והנגשה תרבותית במטרה לתת להם כלים וידע למיצוי זכויות איך להתמודד עם בן או בת מתמודדי נפש לצד ליווי רגשי.

צוות הרווחה של עיריית חדרה פנו לאימהות מתמודדי הנפש, קיימו ביקורי בית  ובסיומן נרשמו 9 נשים לקבוצה הטיפולית שהוקמה , מספר שנחשב הישג מרשים וחשוב.

צילומים: יה"ל חדרה

הלווי וההתמדה של צוות הרווחה כלל תזכורת לפני כל מפגש וליווי לאורכו. במפגשים למדו האימהות על מיומנויות ברוח ה-DBT ולמדו כלים על קבלת המציאות שמובילה לשינוי ללא שיפוטיות וביקורת ובהדרגה ניכרו שינויים בהתנהגות האימהות בבית שהובילו לשינוי באווירה . יחד עם האימהות תרגלו מיינדפולנס – לחיות בכאן ועכשיו, לעצור, להתבונן ולא לפעול על אוטומט במיוחדים במצבים מורכבים של תחלואה כפולה בה יש לצד ההתמודדות הנפשית גם התמכרות לאלכוהול או לסמים. והכירו חברות שהן שותפות לאותה דרך שהן עוברות.

הקבוצה הטיפולית קיימה 11 מפגשים במהלך תשעת החודשים האחרונים בסיומם קבלו הנשים כלים וידע שמאפשר להן להתמודד עם מצבים מורכבים לצד מיצוי זכויות, הן מספרות: "למדנו לקבל ולאהוב כל אחד כפי שהוא ללא התניה"; "למדתי שאני לא לבד, יש אנשים עם צרות גדולות יותר משלי"; "אני מגיעה לקבוצה כדי לדבר ולפרוק מה שעל ליבי"; "ההתמודדות היא לא שחור ולבן, כשאני מדברת אני מוצאת פתרון". ההתמודדות מייצרת מצב נפשי מורכב למשפחה של דאגה אינסופית וגם תחושה של בדידות ורגשות אשמה ואף דאגה לעתיד, מה יעלה בגורלם כשהם לא יהיו.

איילת בסיס מנהלת יה"ל חדרה : "המרחב הקבוצתי אפשר לנשים לדבר בפעם הראשונה בקבוצת השווים על הסיטואציות שהן חוות בבית. לא להישאר לבד והכוח שיש לקהילה לתמוך באחר. הן קבלו במה וכלים להתבוננות, וויסות רגשי ומענים למיצוי זכויות"

יפה הדראי- מלסה, עו"ס המחלקה לאזרחים, חדרה: "הקבוצה הזו מרגשת בהקמתה מאחר והיא יוצאת דופן ונותנת מענה חשוב ומשמעותי לנשים הללו, ופותחת צוהר עבורנו כמטפלים ועבור משפחות נוספות להתמודדות עם המציאות הזו בדרך הטיפולית. זו הפעם הראשונה שהפלטפורמה הזו הונחה בפניהן ושהן שיתפו פעולה עם כך וביטאו את עצמן ואת ההתמודדות המורכבת עם המציאות שלהן, חלקן בפעם הראשונה. וזכינו לקחת חלק בתהליך החשוב הזה".

עמותת "איכות בשיקום" מפעילה שירותי דיור, תעסוקה, וייעוץ משפחות בקהילה . המרכזים ממומנים ומפוקחים על ידי משרד הבריאות.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן