Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

לאחר כ-90 שנה ישופץ וישוקם בית הכנסת הגדול שנחשב לראשון בפרדס חנה

השיפוץ יכלול הן טיפול במעטפת החיצונית של המבנה והן בחלל הפנימי של בית הכנסת

בימים אלו יצא לדרך פרויקט שימור בית הכנסת הראשון של פרדס חנה, שנבנה מתרומות הברונית עדה רוטשילד בשנות ה- 30 וזוכה לשיפוץ נרחב, זאת לאחר חודשים של תכנון הפרויקט ואיגום משאבים בשיתוף ועד בית הכנסת, המועצה המקומית פרדס חנה כרכור והמועצה לשימור אתרים. השיפוץ יכלול הן טיפול במעטפת החיצונית של המבנה והן בחלל הפנימי של בית הכנסת.

בית הכנסת תוכנן ע”י פיק”א בתכניות הקמת המושבה, הבניין בעל קומפוזיציה סימטרית ועיטורים פונקציונליים נבנה עם גג גבוה הנשען של 8 עמודים ומוקף רצועות חלונות עליונים המאירים את אולם התפילה. תכנון המבנה כ בית בטחון נעשה כך שניתן יהיה לשכב על הגג ולהשקיף על הסביבה, להתגונן מפני מתקפה ומאחר יותר הפך לסליק ונערכו בו הדרכות על נשק לחברי ההגנה ואצ”ל.

על התכנון המוקפד של בית הכנסת היה מופקד, אדריכל אלכסנדר ברוולד (1887-1930) שהיה מחלוצי האדריכלות הישראלית והמשפיעים על התגבשות הסגנון האקלקטי בארץ ישראל. בין השאר הוא תכנן את בניין הטכניון הישן והיה ממקימי הפקולטה לארכיטקטורה בטכניון.

טקס חנוכת בית הכנסת נערך ב- 31 לינואר 1936 בו גם הוכתר הרב צבי יהודה למצר, לרבה הראשון של המושבה. בארון הקודש נמצא ספר תורה- אוד מוצל מאש ליל הבדולח בגרמניה שהוברח לארץ בתקופת המנדט.

יחד עם שיפוץ בית הכנסת ובמרחק פיסת הליכה מבית הכנסת, יחל בחודשים הקרובים ובהשקעה חסרת תקדים של כ- 4 מיליון ש”ח – פרויקט הסדרת הרחבה שבמרכז המושבה-רחבת יד לבנים. מדובר בפרויקט דגל שיסדיר את הרחבה כך שתשמש את התושבים כמרחב ציבורי פונקציונלי ביום יום ורחבה מכבדת לטקסי הזיכרון בהם משתתפים אלפי תושבים. רחבת יד לבנים ממוקמת מחוץ למבנה יד לבנים, בית ראשונים, ומרכז העסקים של המושבה.

צילומים: דוברות המועצה פרדס חנה-כרכור

לאחר קום המדינה הוקם במקום גן לזכר הנופלים בעיצוב האדריכל אריה אל-חנני. הגן התאפיין במדשאה רחבה מוקפת בשביל אבן בשילוב ערוגות גינון ועצי צל. עם חלוף השנים הגן נזנח ואיבד את הדרו. בשטח נשארו מס’ עצים ותיקים מהגן המקורי. למעשה פרויקט הסדרת רחבת יד לבנים  בלב ליבה של המושבה הוא פרויקט ראשון מסדרת פרויקטים לחידוש ומתיחת פנים למרכז המושבה ועם סיומו צפויים פרויקטים נוספים שיביאו לשיפור נראות המרחב הציבורי וישפר את נראות לב המושבה פרדס חנה כרכור.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן