מסתמן פתרון לבעיית הכניסות והיציאות לתלמידים בבית ספר חקלאי בפרדס חנה-כרכור

לקראת פתיחת שנת הלימודים החדשה מחו הורים ותלמידים על סירבול בכניסות למוסד החינוכי שפוצל למעשה לשני בתי ספר * לאחר המחאות מסתמן פתרון לשני בתי הספר * וגם: ביקורת של מ"מ ראש המועצה על פתיחת שנת הלימודים במושבה

לאחר סערת הורים בפרדס חנה-כרכור אודות הכניסות והיציאות החדשות של מתחם בית ספר החקלאי (בית הספר התיכון ובית הספר הצומח שפוצלו השנה), הגיע פתרון שהוצג על ידי ראש המועצה הגר פרי יגור. ואולם, חלק מהפתרון מצוי סמוך ל"מגרש מכוניות מאולתר" – כך לפחות טוען הפעיל הציבורי ארז אריאב.

קודם לכן, עדכנה ראש המועצה הגר פרי יגור על הפתרון המסתמן בכניסות לבית הספר, מה שאילץ בפתיחת שנה את התלמידים של חקלאי לעשות סיבוב גדול לשער הקשתות, ואי היכולת להיכנס מכיוון השער של כרכור (ליד מגרש הכדורגל). "לאחר דיונים, בשיחה עם מנהל המחוז במשרד החינוך, מתוך הבנה מלאה לדברים שהבאתם בפניי, שערי היוגב (דרך הבנים) והקשתות (נבו) ישמשו למעבר התלמידים משני בתי הספר וזאת עד להשלמת הקמת השערים החדשים", ציינה פרי יגור.

בהמשך (4.9) עדכנה כי "הבוקר החלו העבודות על השער החדש (מכיוון המגרש, רחוב ההגנה) עבור שני בתיה"ס. בהתייחס לשער מכיוון רחוב היוגב, במענה לפניותיכם – השער משמש כניסה לביה"ס הצומח. משמאל לעמדת השומר, בשביל העפר האחורי המוביל לביה"ס אורט חקלאי, מתבצעות עבודות חשמל בעומק האדמה המהוות סכנה למעבר הולכי רגל ומשום כך חסום. עם סיום העבודות, הנחיתי את הצוותים לייצר שער כפול (כמו בשער החדש מכיוון המגרש) כך שישמש את שני בתיה"ס — לצומח 2 שערים – היוגב, המגרש; לחקלאי 3 שערים – היוגב, המגרש, נבו". 

אריאב ציין בימים האחרונים כי "בהמשך ללחץ של פורום ההורים של בית ספר חקלאי לקדם כניסה נוספת לבית הספר ולאור העובדה שראש המועצה הצהירה על פתיחת שער נוסף מרחוב ההגנה (השער המערבי חניון האוטובוסים), פנו אליי תושבים והביאו לתשומת ליבי שבסמוך לשער הנוסף המתוכנן קיים מזה תקופה ארוכה לכאורה 'מגרש גרוטאות' ", פרסם אריאב.

התושב הוסיף: "נפגשתי עם התושבים בכדי לבחון את השטח ואכן – אותם הרכבים נצפים במקום. כפי שניתן לראות בסרטון לכאורה נראים רכבים רבים שעומדים זמן רב. רובם עם מדבקות של שוכרי ברזל המעוניינים לרכוש את הרכבים לפירוק".
אריאב ותושבים נוספים קוראים למועצה לבחון האם מדובר ברכבים לגריטה והאם הם מורשים לנסוע (בעלי טסט) ובמידה ואותם הרכבים הם "רכבי רפאים" יש לפעול להזיז אותם בהתאם להוראות החוק.

"מקום זה צריך לשמש את ההורים המגיעים לשער זה להורדת הילדים ולרכבי הסעות שמגעים לקחת את הילדים", חתם.

בהקשר זה ובהקשר לפתיחת שנת הלימודים, שערי בתי הספר אינה הבעיה היחידה, לפחות לא לפי פירסום של מ"מ ראש המועצה יואב קעטבי, שפרסם גילוי דעת, ובו הוא מעביר ביקורת על ההכנות לקראת פתיחת שנת הלימודים במושבה. "בראשון לספטמבר נפתחה שנת הלימודים. למרבה הצער, הפתיחה לא הייתה חגיגית, לא כיבדה את ילדי והורי הישוב ולוותה בתקלות רבות והערכות לקויה בתחומים רבים", כתב (5.9).
"כפי שהתרעתי בפנייך, כאשר שימשתי כראש המועצה בפועל – הבניה שתכננו ותקצבנו מזמן לטובת פתיחת שנת הלימודים לא הושלמו במועד כולל בחקלאי, יסודי כרכור, בגין דמוקרטי ועוד.

"הכיתות לא כולן ערוכות עם כל הציוד הנדרש. בנוסף, קיימות בעיות בטיחות רבות בדרכי הגישה לבתי הספר ותלמידינו אינם בטוחים כשהם נעים למסגרות החינוך.
"כמו כן, סגלי ההוראה לא זוכים לתמיכה ולסיוע אותו יכולה להגיש המועצה על מנת שילדינו יקבלו את החינוך הטוב ביותר.

"ההורים שמעלים דרישות מוצדקות אינם מקבלים מענה לבקשותיהם. ניכר כי אין במועצה יד מכוונת וכי הנהלת המועצה לא עמדה ביעדים שאנו כתושבים מצפים ממנה. כסב שנכדיו מתחנכים היום במערכת, וכאיש ציבור, החינוך חייב להיות בראש סדר העדיפויות שלנו כמועצה אני משוכנע כי חובה עלינו לגייס את האנשים הטובים ביותר והמתאימים ביותר. אסור שתקלה כזו תחזור על עצמה פעם נוספת! בהתאם, אני דורש שמליאת המועצה תכונס בדחיפות ויינתן דיווח מידי על כל הכשלים עם תחילת שנת הלימודים ונקבע הדרך לטפל בנושאים ללא דיחוי. כמו כן אני דורש הקמת וועדת בדיקה פנימית של נבחרי ציבור שתשב ותכין מסקנות והצעות על מנת שהתקלות שהתגלו השנה לא יחזרו גם בשנה הבאה".

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן