הלילה (בין שני לשלישי) החלה חטיבת המטענים של רכבת ישראל בהפעלת רכבות המשנעות אמוניה.
הרכבת הראשונה עם החומר המסוכן יצאה מנמל חיפה למסוף המטענים בצפע, הסמוך לדימונה.
הרכבת כללה 44 מיכלי אמוניה, משקל כל אחד מהם 20 טון. סה”כ הובלו הלילה 821 טון אמוניה ברכבת, בתוואי מסילתי המבודד מהכבישים העמוסים. הרכבת החליפה מעל 40 משאיות, תוך הקטנת הגודש בכבישים, והגברת הבטיחות בהם.
לצד המיכלים, כללה הרכבת גם שני מיכלי ניטרול ייעודיים, אשר משמשים למענה ראשוני במקרה של דליפת החומר מהמיכלים.
