מתווך נדל"ן תבע שוכר דירה בשכונת הפארק בחדרה שלא שילם לו ואיים עליו בשיימינג

אחרי חתימת חוזה שכירות, החליט הלקוח שלא לשלם את שכר הטרחה של המתווך והאשים אותו ב"נוכלות ועוקץ". אז מה קרה בסוף?

מתווך מחדרה שתבע שוכר בגין דמי תיווך שלא שולמו לו – ביטל לבסוף את התביעה. בתביעה שהוגשה ביולי 2022 לבית המשפט לתביעות קטנות, ביקש תחילה מתווך דירות מחדרה כי בית המשפט יחייב לקוח אשר שכר באמצעות שירותיו דירה בעיר, לפצותו בסכום של כ-14 אלף שקל בגין דמי תיווך שלא שולמו.

על פי כתב התביעה הראשוני, ב-15.6.2022, פנתה אל התובע אישה בעקבות פרסום שראתה בפייסבוק אודות נכס להשכרה בשכונת הפארק בחדרה, אותו פרסם התובע. השניים קבעו פגישה עוד לאותו היום ובשעות הערב נפגש המתווך עם בן זוגה של האישה, מחוץ לבניין בו נמצא הנכס להשכרה.

לטענת התובע, הוא שוחח עם הלקוח אודות שכר הטרחה, ולבסוף החליט לעשות לו הנחה קטנה בתשלום שכר הטרחה, במידה והעסקה תצא לפועל. בהמשך הראה המתווך ללקוח את הדירה, השניים שוחחו עם בעלת הדירה והוחלט על הקטנת סכום השכירות החודשית לבקשת הלקוח. "מיד לאחר הפגישה… הגיעו שוכרים פוטנציאליים נוספים… לעסקת שכירות וכניסה מיידית לדירה" מציין המתווך ומוסיף כי בשל היותו אדם ישר ונאמן ללקוחותיו, הודיע לזוג החדש כי הוא ממתין לתשובה מלקוח קודם, בטרם יתקדמו.

שכונת הפארק בחדרה

בהמשך כתב התביעה נטען כי בהמשך אותו ערב, ב-20:30, קיבל המתווך הודעה מהלקוח, אשר ביקש להתקדם עם העסקה. מספר ימים לאחר מכן ביקש הלקוח לדעת מתי ניתן לחתום על חוזה שכירות וב-27.6.2022 נשלח אליו קובץ דיגיטלי להזמנת שירותי תיווך, בו ציין המתווך את סכום עמלת התיווך על סך 4,500 שקלים. הלקוח חתם על המסמך ולמחרת נחתם חוזה השכירות בין בעלת הבית ללקוח.

לטענת התובע, במעמד החתימה על חוזה השכירות מסר לו הלקוח המחאה בגין שכר הטרחה, אך כעבור כשבועיים פנה אליו שוב וטען כי שכר הטרחה נגבה שלא כחוק, ציין כי מדובר בנוכלות ועוקץ שיטתי כלפי שוכרים ואיים עליו בהוצאת דיבה ברשתות החברתיות. בתחילה ניסה המתווך להסביר את עמדתו בנושא ואת זכאותו לקבלת שכר טרחה, שכן מדובר בפרנסתו, אך לבסוף החליט להחזיר ללקוח את ההמחאה ולפנות לבית המשפט.

"לאור רוח השיחה הקשה… החלטתי להניח לעניין למולו, להחזיר לו את השיק ולפנות לבית המשפט שיעשה משפט צדק ויבחין כי שכר הטרחה בגין עסקת התיווך נגזל ממני" נכתב בתביעה. כעת, כאמור, מבקש התובע כי בית המשפט יחייב את הלקוח על סך 12 אלף שקל בתוספת מע"מ.

ואולם, רק לפני כשבוע וחצי (23.10) הגיעו העניינים לפשרה, עת שלח המתווך מכתב לבית המשפט בו הוא מבקש לבטל את התביעה לאחר שהצדדים הגיעו לפשרה והסכמות.

מהו הסכם ממון ולמי מומלץ לעשות?

בשנים האחרונות מפורסמת הסטטיסטיקה כי אחד מכל שלושה זוגות מתגרשים. המצב הזה לא אידאלי אבל מחייב היערכות משפטית | הסכם ממון יגן על שני בני הזוג ובתוך כך יצור ביניהם מנגנון משפטי מסודר, מושכל, ראוי, הוגן ומאוזן

קרא עוד »

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן