Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

שקט, משדרים: בשורות מרעננות על ישיבות מועצת העיר באור עקיבא

ישיבות מועצה ברשויות רבות ברחבי הארץ כבר משודרות בשנים האחרונות ברשתות החברתיות ובאתרי הרשויות. באזורנו, משודרות הישיבות בכל הרשויות הסובבות את אור עקיבא - מלבד בעיר עצמה * כעת זה עשוי להשתנות

ישיבות מועצת העיר באור עקיבא יחלו להיות משודרות – אולי כבר מהישיבה הבאה. במחלקת ההסברה בעירייה מסרו (שלישי, 12.7) כי במקביל לפיתוחו של אתר אינטרנט חדש לעירייה, שידורי מליאת מועצת העיר ישודרו בשידור חי באמצעות רשת הפייסבוק ובאתר העירייה המתחדש. 

העובדה שישיבות מועצת העיר באור עקיבא לא היו משודרות עד כה זכתה לביקורת בשנים האחרונות מצד תושבים בעיר, עם ההתפתחות הטכנולוגית.

ישיבות מועצה ברשויות רבות ברחבי הארץ כבר משודרות בשנים האחרונות ברשתות החברתיות ובאתרי הרשויות. באזורנו, משודרות הישיבות בכל הרשויות הסובבות את אור עקיבא – בחדרה, בנימינה-גבעת עדה, פרדס חנה-כרכור, זכרון יעקב, עמק חפר ומועצה אזורית חוף הכרמל.

באור עקיבא שודרו מדי פעם ישיבות המועצה בעמודי הפייסבוק של מגדלור ניוז וזרקור, אך כאמור מדובר ביוזמה פרטית של גופי התקשורת ולא כשידור מטעם הרשות.

יש לציין כי תקופת הקורונה חידדה עוד יותר את הצורך בשידורים ישירים של ישיבות ברשת האינטרנט. כזכור, במקומות רבים בארץ לא התאפשרה הכניסה בתקופת הקורונה לחדרי ישיבות המועצה עקב צפיפות, והשידורים מרחוק מנעו את הצורך להגעה פיזית. באור עקיבא אגב, אפשרו גם בתקופת הקורונה להיכנס לישיבות המועצה.

בשנה שעברה, 2021, הוגשה הצעת חוק לתיקון פקודת העיריות (שידור ישיבות מועצה), לפיה “ישיבות מועצה פומביות, יצולמו וישודרו בשידור ישיר באתר האינטרנט של העירייה, או בכל אמצעי אחר שתמצא העירייה לנכון, שיאפשר נגישות לצפייה מכל מחשב”.

בהצעה נכתב כי “התוספת השנייה לפקודת העיריות קובעת כי ישיבות מועצה יהיו פומביות, אלא אם כן הכריז ראש העירייה על היותן בדלתיים סגורות לאחר שקיבל חוות דעת של היועץ המשפטי לעירייה. נוכח האמור, אין צורך להכביר מילים על חשיבות השקיפות והנגישות לישיבות המועצה של כלל הציבור, שהחלטות המועצה משפיעות עליו ומשמעותיות ביותר לגביו. עם זאת, הנגישות הפיזית של רבים מתושבי העירייה לישיבות המועצה מצומצמת ביותר, משני טעמים עיקריים: הראשון, מועדי ישיבות המועצה הם לרוב בימי עבודה שמהם אינם יכולים אנשים עובדים להיעדר למשך הזמן הרב שדורשת התייצבות פיזית בבניין העירייה.

“השני הוא כי לרבים מן הציבור אין את היכולת להגיע לבניין העירייה ולהתייצב בישיבות. בעידן המודרני, ניתן לפתור את הפער בין החשיבות שהעניק המחוקק לשקיפות ופומביות ישיבות המועצה ובין הנגישות והחסמים המקשים על יישום שקיפות זו בפועל, באמצעות שידור ישיבות המועצה באתרי העיריות או במקומות אחרים באינטרנט. צילום ושידור ישיבות המועצה מתבצעים כבר במספר מועצות ועיריות, והדבר מעיד על הצורך שהתעורר בציבור לשקיפות ונגישות מוגברת למתרחש בישיבות המועצה.

לפיכך, הצעת החוק הזו מרחיבה את החובה לנהל את הישיבות בשקיפות ופומביות, וקובעת כי יש לצלם ולשדר את הישיבות באופן סדיר. הצעות חוק זהות הונחו על שולחן הכנסת על שולחן הכנסת העשרים על ידי חבר הכנסת מיקי לוי, על ידי חברת הכנסת תמר זנדברג, על ידי חבר הכנסת דב חנין וקבוצת חברי הכנסת ועל ידי ח”כ עאידה תומא סלימאן וקבוצת חברי הכנסת.

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן