בין בתי הספר המצטיינים של תשע"ט: תיכון חדרה, זכרון יעקב ועתידים

תיכון חדרה. צילום: מגדלור ניוז

משרד החינוך פרסם אתמול (21.8) את רשימת 288 מוסדות החינוך של החטיבה העליונה, אשר הצטיינו בשנת הלימודים תשע"ט בתחום הערכי, החברתי והלימודי. בחירתם של בתי הספר הללו התקבלה על סמך חישוב שורת מדדים בתחומים הערכיים, החברתיים והלימודיים, וכן בהתאם לשיעור השיפור המשמעותי ביותר שחוללו מוסדות החינוך בהשוואה להישגי שנת הלימודים תשע"ח. לאור הישגיהם, עובדי ההוראה שבבתי הספר הזוכים יתוגמלו בסכום כספי הנע בין 3,169 שקלים לכ-8,451 שקלים, זאת בהתאם לסיכום שעוגן בין משרד החינוך לבין ארגון המורים ומשרד האוצר, במסגרת הרפורמה "עוז לתמורה".

בין המדדים שנדגמו – מניעת נשירה, קליטת תלמידי חינוך מיוחד, גיוס לצה"ל, שירות אזרחי, אחוז הזכאות לבגרות, אחוז ההצטיינות במבחני הבגרות ומידת השיפור.

במשרד החינוך אומרים כי התגמול ניתן בין היתר לבתי הספר שחוללו את השינוי המשמעותי ביותר ביחס לשנה הקודמת.

עתידים באור עקיבא, עמל ותיכון חדרה בחדרה

רשימת בתי הספר הזוכים באיזורינו כוללים את תיכון חדרה-בית אליעזר, עמל מדעים ואומנויות, הדמוקרטי ותיכון טכנולוגי נעמת (חדרה), תיכון עתידים (אור עקיבא), תיכון זכרון יעקב (זכרון יעקב), כפר גלים (חוף הכרמל) ומבואות עירון עין שמר (מנשה).

כאמור, המורים של בתי הספר הנ"ל יקבלו מענק של כמעט 8,500 ש"ח.

"החינוך לערכים הוא אחד מהנדבכים הגדולים והחשובים שמערכת החינוך מקדמת. העידוד לפעילות בתנועות נוער, ארגוני נוער, מעורבות בקהילה או קידום של מיזמים חברתיים מצמיחים מנהיגות צעירה, נוער מעורב ומשנה פני מציאות", אמר מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב.

תיכון עתידים אור עקיבא. צילום: מגדלור ניוז

"בשנים האחרונות אנחנו רואים יותר ויותר נערות ונערים שלוקחים חלק פעיל בתוך החברה, מסייעים לילדים עם צרכים מיוחדים או לקשישים ולמשפחות נזקקות. כל זה לא יכול להתרחש ללא הרוח והעבודה החינוכית שמובילים יחד המנהלים והמורים. פרס החינוך מהווה הזדמנות לעצור ולומר להם תודה. אני מברך את הזוכים בפרס ומאחל שיעמידו עוד שורה של אנשי חיל כמוהם".

מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך, ד" ר סער הראל ציין כי מנהלי מוסדות החינוך וצוותי המורים הוכיחו עשייה חינוכית בעלת משמעות , ואפקטיביות בית ספרית בחוללות שינוי. הודות לעשייה החינוכית המשמעותית של בתי הספר, אנו רואים בשנים האחרונות יותר ויותר מוסדות חינוך במחוז חיפה שמצטרפים למעגל הזוכים. אני מודה למנהלים ולצוותי החינוך ומברכת אותם על עבודתם החינוכית המשמעותית, ומאחל להם המשך הצלחה".

בהישגים הערכיים-חברתיים, נכללו המדדים: שיעור הגיוס לצה"ל, או לשירות אזרחי/לאומי, מניעת נשירת תלמידים, קליטת תלמידי החינוך המיוחד, ומידת הקרבה לתעודת בגרות מתוך התלמידים שאינם זכאים לתעודה מלאה.

בהישגים הלימודיים נקבעו המדדים: ההישגים לאור הישגי המיצ"ב בכיתות  החט"ב, אחוז הזכאות לבגרות, אחוז הצטיינות במבחני הבגרות, אחוז זכאות לתעודת בגרות  איכותית, מידת השיפור או היציבות בהשוואה להישגים בשנה הקודמת.

חלוקת הגמול בין בתי הספר:

▫רמה 1 (72 חטיבות עליונות) – 8,451.18 ש"ח

▫רמה 2 (72 חטיבות עליונות) – 6,338.38 ש"ח

▫רמה 3 (72 חטיבות עליונות) – 4,225.59 ש"ח

▫רמת 4 (72 חטיבות עליונות) – 3,169.19 ש"ח

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן