Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

בן שנה וחצי יצא ממתחם גן פרטי בזכרון יעקב ושוטט ברחבי המושבה

חצה כבישים, ירד במורד הרחוב ונמצא על ידי זרים ששלחו תמונה באחת מקבוצות ההורים במושבה || אמו של הפעוט מזועזעת: "הפעם זה הבן שלי, מחר זה יכול להיות הבן שלכם" || ראש המועצה: "גילאי לידה עד 3 חייבים להיות מפוקחים על ידי משרד החינוך"

הסיוט של כל הורה התממש בזכרון יעקב: ילד כבן שנה וחצי הלומד בגן פרטי במושבה, יצא ממתחם גן הילדים לבדו, חצה כבישים והתהלך ברחבי המושבה – ללא השגחה. המקרה אירע אמש (שני), בשעה 10:00. 

לטענת האם, בן השנה וחצי יצא מתחום הגן לרחוב, חצה כביש ושוטט לבדו כאשר גננות הגן לא חשו בחסרונו. תחילה, כך מספרת האם, יצא מדלת התינוקיה – שאמורה להיות סגורה, יצא מדלת המבנה – שאמורה להיות סגורה, וירד בזחילה במדרגות ויצא מהשער הראשי שאמור להיות סגור ונעול. “אף אחד מצוות הגן לא שם לב”, היא מספרת. “הבן שלי ירד במורד הרחוב, חצה את הכביש לרחוב הבא, ושם נמצא ע”י זרים. מדובר באזור בו נוסעים אוטובוסים, משאיות ומכוניות רבות. כל זה, בעוד פעילות הגן נמשכה כרגיל.

“בני נמצא ע”י שני פועלים עוברי אורח וע”י אב לילדה המבקרת אף היא באותו גן שבמקרה עבר באזור. כשהבינו שהפעוט אינו שייך למשפחות בבתים הסמוכים, אלא לגן, בירר אותו אב למי מהורי הגן שייך הפעוט באמצעות שליחת תמונתו בקבוצת וואטסאפ של הורי הגן. כך הוא השיג את הטלפון שלי, וכך גיליתי את שקרה. אותו אב, החזיר את הפעוט לגן לידי הגננת המופתעת, אשר כלל לא הבחינה שחסר לה ילד. כמובן שמיד הגעתי לגן והודעתי שבני לא יחזור לשם יותר”.

האם ממשיכה לספר כי “הגננת הבטיחה להורים לחקור מה קרה ולהפיק לקחים, וטענה כי דבר כזה לא קרה מעולם. בשיחתנו עם הגננת, היא האשימה את העובדה שהגיע ספק סחורה והשאיר שער פתוח, גם לא ברור לי מדוע שתי דלתות ושער כניסה כולם נותרו פתוחים. התירוצים הללו לא מקובלים עלי. אין שום סיבה שפעוט חסר ישע יצא מתחום הגן לרחוב בלי שאף אחת מהגננות תשים לב שיצא, או אפילו תשים לב שנעדר ותצא לחפשו. אנחנו ההורים מזועזעים. הפעם זה היה הבן שלי, מחר זה עלול להיות הבן/בת נכד/נכדה שלכם”.

לטענת האם, אין זה המקרה הראשון בו פעוט יצא מאותו גן ילדים ונמצא משוטט במושבה. “המקרה ממחיש את המצב בחלק מהגנים הפרטיים, גם בטובים שביניהם. הורים מוסרים לידי הגננת את היקר להם מכל, פעוט חסר ישע, והגננת שאמורה לשמור עליו מפקירה אותו. רוב ילדי ישראל בגיל לידה עד שלוש, נמצאים בגנים פרטיים. אלה נחשבים ל”עסק פרטי” ולא ל”מוסד חינוכי”. אינם שייכים לאף משרד ממשלתי ומתפקדים במצב של העדר פיקוח, העדר נהלים, אין חקירה כשקורה אירוע שכזה, אין הסקת מסקנות ואין מי שלוקח אחריות מיניסטריאלית”.

היא סיכמה וציינה כי “זעקת הגיל הרך חוזרת ונשמעת. גם בממשלה לא רואים אותם. הם שקופים, קולם אינו נשמע, ואף משרד אינו מוכן לטפל ב”תפוח האדמה הלוהט” הזה. מקומם של ילדים אלה במשרד החינוך, לא במשרד הבריאות, לא במשרד הרווחה ולא בשום משרד אחר. הם צריכים מסגרת הולמת והוריהם צריכים בטחון באחראים עליה. מדובר פה בסיכון חיי קטין חסר ישע – עבירה פלילית. הפעם זה נגמר בנס, בקלות זה יכול היה להסתיים בניחום אבלים. לצערי, כשמדובר בגנים פרטיים אין דין ואין דיין. עד מתי?”.

תגובת המועצה פורסמה לציבור. צילום מסך

 

במועצה המקומית התייחסו למקרה בזעזוע וראש המועצה הטיל את האחריות על המדינה, שלטענתו חייבת לפקח באמצעות משרד החינוך על מסגרות הילדים עד גיל 3. “מדובר במקרה חמור ביותר. הגנים הפרטיים, המסגרות אשר מגנות על היקרים לנו מכל בגיל כה צעיר – חייבים לזכות להתייחסות אחראית יותר מצד ממשלת ישראל”, נכתב בעמוד המועצה.

“המועצה הקימה את “השולחן העגול לגיל הרך” שממקד צרכים, פעילות סדנאית ועוד. בראשו עומדת חברת המועצה משכית לאופר שמרכזת את הנושא עם הורים פעילים”, נמסר עוד מהמועצה.

זיו דשא, ראש המועצה אמר בהתייחסו למקרה כי “גלאי לידה עד 3 חייבים להיות מפוקחים על ידי משרד החינוך. נפעל שמקרה זה יבדק על ידי גורמים מקצועים. בתקציב 2020 שיאושר בקרוב תקצבנו גיוס גורם מקצועי להובלת תחום זה. אין ספק שבטווח גילאים זה, התחום החינוכי גם אם עדין לא הוכפף למשרד החינוך חייב להיות מנוהל, ונתמך על ידי גורמים מקצועיים מטעם הרשויות”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן