אור עקיבא: "ננהל מאבק על ההכנסות מפארק תעשייה קיסריה"

"פרדס חנה-כרכור דורשים את חלקם וזה זכותם אבל אנחנו כמובן ננהל מאבק בעניין הזה ללא פשרות. יש הסכם חתום בנינו לבין החברה לפיתוח קיסריה - ההסכם חתום וכובד", אמר ראש העיר יעקב אדרי לאחרונה

ראש עיריית אור עקיבא, יעקב אדרי, התייחס לאחרונה, לנושא חלוקת ההכנסות מפארק קיסריה, זאת לאחר הודעת מועצת פרדס חנה-כרכור על הגידול בהכנסות שצפוי לה מהפארק בשנים הבאות.

נזכיר כי במכתב שהוציא (23.6) מנכ"ל משרד הפנים, יאיר הירש, הוא הורה על הקמת ועדת גבולות לשינוי וחלוקת הכנסות מאזור התעשייה קיסריה, ועדה גאוגרפית שתחל מיד את עבודתה ותעביר למשרד הפנים את המלצותיה. ראש המועצה, הגר פרי יגור אמרה כי "המשמעות היא שבעוד כשנה וחצי-שנתיים פרדס חנה כרכור תהנה משטח נוסף והכנסות ארנונה חסרות תקדים".

אדרי אמר בנושא כי "פרדס חנה-כרכור דורשים את חלקם וזה זכותם אבל אנחנו כמובן ננהל מאבק בעניין הזה ללא פשרות. יש הסכם חתום בנינו לבין החברה לפיתוח קיסריה משנת 2019 עד 2032. ההסכם חתום וכובד, מה שמטריד הוא שמנכ"ל משרד הפנים הוציא מכתב על מינוי ועדה לחקירת גבולות בין אור עקיבא, פרדס חנה, בנימינה ועוד. הוא כתב על שטחים של קיסריה בלי להרחיב".

אדרי הוסיף: "אנחנו כמובן ניכנס לתמונה, היועץ המשפטי לעירייה עו"ד אריאל ארונוביץ' יתחיל לטפל בנושא הזה. אני שקט ולא שקט – יש הסכם חתום אבל משרד הפנים עושה סוג של מחטף, לא דיבר איתנו ולא כלום. יהיה מאבק ללא פשרות. כרגע יש בחירות ולא אמורים לקבל החלטות בנושאים האלה. אני אישית אסע למנכ"ל משרד הפנים לדבר איתו, כי כנראה הוא לא מודע לכל מה שקורה, יש לנו הכל ממוסמך וזה מה שנעשה".

אדרי מתייחס לעובדה כי ב-2018 נחתם הסכם במסגרתו קרן רוטשילד קיסריה תמשיך להחזיק בקרקעות קיסריה עד 2032 לפחות, ותתרום כמיליארד שקל בשלוש שנים לקידום פרויקטים לאומיים בתחום ההשכלה הגבוהה. הדבר מצטרף לכספים קודמים שהעבירה קיסריה לאור עקיבא בגובה מיליונים, כ"פיצוי" בנושא שטחי אזור תעשייה קיסריה והארנונה הגבוהה הנגבית ממנו  ולא מגיעה לרשויות מסביב.

ב-אוקטובר 2018, בישיבת מועצת העיר אור עקיבא (בתמונה משמאל), נידון ההסכם המדובר. על פי הנאמר אז, חתימה של שר האוצר על הארכת התוקף של ההסכם הקיים עד 2032 (ולא עד 2022 אז היה שטח איזור התעשייה לעבור לאור עקיבא) – מונעת מאור עקיבא הכנסות של יותר מחצי מיליארד שקל בשנה ואף יותר מארנונה.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

זה המצב הרפואי המסוכן שיכול לקרות גם לאנשים בריאים

כשאתם שומעים את המונח היפוגליקמיה כנראה שמיד תקשרו זאת עם סוכרת. היפוגליקמיה הוא מצב בו רמות הסוכר בדם נמוכות מאוד, סיטואציה שמצבים רבים נוספים מלבד סוכרת יכולים להוביל אתכם אליה וחשוב שתהיו מודעים אל גופכם ותבחינו בהם

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן