"הלל יפה": בת ה-3 חזרה לעמוד על הרגליים [וידאו]

אלמה בת ה- 3 התלוננה על כאבים ברגליים, לא ישנה בלילות והגיעה עד לכדי מצב שלא יכלה לעמוד על הרגליים * היא הובהלה לבית החולים הלל יפה בחדרה שם אובחנה לה תסמונת שמתפתחת לאחר מחלה זיהומית

כשלושה שבועות סבלה אלמה בת ה- 3 מכאבים עזים בפלג גופה התחתון והגיעה עד לכדי מצב שלא יכלה לעמוד על הרגליים. לאחר התרוצצויות בין רופאים שונים, הגיעה עם הוריה למחלקת ילדים של המרכז הרפואי הלל יפה. שם, לאחר סדרת בדיקות מקיפה, אובחנה עם תסמונת "גיליאן ברה". כעבור מספר ימים, לאחר שקיבלה טיפול מתאים בשילוב פיזיותרפיה, חזרה אלמה ללכת

עבור סוהא ומוחמד אגבריה מאום אל פאחם היו אלה ימים קשים ביותר, אותם כנראה לא ישכחו לעולם. בתם הקטנה אלמה בת ה- 3 התלוננה על כאבים ברגליים, לא ישנה בלילות והגיעה עד לכדי מצב שלא יכלה לעמוד על הרגליים. קודם לכן סבלה אלמה ממחלת שלשולים, שבדיעבד גרמה להתפתחות של תסמונת גיליאן ברה. "מדובר במחלה נוירולוגית שמתפתחת לרוב לאחר מחלה זיהומית כאשר מערכת החיסון של הגוף תוקפת חלקים של מערכת העצבים ועלולה לגרום לשיתוק הדרגתי. לרוב הסימפטומים הם כאב, תחושת נימול, חולשת שרירים הולכת ומתקדמת שמחריפה עם הזמן, תחילה בכפות הרגליים ומשם מתפשטת לרגליים, עד כדי מצב של חוסר יכולת ללכת", מסבירה ד"ר עדי קליין, מנהלת אגף ילדים במרכז הרפואי הלל יפה.

ההורים מספרים כי במשך שלושה שבועות התרוצצו בין רופאים, שאף אחד מהם לא בדק לעומק ולא אבחן מה קרה לבתם, עד שהגיעו לפרופ' מוחמד מחאג'נה, מנהל המכון להתפתחות הילד ב"הלל יפה", שמיד הפנה אותם לחדר מיון ילדים בבית החולים.

"זוהי פעם ראשונה שהילדה שלנו מתלוננת על כאבים כה עזים. עברנו ימים ולילות קשים, ללא שינה, כאשר הילדה לא הפסיקה לבכות מכאבים ולא הצליחה לעמוד על הרגליים. ייתכן כי אם היינו מתעכבים עוד כמה ימים, השיתוק יכול היה להחמיר עוד יותר", ציינה סוהא.

עם הגעתה למרכז הרפואי הלל יפה, עברה אלמה סדרת בדיקות מקיפה ולמחרת קבלתה עברה בדיקת MRI שאבחנה את מצבה. היא קיבלה טיפול רפואי ולאחר כמה ימים חזרה ללכת. כעת צפויה לעבור טיפולי פיזיותרפיה לשיפור היציבה וההליכה.

"אני שמחה שסוף סוף הצליחו לגלות מה יש לילדה. המסר שלי לכל ההורים- תקשיבו ללב שלכם. אם אתם מרגישים שמשהו לא כשורה- לכו לעוד ייעוץ. למזלנו, הגענו ל"הלל יפה" בזמן ולאחר טיפול מתאים הילדה שלי חזרה לעמוד על הרגליים", סיפרה סוהא.

אלמה עדיין מאושפזת במחלקת ילדים של "הלל יפה" וצפויה להשתחרר בקרוב לביתה ולהמשיך בטיפולי הפיזיותרפיה עד שתחזור לעצמה.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן