Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

כתב אישום נגד מנכ”ל חברה מאור עקיבא שהונה משקיעים בהיקף 25 מיליון ש”ח

חן היה יזם שעסק בפיתוח וקידום פטנטים, בין היתר פד לבריחת שתן בקרב מבוגרים, ודרייב דה לייט בע"מ שפיתחה פס האטה דינמי לכלי רכב * החברות שבשליטת חן גייסו עשרות מיליוני שקלים ממאות משקיעים תוך הצגת מצגים כוזבים לגבי מהות ההשקעה

פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה השבוע (23.5) לבית המשפט המחוזי בחיפה (המחלקה הכלכלית) כתב אישום נגד רון חן (58) מאור עקיבא, שהיה מנכ”ל ובעלים של חברת “אינובייטיב” וחברות נוספות, בגין הונאת משקיעים בהיקף של כ-25 מיליון שקלים ועבירות הלבנת הון.

חן היה יזם שעסק בפיתוח וקידום פטנטים, והוא הקים וניהל את החברות אינובייטיב פטנטים בע”מ, טיסטרון בע”מ, שפיתחה פד לבריחת שתן בקרב מבוגרים (שאף פורסם בכלי התקשורת ב-2007), ודרייב דה לייט בע”מ שפיתחה פס האטה דינמי לכלי רכב. עוד במאי 2015 חשף תחקיר “7 ימים” של “ידיעות אחרונות” כי החברה הציגה מצגי שווא בפני מאות משקיעיה בדרך לגיוס מיליונים, זאת תוך הבטחה כי ה”אקזיט” הנכסף קרב ובא.

לפי כתב האישום, החברות שבשליטת חן גייסו עשרות מיליוני שקלים ממאות משקיעים תוך הצגת מצגים כוזבים לגבי מהות ההשקעה ותנאיה ולגבי מצב הפרויקטים וקצב ההתקדמות שלהם. חן מסר למשקיעים עדכונים כוזבים רבים שנועדו ליצור רושם שיש התקדמות משמעותית בפיתוח המוצרים או בניסיונות למכירתם ושיווקם, ושמועד חלוקת הרווחים למשקיעים קרב. כמו כן, חן מואשם בכך שהעביר לחשבונותיו הפרטיים ולחשבונות של מקורבים לו כ-13 מיליון ש”ח מכספי המשקיעים, והשתמש בהם לצרכיו האישיים.

עוד לפי כתב האישום, גיוס הכספים ממאות המשקיעים בוצע ללא פרסום תשקיף כמתחייב על פי חוק, וחן המשיך בגיוס הכספים אף לאחר שהתחייב בפני רשות ניירות ערך, לפי דרישתה, להפסיקו. כנכתב בכתב האישום – “להוציא את השנים 2012-2013 ,הציע ומכר חן בתקופה הרלוונטית ניירות ערך למעל 35 משקיעים בכל שנה ללא תשקיף.

במרץ 2016 ,פנתה רשות ניירות ערך לחן בדרישה שיחדל מלבצע הצעה ומכירה של ניירות ערך לציבור ללא תשקיף.כעבור שבעה חודשים השיב חן כי הוא מתחייב לחדול מהצעה ומכירה של ניירות ערך ללא תשקיף. חן עשה כן ביודעו כי בכוונתו להפר את ההתחייבות ולהמשיך בפעילות גיוס המשקיעים לאינובייטיב”.

הונה את המשקיעים במיליונים | צילום אילוסטרציה: פיקסביי. למצולמים אין קשר לכתבה

כתב האישום טוען כי “לאחר קבלת כספי המשקיעים, במהלך התקופה הרלוונטית העביר חן מעת לעת סכומי כסף המצטברים לכל הפחות לסך של כ-12.9 מיליון ש”ח מכספי המשקיעים שגויסו לאינובייטיב ושאותם קיבל במרמה לחשבונו הפרטי או לחשבונות של אחרים הקשורים אליו. בניגוד למצג שהוצג למשקיעים, סכום זה לא שימש לפיתוח, ייצור ושיווק המוצרים או להוצאות השוטפות של אינובייטיב, טיסטרון או דרייב דה לייט, וחן השתמש בו לצרכיו האישיים.

בין היתר, השתמש חן בכספי המשקיעים למימון רכישת דירה לבעלותו האישית, לתשלום עבור ספקים שונים בקשר אליה, לרכישת כלי רכב לו או למקורביו, ולפירעון הלוואה שבה חב חן באופן אישי. בצד זאת, העביר חן לאורך התקופה הרלוונטית את יתרת הכספים שאותם קיבל במרמה ליעדים שונים הקשורים לפעילותן של אינובייטיב או טיסטרון או דרייב דה לייט”.

העבירות המיוחסות לחן הן קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות בהיקף כאמור של כ-25 מיליון ש”ח, עבירות של גניבה בידי מורשה, גיוס משקיעים ללא תשקיף ועבירות הלבנת הון.
כתב האישום הוגש על ידי עו”ד מיכל אלבז ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה. התיק נחקר על ידי מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן