פרנק חיים שאואט, מתנדב מד"א, נפטר בגיל 49: "חיי אדם היו חשובים לו יותר מהכל"

טרגדיה: חובש בכיר ומתנדב מד"א, פרנק חיים שאואט, נפטר בגיל 49 בלבד לאחר מאבק במחלה קשה. חבריו ספדו לו: "היה אדם שאנשים היו חשובים לו יותר מהכל". הוא הותיר אחריו אישה וחמישה ילדים

חובש בכיר ומתנדב מד"א בשרון, פרנק חיים שאואט ז"ל, הלך לעולמו כשהוא בן 49 בלבד. פרנק ז"ל היה מתנדב ותיק וסייע להציל את חייהם של אלפי אנשים מאזור השרון הצפוני. הוא נפטר בבית החולים לאחר מאבק במחלה קשה ונטמן בבית העלמין "ותיקים" בנתניה. הוא הותיר אחריו אמא, אחות ואח, אישה, 4 בנות ובן.

פרנק חיים שאואט ז"ל, תושב נתניה, עלה לישראל בתחילת שנות ה-2,000 מהעיר רוני שבצרפת. מתוך רצון עז לשרת את המדינה ולעזור לחברה בישראל ומכיוון שלא גויס לשירות צבאי, הצטרף בשנת 2010 לקורס חובש רפואת חירום במגן דוד אדום ושימש ככונן תגובה מיידית על אופנוע חירום וכנהג אמבולנס ובהמשך אף סיים בהצלחה קורסים חובשים בכירים.

פרנק חיים שאואט
פרנק חיים שאואט(צילום: דוברות מד"א)

בעקבותיו, גם שלושת ילדיו התנדבו בארגון ולאורך השנים גייס אנשים נוספים להתנדב והסביר להם עד כמה זה חשוב. בתקופת הקורונה ולמרות מצבו הבריאותי, נרתם לסייע במלחמה בנגיף הקורונה וסייע בכל יום מבוקר ועד ערב בדגימות אזרחים לזיהוי נגיף הקורונה במטרה למגר את המגיפה.

חובש רפואת חירום במד"א לורן שמבה אשר הכיר את פרנק ז"ל שנים רבות סיפר על אופיו המיוחד: "פרנק ז"ל היה בן אדם זהב. אין מילים לתאר את אופיו הרגוע. בתקופת הקורונה הוא סייע לאנשים רבים ובהמשך הצטרפתי דרכו למד"א כדוגם קורונה.

"באחד הימים פרנק ז"ל סיפר לי שהוא רשם אותי לקורס מד"א שמתחיל ממש למחרת וכשאני אסיים אותו אוכל להתנדב באמבולנסים ולהציל חיים, בזכותו. פרנק ז"ל תמיד עזר לכל מי שהיה צריך, אני זוכר את אחד מימי הכיפור שבהם הוא הוזעק לסייע לאישה שכרעה ללדת ובלי היסוס הוא עזב את הכל ומיד בא לעזור. פרנק ז"ל היה אדם שאנשים היו חשובים לו יותר מהכל. יהי זכרו ברוך".

יו"ר ועד סניף מד"א בנתניה, אהרון זילברמן ספד: "קשה לדבר על פרנק ז"ל בזמן עבר, הוא היה אדם שתמיד נתן מעצמו, היה זמין לכל משימה, תמיד עם חיוך, בשגרה ובחירום.

"אף פעם לא קיבלנו ממנו תשובה שלילת ואפילו בתקופה האחרונה היו ימים שהוא הרגיש יותר טוב וביקש לחזור ולצאת ככונן תגובה מיידית ולהציל חיים, רק כדי לתרום עוד קצת לאחר. לכתו של פרנק ז"ל היא אבדה קשה למשפחתו ולנו בתחנת מד"א בעיר. תנצב"ה".

יוסי רכאח מנהל מרחב שרון במד"א ספד לו: "רוח ההתנדבות של פרנק ז"ל פרצה ממנו החוצה בכל יום ואי אפשר היה לפספס זאת. תמיד היה מוכן להתייצב ולסייע במה שצריך.

"זכינו במד"א למתנדב ערכי שכזה. בשם עובדי ומתנדבי תחנת מד"א בנתניה אני רוצה לשלוח תנחומים למשפחתו".
יהי זכרו ברוך.

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן