Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

איו כמו חיילי צה”ל לסגור שנה ולפתוח אחת חדשה – והנה הם החיילים שזוכים להצטיינות בקרב מפקדיהם בהצ”ל עם תחילתה של השנה החדשה. באמצע השבוע נערך טקס מצטייני מפקד יחידה 636 לכבוד ראש השנה. בין המצטיינים שיזכו למעמד המיוחד הם סמל ש’ מחדרה וסמ”ר י’ מפרדס חנה-כרכור, לוחמי האיסוף הקרבי ביחידה 636.

סמל ש’, בן 20 מחדרה, החליט לפני גיוסו שהוא רוצה לשרת בשירות קרבי, כדי לתת את כל כולו למען המדינה. ש’ נזכר באירוע מבצעי שבו סיכל פיגוע משמעותי בשכם. במסגרתו מחבלים הגיעו לצומת בגזרה, מחבל אחד יצא מהרכב והתחיל לירות לעבר עמדה צבאית במטרה לפגוע בחיילים. ש’, ששהה במארב במקום, הפתיע את המחבל, שמר על קור רוח וביצע ירי לעבר המחבל ושאר המחבלים שברכב ובעקבות פגיעתו נמנע הפיגוע. המחבלים נוטרלו ונעצרו וחיי חיילים ניצלו.

// סמל ש’ מחדרה. צילומים: דובר צה”ל

“תחושת הסיפוק שהייתה בי אחרי הסיכול הייתה בלתי נתפסת. אני מרגיש שאני באמת יכול להגיד שאני מגן על המדינה ועל הבית. הוכחתי את זה לעצמי כשסיכלתי את הפיגוע” סיפר.

כשנשאל לגבי קבלת ההצטיינות אמר לנו: “כשקיבלתי את תואר מצטיין המג”ד הופתעתי מאוד לטובה, התואר גרם לי לחשוב שהצלחתי במשימה שלי וביעד שלי, שהוא להגן על הבית ולשרת את המדינה שלי בצורה הכי טובה שאני יכול.”

גם סמ”ר י’, בן 21 מפרדס חנה-כרכור, נבחר למצטיין בעקבות עבודתו הקשה והמסורה. לי’ יש שני אחים קטנים והתחביב הכי גדול שלו זה לרכב על האופנוע שלו. לי’ תמיד היה חלום אחד בראש, להתגייס לשירות קרבי משמעותי, אך סעיף אישי מנע ממנו את הפרופיל המתאים כדי להיות לוחם. לפני הגיוס י’ החליט להילחם ולנסות ככל יכולתו להיות לוחם.

// סמ”ר י’ מפרדס חנה-כרכור

י’ נלחם במשך כחצי שנה ולבסוף הצליח להעלות את הפרופיל ולהיות לוחם. כשהתלבט לאן עליו ללכת בתור לוחם, שמע מחבר על יחידה 636, שמוצבת באיו”ש ונמצאת בחיכוך תמידי. המבצעיות סקרנה אותו והוא החליט לבקש להתגייס ליחידה. וכך קרה, במרץ 2020 התגייס להיות לוחם ב636.

“הידיעה שנלחמתי על מקומי בתור לוחם והצלחתי ואפילו הצטיינתי גורמת לי להיות מאושר.” סיפר. כשנשאל על ההצטיינות אמר: “אני לא לוקח את השירות שלי כלוחם או את ההצטיינות כמובן מאליו אף פעם. אני תמיד מחפש למתוח את השאיפות שלי לגבולות חדשים ואמנם אני משתחרר עוד חודשיים, אבל אני דואג לנצל כל רגע כדי להיות הלוחם הכי טוב שאני יכול להיות”. שיתף.

השבוע גם נערך טקס מצטייני ראש השנה בראשות אלוף- משנה אלעד אדרי, מפקד חטיבת החילוץ וההדרכה של פיקוד העורף. במעמד הטקס קיבלו אות הצטיינות 29 חיילים וקצינים שנתנו את כל כולם ותרמו מעל ומעבר לתפקוד החטיבה ולהגנה על המדינה. בין המצטיינים נבחרה סמל אורי שפירא, תושבת בנימינה-גבעת עדה, ע’ מד”ר החטיבה, את ההצטיינות קיבלה בזכות עבודתה הקשה והמסורה.

// סמל אורי שפירא מבנימינה

סמל שפירא התגייסה להיות לוחמת בחטיבת החילוץ. אחרי הכשרה ארוכה יצאה לקורס מ”כים, בסיומו פיקדה על מספר מחזורי גיוס בגדוד ובימים אלה היא לוקחת חלק מרכזי באג״ם של החטיבה כע’ מד”ר החטיבה. אורי היא לא הראשונה במשפחה שנושאת את הכומתה הכתומה על כתפה. אחיה הגדול הוא מ”פ בחטיבה.

כשאורי נשאלה על המוטו שמוביל אותה בשירות, היא ענתה מייד: “אנשים לא יזכרו מה עשית או מה אמרת, אלא יזכרו איך גרמת להם להרגיש.” אני חושבת שזה משפט שתמיד חשוב לזכור, במיוחד כמפקדת. זה נכון שהמשימה צריכה להתבצע על הצב הטוב ביותר תמיד, אבל צריך להבין גם איך להנגיש אותה לחייל או לחיילת בצורה נעימה, לגרום להם לרצות לבצע את המשימה מתוך הבנה של החשיבות שלה. בעיניי זאת ההגדרה למפקד טוב. לתת לחיילים שלך להרגיש מוערכים קודם כל”.  את ההצטיינות קיבלה אורי בזכות פעילותה עבור החטיבה, חתירה למגע, יוזמה באגף המבצעים ושמירה על סטנדרט גבוה.

מצטיינת נוספת מחטיבת החילוץ של פיקוד העורף היא סמ”ר שחר ברכה מחדרה. היא מתגוררת בשכונת גבעת אולגה שבעיר ובצה”ל  מתפקדת כמש”קית הדרכה  בגדוד ‘רם’. את ההצטיינות קיבלה בזכות עבודתה הקשה והמסורה. סמ”ר ברכה התגייסה להיות לוחמת בחטיבה באוגוסט 2020. בסיום ההכשרה הארוכה, עלתה לתעסוקה מבצעית עם פלוגת “רמון” של הגדוד. אחרי שמונה חודשים של תעסוקה מבצעית, קודמה שחר לתפקיד מש”קית הדרכה.

“בתור חיילת בחטיבת החילוץ וההצלה אני מרגישה מוכנה וחדה לקראת כל משימה, הן בפעילות המבצעית בהגנה על תושבי המדינה והן בחזית העורפית בהסברה ובהגנה. אני קמה מדי יום עם חיוך על הפנים ויודעת שמה שאני עושה הוא הדבר הנכון”, מספרת שחר על השירות בחטיבה. את ההצטיינות קיבלה שחר בזכות חתירתה למגע, הפעילויות השונות עבור הגדוד וחייליו ושמירה על סטנדרט מקצועי גבוה.

// סמ”ר שחר ברכה מחדרה

מצטיין נוסף – סמ״ר איליה גליס, בן 21 מאור עקיבא, זכה להיות מצטיין ראש השנה של מאו״ג איו״ש, תא״ל אבי בלוט. השבוע נערך הטקס החגיגי, וגליס, נגד תחמושת בחטמ״ר בנימין, איבל את ההצטיינות בזכות חתירתו למגע, פעילויותיו השונות בגזרה ושמירת סטנדרט מבצעי גבוה.

איליה מתגורר עם משפחתו בעיר, את מסלולו הצבאי התחיל איליה באוגוסט 2019, כשהתגייס להיות נהג קו בעקבות אביו שגם הוא היה נהג. ״מאוד רציתי את התפקיד ושמחתי שהגעתי לחטמ״ר, הרגשתי שמדובר במקום מיוחד ועניין אותי להיות במקום כזה”, סיפר. מהר מאוד איליה התמקצע בתפקיד, הלך והשתפר עד שנכנס לתפקיד סמל רכב, ובהמשך התקדם גם להיות קצין רכב. בסיום תפקיד זה, הוצע לו לחתום שירות קבע בתור נגד תחמושת בחטמ״ר, ולהמשיך לשרת לצד אחיו, שגם הוא חייל בחטיבה.

// סמ״ר איליה גליס מאור עקיבא

כשנשאל על קבלת ההצטיינות סיפר: ״אני מאוד שמח שקיבלתי מצטיין. תקופת שובר גלים לא הייתה פשוטה ומשמח אותי שלמרות הקושי הצלחתי להיות מעולה בעבודה שלי. כל משימה שקיבלתי קרתה על הצד הטוב ביותר, ככה השגנו את כל המטרות שהוצבנו לעצמנו במהלך המבצע, תוך כדי ששמרנו גם על הרף המקצועי בחטיבה ובאיו”ש בכלל״.

בדובר צה”ל בירכו את כל החמישה המצטיינים: “אנחנו גאים בכם. יישר כוח, הרבה הצלחה בהמשך וחג שמח!”.

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן