Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

סיום קורס טיס: הכירו את הטייסים החדשים של צה”ל מבנימינה, פרדס חנה-כרכור ומנשה

סגן ר' מבנימינה-גבעת עדה יתפקד כטייס מסוקים * סגן נ' מהמועצה האזורית מנשה תתפקד בצוות אוויר * סגן מ' מפרדס חנה-כרכור ישרת כטייס קרב * הכירו את מסיימי הקורס היוקרתי של צה"ל - שהם משלנו

מחר (רביעי, 28.12) יסתיים קורס טיס מספר 185 בבסיס חיל-האוויר בחצרים, בו יוענקו כנפי טיסה לבוגרים. הטקס יתקיים במעמד נשיא המדינה, , ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ”ל, מפקד חיל האוויר, משפחות הבוגרים ואורחי הכבוד של מפקד חיל האוויר, מפקדי עבר של בסיסי עובדה ורמון, מפקדי בסיסי איתם ועציון, ראשי ערים ומועצות רשויות נגב וערבה וראשי רשויות ומועצות בדואיות. 

את קורס הטיס יסיימו השנה 41 חניכים וחניכות, אשר יעמדו על רחבת המסדרים במעמד קבלת כנפי הטיסה. הבוגרים יסיימו את קורס הטיס לאחר הכשרה מקצועית בת שלוש שנים בבית הספר לטיסה. בין המסיימים, סגן ר’, בן 22, מבנימינה-גבעת עדה שהוכשר כטייס מסוקים. לר’ 4 אחים, אמו (53) מוזיקאית וכותבת שירים ואביו (56), מנהל בחברת הייטק, סיים קורס טיס מספר 111 כטייס מסוקים בטייסת 190 ובנוסף הדריך בבית הספר לטיסה. בילדותו היה מגיע ר’ לבסיס חצרים לצפות במסדרי כנפיים.

// סגן ר’ מבנימינה-גבעת עדה. צילומים: דובר צה”ל

סגן ר’ נולד בארצות הברית ועלה לארץ בגיל חודשיים. כשהיה בן 7 עבר עם משפחתו לארצות הברית לתקופת זמן של שנתיים בעקבות שליחות בעבודה של אביו. ר’ הרחיב בבית הספר התיכון את מגמות פיזיקה ומוזיקה ובזמנו הפנוי, אוהב לנגן בגיטרה, פסנתר ובס, לטייל בארץ ובעולם ולעשות ספורט   ריצה, רכיבה על אופניים וטיפוס. לפני גיוסו לקורס טיס עשה שנת שירות בעמותת אתגרים, שמטרתה לחזק ולתמוך באנשים בעלי מוגבלויות באמצעות פעילויות ספורט מסוגים שונים. במהלך שנת השירות ר’ לקח חלק בפעילות קבוצתית ופעילות אישית, ליווה ועזר ברכיבה על אופניים.

סגן ר’ תמיד חלם להיות בצוות אוויר. “שמעתי המון על הקורס מאבא, עברתי את המיונים ובזמן הקורס הבנתי שהגעתי למקום טוב, המקצוע מאוד עניין אותי ואהבתי את עולם הטיסה”, הוא מספר. הוא התאהב במקצוע בשלב הראשוני של הקורס, “מתחילים לטוס בפלטפורמה לפי המגמה שאתה נמצא בה, ממש רציתי להיות במגמת מסוקים, נהניתי לטוס נמוך ולנחות בשטח, הרגשתי שזה מאתגר אותי מאוד, הבנתי את חשיבות המקצוע ותחושת השליחות התעצמה”.

חוויה שזכורה לסגן ר’ במיוחד מהקורס, היא הניווט בבסיסי. “הייתי ביחד עם חבר ויש תחרות בין הזוגות, היינו באדרנלין מטורף, רצנו כל הלילה והייתה אווירה טובה. הגענו לנקודה האחרונה עם הכי הרבה נקודות וניצחנו”. סגן ר’ מסכם את הקורס: “אנשים מטורפים, חוויות מטורפות ותקופה מטורפת. כל שלב שונה ומגוון מהקודם, מתעסקים בהמון עולמות תוכן, בפיתוח עצמי והאנשים טובים”.

// סגן מ’ מפרדס חנה-כרכור

מסיים נוסף של הקורס היוקרתי הוא סגן מ’, בן 22, מפרדס חנה-כרכור שישרת כטייס קרב. יש לו אחות גדולה, אח ואחות קטנים, אמו היא פסיכולוגית ואביו טייס ריסוס ומדריך במילואים בבית הספר לטיסה, בעברו היה ראש להק, מפקד בסיס ומפקד טייסות בחיל האוויר. בבית הספר הרחיב סגן מ’ את מגמות פיזיקה ומחשבים ולפני גיוסו לקורס טיס, היה חניך בתנועת הנוער “הנוער העובד והלומד”. במועצה המקומית מפרגנים ומברכים: “עוף הכי גבוה שאפשר ושוב תמיד הביתה בשלום”.

בוגר נוסף של הקורס מהמושבה הוא סגן ר’, בן 23. הוא ישמש כנווט קרב. ר’ הוא הבכור מבין ארבעה אחים, אמו (50) עורכת דין ואביו (51) מהנדס בניין. סגן ר’ הרחיב בבית הספר התיכון את מגמות פיזיקה וערבית ובזמנו הפנוי אוהב לקרוא ספרים ולעסוק בספורט. לפני גיוס לקורס הטיס, היה מתחרה בתחרויות טריאתלון. במסגרת הקורס עשה תואר בניהול מערכות מידע. סגן ר’ תמיד רצה להיות צוות אוויר – “בשלב הראשוני התחלנו להכיר לעומק את משימות החיל וזה גרם לי להתחבר למה שאנחנו עושים. הבנתי שזו זכות גדולה לקחת חלק בעשייה המשמעותית הזו”.

// סגן ר’ מפרדס חנה-כרכור

חוויה שזכורה לסגן ר’ במיוחד היא ניווט בדד בדרום הארץ. הוא מספר: “עצרתי בנקודת ציון על גבעה נידחת באחד מניווטי הבדד בדרום והסתכלתי לשמיים מלאי הכוכבים. הניווט והלילה עוד ארוכים אבל האמנתי בעצמי שאצליח”. סגן ר’ מסכם 3 שנים בקורס – “הקורס היה ארוך וקשה, למדתי להתמודד עם אתגרים, אך בסוף הקשיים הם אלו שפיתחו אותי והוסיפו לי לסל המון תכונות ויכולות. אחרי הכשרה ארוכה של 3 שנים, אני מצפה להיות חלק מהעשייה הביטחונית למען מדינת ישראל”.

ויש גם בוגרת: סגן נ’, בת 22, תושבת המועצה האזורית מנשה. לנ’ שתי אחיות קטנות ואח קטן שכעת נמצא בהכשרה של יחידת שלדג. אמה (53), מתכנתת בחברת אלביט ואביה (55), טייס בחברת התעופה אל-על. בשירותו הצבאי היה טייס מסוקי קרב וכעת משרת במילואים ביחידה לשיתוף פעולה במטה חיל האוויר. סגן נ’ הרחיבה בבית הספר התיכון את מגמות ביולוגיה ופיזיקה. בזמנה הפנוי אוהבת לרכב על סוסים, לטייל בארץ ובעולם ולרקוד. נ’ הייתה חניכה בתנועת הנוער בני המושבים.

// סגן נ’ מהמועצה האזורית מנשה

לפני גיוסה לקורס טיס עשתה סגן נ’ שנת שירות בכפר נוער המיועד לנוער בסיכון, שם הייתה בקומונה עם סגן מ’, המסיים את הקורס יחד איתה במגמת מסוקים – “זו הייתה שנה שכולה מוקדשת בנתינה למישהו אחר, תקופת הזמן הכי מדהימה שהייתה לי”. סגן נ’ תמיד חלמה להיות צוות-אוויר, היא מספרת – “זה השירות הכי משמעותי שאני יכולה לעשות, ההתחייבות הכי ארוכה שאני יכולה להתחייב לנתינה מבצעית למדינה”. הרגע בו התאהבה בטיסה היה בטיסת הסולו בשלב הראשוני “הסתכלתי אחורה ונפל לי האסימון שאני לבד במטוס ושעליי האחריות להנחית את המטוס”.

סגן נ’ מסכמת שלוש שנים בקורס: “חוויה מדהימה, עברתי הרבה רגעים קשים והרבה רגעים שמחים, הכרתי חברים טובים וגיליתי על עצמי יכולות שלא ידעתי שיש לי”. אביה אמר היום: “אני גאה בה מאוד! היא כבשה פסגה אחת, ויש לה עכשיו עוד הרבה פסגות לכבוש, הקורס הוא רק האמצעי, המטרה היא השירות עצמו”.
ראש המועצה אילן שדה מברך את סגן נ’: “כל הכבוד! ובימים אלה במיוחד בו שרים וח”כים יוצאים נגד שרות בנות בצבא, טוב לראות ולשבח את הבנות והבנים שלנו מתגייסים ומצטרפים לשרשרת הארוכה של מגיני ומגינות המדינה. בהצלחה גדולה לסגן נ’, כולנו במועצה אזורית מנשה גאים בך מאוד”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן