Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

לצלול עם עתיקות: בדרך להקמת גן לאומי ימי ראשון בקיסריה

התוכנית תאפשר שילוב ואיזון של כלל הפעילויות המצויות במרחב הימי ותיתן מענה לשימור ושיקום אתר העתיקות וחשיפתו לציבור; הסדרת פעילות פנאי נופש וספורט; ושמירה על ערכי טבע וסביבה

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה, בראשות איתמר בן דוד, אישרה להפקדה תוכנית לגן לאומי ימי קיסריה. מדובר בגן הלאומי הימי הראשון בישראל. התוכנית חלה על שטח של כ-1,096 דונם בתחום הים שממערב לתוכנית לגן הלאומי היבשתי של קיסריה, מדרום לגן לאומי חוף האקוודוקט ומצפון לקיבוץ שדות ים.

התוכנית נועדה לאפשר שילוב ואיזון בין כלל הפעילויות המצויות כיום במרחב, בהן שיט, דיג, מחקר, צלילה ועוד. כמו כן, התוכנית תיתן מענה לשימור ושיקום אתר העתיקות וחשיפתו לציבור, הסדרת פעילות פנאי נופש וספורט ושמירה על ערכי טבע וסביבה. הגדרת השטח הימי כגן לאומי ימי, יאפשר פיקוח הדוק יותר במרחב זה וסמכויות אכיפה.

קיסריה מהאוויר// קיסריה מהאוויר. צילום: מויקיפדיה

התוכנית קודמה בהתאם למסמך המדיניות למרחב הימי של ישראל שהוביל מינהל התכנון. המסמך קבע כי “ברוב האתרים החשובים ובעיקר בערי החוף העתיקות רק החלק היבשתי עוגן מבחינה תכנונית כגנים לאומיים, ומרבית השטחים הימיים בהם מצויות עתיקות, נותרו ללא הגנה”.

גן לאומי קיסריה הוא מוותיקי הגנים הלאומיים המוכרזים בארץ ומהפופולריים שבהם, למעלה ממיליון מבקרים פוקדים אותו מדי שנה, אך סיפורה של העיר קיסריה והנמל העתיק נמשכים אל מתחת למים, שם ניתן למצוא נמל עתיק בשילוב שונית טבעית וחוף המורכב מחול וטבלאות גידוד. הפעילות הימית באזור הנמל מסתכמת כיום בפעילויות “רכות” כשחייה, צלילה וספורט לא ממונע, לצד פעילויות בעלות השפעות חיצוניות משמעותיות יותר כגון שייט מנועי, דייג מקצועי, ספורטיבי ובחכות.

התוכנית מציעה לקבוע גבולות לגן הלאומי הימי, הוראות לשיקום ושימור העתיקות התת ימיות ובקו החוף, לצורך מחקר וחשיפת ערכי המורשת, הנוף והטבע לקהל הרחב. התכנית מציעה מערך תפעולי שיאפשר שילוב בין השימושים השונים, בהם: דיג חכות, שייט במסדרון מבוקר לצרכי תיירות, פיקוח ומחקר, פעילות ספורטיבית לא ממונעת, שחייה וצלילה. בנוסף, התוכנית תאפשר הקמת מזח צף ושטחים תפעוליים עבור מועדון ההצללה הקיים בתחום הגן הלאומי היבשתי. התוכנית נעשתה בתיאום עם רשות הטבע והגנים ורשות העתיקות, לאחר בחינת מכלול הצרכים בהיבטי המחקר, השימור, הבטיחות והתפעול של הגן הלאומי הימי.

מתכננת מחוז חיפה במינהל התכנון, ליאת פלד, ציינה כי “התוכנית מהווה השלמה של החלק הימי של הגן הלאומי לחלק היבשתי שלו, ותאפשר הנגשה וחשיפה של ערכי מורשת, טבע לצד הסדרת השימושים השונים המתקיימים כיום בתחום הגן הלאומי הימי. התוכנית מהווה חולייה נוספת בשרשרת הגנים הלאומיים המקודמים לרווחת הציבור הרחב במחוז חיפה”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

סוכלו רגע לפני יציאה לביצוע פשע חמור: נשק טעון, רימוני רסס ואופנוע נלכדו בקיסריה

נשק טעון, תחמושת, רימוני רסס, קוקאין ודוסה בכמות מסחרית, “אופנוע מבצעי” ועשרות אלפי שקלים במזומן נתפסו בדירה בקיסריה. שני חשודים נעצרו ונכלאו. מאבק שוטרי תחנת חדרה במחוז חוף בפשיעה החמורה

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן