Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

איגוד ערים שרון כרמל הודיע: מתנגדים להקמת תחנת הכוח OPC2 בחדרה

"שילוב בין הפגיעה בסביבה ובאיכות החיים הצפוי מצד תחנת 2 OPC *כפי שעולה מחוות הדעת המקצועית של האיגוד"

חוות דעת מקצועית של איגוד ערים לאיכות הסביבה שרון כרמל קובעת OPC2 תגרום לפגיעה משמעותית באיכות החיים ובאיכות הסביבה ובכלל זה לעליה ניכרת בזיהום האוויר, מפגעי רעש וסכנה למינים בסכנת הכחדה, לכן קובע האיגוד שיש להתמקד באנרגיות מתחדשות במקום התחנה האמורה.

היום (ראשון) התקיים דיון במועצת האיגוד אודות חוות הדעת המקצועית. הדיון התקיים ביוזמת ראש מועצת פרדס חנה כרכור הגר פרי יגור., בדיון אושרה פה אחד העמדה שהציגו אנשי המקצוע של האיגוד, על ידי מועצת האיגוד- המייצגת 700 אלף תושבים ב-18 רשויות מקומיות. בנוסף הוחלט לדרוש לדחות את הדיון בנושא בות”ל שנקבע למחר- יום שני.

מחוות הדעת המקצועית של האיגוד עולה כי הסיבות העיקריות להתנגדות הן:

זיהום אויר: מבדיקת האיגוד עולה כי תוספת הזיהום השנתית שתפלט לסביבה דרך הארובה של תחנת כוח 2 OPC צפויה להיות: 1393 טון תחמוצות חנקן. כמות זו דומה לכמות תחמוצות החנקן הנפלטים מיחידה 5 או 6 בתחנת הכוח אורות רבין המוזנת בפחם ואשר כוללת אמצעי הפחתה (סולקנים) . בנוסף, יפלטו לסביבה 348 טון תחמוצות גופרית ו –174 טון חלקיקים. מדובר בכמות ניכרת שתהווה כ-10% תוספת זיהום של תחמוצות חנקן מכל יחידות הכוח באורות רבין.  עוד עולה כי בניגוד לציפייה שעם סגירת יחידות 1- 4 מדיניות אותה מוביל האיגוד בניגוד להחלטת הממשלה לשמר את היחידות, כמות המזהמים תופחת באזור ב-50%, הרי שהפעלת תחנת כח או.פי.סי 2 תהווה תוספת של תחמוצות חנקן לסביבה בהיקף של כ-20% . האיגוד מציין כי בתסקיר שהוגש לות”ל לא נלקחו נתוני הרקע להפעלת יחידות 1-4 בשימור ולכן, בחיזוי פיזור המזהמים במצב עתידי צפוי להיות גבוה מהמוצג בתסקיר.

עוד עולה בנוגע לזיהום האויר כי בשלב ראשון התחנה תפעל רק בשעות עומס שיא של צריכת החשמל, כלומר, יהיו ריבוי של הפעלות והדממות שיובילו להשלכות סביבתיות חמורות של פליטות מזהמים ללא יכולת פיקוח על החריגות.

קידום אנרגיה מתחדשת ואגירת אנרגיה במקום שימוש באנרגיה פוסילית
טכנולוגיות אגירת אנרגיה יחד עם הקמת אנרגיות מתחדשות מסוגלות לתת מענה יעיל יותר סביבתית וכלכלית מאשר שימוש באנרגיה פוסילית כפי שצפויה באו פי סי 2. על פי אנשי המקצוע של האיגוד בעידן בו כושר הייצור של האנרגיה המתחדשת גדל ומשתפר בד בבד עם הטכנולוגיה לאגירת אנרגיה האיגוד מאמין שמחובתנו המוסרית להתייחס לשימוש בגז ובדלקים פוסלים כמקור אנרגיה זמני וכשלב ביניים עד מעבר מלא ככל הניתן לאנרגיה מתחדשת ונקייה.  עוד צוין כי או.פי.סי 2 בחדרה הייתה אחת החלופות לסגירת יחידות הייצור הפחמיות 1-4 באורות רבין. מרגע שהוחלט על הקמת המח”זמים באתר אורות רבין ביחידות 70,80 , לדעת האיגוד אין צורך להחזיר את התכנית לשולחן הדיונים.

מפגעי רעש: בתסקיר שהוגש לות”ל לא נבחן נושא של רעש בשעות שיא אשר חשיבותו רבה בעיקר לאור העובדה של סמיכות שטח התחנה לבתי ספר, גני ילדים ושכונות מגורים במרחק של 500-1000 מטר בלבד.

פגיעה במינים נדירים
על פי התסקיר שהוגש לות”ל בתחומי התכנית 3 בתי גידול, מתוכם רק שנים נסקר. יתרה מכך- בית הגידול של נחל חדרה עצמו לא נסקר כלל. מתוך 2 בתי הגידול שנסקרו נצפו 116 מינים מתוכם 7 מינים אנדמיים לישראל ולשכנותיה, 7 מינים מוגנים ו-3 מינים בסכנת הכחדה. עוד עולה כי בצמידות לשטח התכנית, בשטח נחל חדרה נמצאו שני בתי גידול ייחודיים ומספר עצים מיוחדים ובעלי ערך היסטורי.

יו”ר האיגוד וראש מועצה אזורית חוף הכרמל אסיף איזק: “מטרתו של האיגוד היא לצמצם את הפגיעה בסביבה ובכך לשפר את איכות החיים במרחב. תפיסת העולם שלנו היא קידום אנרגיות מתחדשות כבר בעתיד הקרוב, במקביל להפסקה מוחלטת של שימוש בפחם וצמצום השימוש בגז. השילוב בין הפגיעה בסביבה ובאיכות החיים הצפוי מצד תחנת 2 OPC *כפי שעולה מחוות הדעת המקצועית של האיגוד, במקביל לתפיסה לקידום אנרגיות מתחדשות מובילה אותנו להתנגד להקמת תחנת הכוח 2 OPC למען איכות חיי התושבים ואיכות הסביבה”.

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן