Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

מעל 300 מיליון שקלים: אושר תקציב מועצת פרדס חנה-כרכור ל-2023 | מה הוא יכלול?

כ-36% מסך התקציב יופנו לטובת מערכת החינוך במושבה. ומה יתר התכנונים? הפרטים המלאים

תקציב מועצת פרדס חנה-כרכור לשנת 2023 אושר ברוב קולות.
מליאת המועצה המקומית פרדס חנה כרכור אישרה אמש את הצעת התקציב המסתכמת בכ-323 מיליון ש”ח.

תקציב המועצה מהווה ביטוי לפעילות המועצה ולתכניות העבודה של אגפי ומחלקות המועצה במהלך שנת התקציב הנוכחית. נבנה מתוך אחריות והסתכלות עתידית לקראת המשימות השונות הצפויות במהלך שנת התקציב. כ-36% מסך התקציב יופנו לטובת מערכת החינוך במושבה. על פי המועצה, “מדובר בתקציב עם בשורות לתושבי המושבה ויתמקד השנה בחיזוק ושיפור מערך השירות לתושבים והמשך השקעה בשיפור המרחב הציבורי ברחבי היישוב”.

לצד אישור התקציב החלה המועצה בפעילות 2023 תוך התמקדות אגפי, מחלקות המועצה וגופי הסמך של המועצה במגוון פרויקטים משמעותיים עבור התושבים שביניהם:
-המשך בינוי מוסדות חינוך ושיקום מוסדות חינוך וותיקים
-הקמת טיילת הנדיב- מרחוב מוריה ועד למתחם אגד הישן ובהמשך עד כניסה הצפונית (מתחם ביג)

-הסדרת גן הגיבורים (פרויקט שהחל בימים אלו)
-פיתוח תשתיות לאזור התעסוקה אילנות וקידום עוגנים כלכליים לרשות המקומית במטרה להביא לשיפור השירות לתושב, זאת תוך היפוך הפרדיגמה וגידול ההשקעה בתושב תוך הפחת הנטל (עתידית) מהתושבים אל מול הגדלת הכנסות הרשות ממקורות תעסוקה
-אירועי תרבות וקידום הקולנוע המחודש
-הקמת גינות חדשות ושדרוג שטחי ציבור
-צמצום פערי תשתיות הכבישים, המדרכות ועוד.

בתוך כך, ציינה גזברית המועצה רו”ח אורלי ירדן כי “המועצה סיימה את הפעילות הכספית שלה לשנת 2022 באיזון תקציבי. תקציב 2023 שאושר במליאת המועצה נבנה מתוך אחריות והסתכלות עתידית, לקראת המשימות לשנה הפעילות 2023. אני מודה לראש המועצה, לצוות אגף הכספים, למנהלי האגפים והמחלקות על שיתוף הפעולה שלהם בהכנת התקציב”.

האופוזיציה דרשה לדחות את הישיבה

בתוך כך, חברי האופוזיציה, אייל כגן, טל דנטס, יוני חכימי, אביעד סיני, ואלדד בר כוכבא, פנו טרם הישיבה למשרד הפנים  בדרישה כי יורה לדחות את ישיבת התקציב, בשל העובדה שלהצעת התקציב לא צורפה תכנית הפיתוח השנתית של המועצה וזאת לטענתם בניגוד לנהלים.

במכתבם, מבקשים החברים מהממונה על המחוז במשרד הפנים, רו”ח פאיז חנא, לעשות שימוש בסמכותו, ו”להורות על דחיית הישיבה הנדונה לאלתר, עד לקבלת תקציב פיתוח מעודכן כולל מקורות מימון שיצורף להצעת התקציב השוטף ויונח על שולחן המליאה בכריכה אחת בהתאם להנחיות משרד הפנים”.

על פי האופוזיציה, בתקציב לשנה הקרובה בסך 323 מיליון ש”ח, המועצה מתעתדת לגבות כ-121.5 מיליון ש”ח מארנונה, גידול של כ-5 מיליון ביחס לשנה הקודמת, כמו גם 1.5 מיליון ש”ח מקנסות חניה, על ידי רשות החניה, שאמורה להיות מוקמת בשנה הקרובה.

“לאורך שנות פעילותה של המועצה בעבר ואף עד אישור תקציב 2022 הוגשו שני התקציבים יחדיו לאישור ולא בכדי”, כתבו חברי המועצה לממונה. “אישור תקציב הפיתוח יחד עם התקציב הרגיל הכרחי ונחוץ.  הנ”ל מאפשר הן למועצה והן לציבור לבחון ולתכנן את השנה הנדונה באופן יסודי תוך קבלת תכנית הפיתוח השנתית (ולעיתים גם הרב השנתית), בחינת מקורות המימון של תכניות הפיתוח כמו גם מקורות המימון של התקציב הרגיל והתעמקות לגבי יכולות ואפשרויות הביצוע, קצב הביצוע ועוד”.

ואולם, כאמור, לבסוף לא נדחתה הישיבה לאחר שמשרד הפנים לא התערב והתקציב עבר.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

מהו הסכם ממון ולמי מומלץ לעשות?

בשנים האחרונות מפורסמת הסטטיסטיקה כי אחד מכל שלושה זוגות מתגרשים. המצב הזה לא אידאלי אבל מחייב היערכות משפטית | הסכם ממון יגן על שני בני הזוג ובתוך כך יצור ביניהם מנגנון משפטי מסודר, מושכל, ראוי, הוגן ומאוזן

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן