Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

גם תגובה מהירה של ראש מועצת פרדס חנה-כרכור לא מנעה את בלאגן “חדר השנאים” במרכז המושבה [וידאו]

סערת "חדר הטרנפורמציה לחשמל" ליד הוואדי בפרדס חנה: תושבים וחברי מועצה טוענים כי האישור ניתן ללא כל דיון ציבורי והעבודות החלו להתבצע בחול המועד - בסוג של מחטף * כעת הם דורשים לעצור את העבודות * מנגד: ראש המועצה עלתה עם שורת הסברים מהירה - אך הדבר לא עצר את הביקורת

סערה רבתי סביב “חדר שנאים” במרכז פרדס חנה-כרכור: חבר המועצה ביישוב, אייל כגן, פרסם לפני החג השני של פסח אודות “חדר שנאים” שמוקם “במחטף”, באזור רחוב האורנים-המעלה, סמוך לוואדי.

הדבר גרר צונאמי של תגובות – אולי ברוח התקופה, אבל לא רק. גם תגובה מהירה מאוד של ראש המועצה הגר פרי-יגור, עם הסבר לנושא, לא השכיח את הביקורת.

כגן תהה בפרסומו, “כיצד ניתן אישור להקמת חדר טרנספורמציה בתוך שמורת טבע?” הוא צרף תמונות מהשטח ואישור חתום על ידי ראש המועצה עצמה וכן על ידי מהנדס המועצה. “הציבור ישמח לדעת, מדוע לא ניתנה לו הזכות להתנגד ומדוע העבודות מבוצעות בחול המועד כשאין עם מי לדבר במועצה”.

יש לציין כי האישור ניתן עוד לפני מספר חודשים, וכעת החלו העבודות באזור זה, בתוך תא שטח ממנו נוקו שיחים ופרטי צומח אחרים. זאת כאמור לטובת הקמת חדר שנאים (טרנספורמציה), אשר משמש להעברת מתח עליון מקווי חברת החשמל למתח אשר מסופק לצרכן הפרטי בבתים, חנויות ועוד.

“לא עצים ולא יער! ניקו עשבייה שהייתה במקום, לא פגעו בעץ אחד”

הפרסום של כגן התפשט כאש בשדה קוצים, ומספר שעות לאחר מכן כבר התייחסה לנושא ראש המועצה פרי יגור.

“פונים אלי תושבות ותושבים בעקבות הודעה על ‘כריתת חורשה’, הרס הטבע ועוד דברים. כותרות של ‘בושה’ ושל ‘נבלות’ וקריאות מתסיסות אחרות. אז מבקשת שנדייק, האמת חזקה משמועות, השיח ביננו חייב להישאר מכבד וסובלני במיוחד בימים אלו”, כתבה ראש המועצה.

העבודות על חדר השנאים בשטח | צילום: אייל כגן

פרי יגור הסבירה כי “עם המשך הפיתוח והבינוי במורד רחוב המעלה וברחוב אורנים, עלה הצורך בהקמת חדר השנאה (טרנספורמציה) כדי לאפשר את המשך פיתוח הבינוי ברחוב.

“לפני מספר חודשים, לאחר פניות תושבים, בחנתי ומצאתי שהבקשה להיתר להקמת החדר נמצאת במיקום רגיש מבחינה סביבתית ונופית על קצה גבול “מיני שמורה” שחייבת להישמר.

“נפגשתי עם התושבות והתושבים, קיימנו חשיבה מחודשת בנושא, שיח מכבד ואפקטיבי שבעקבותיו הוריתי על הזזת המיקום אל מחוץ לשטח הרגיש וכך היה.

“לאחר דיונים בוועדה, עפ”י מדיניות בתחום זה ובהתאם לתכנון מאושר נמצא שטח בייעוד מבני ציבור, צמוד דופן למבנה האמפי והתקבלו היתרים כדין להקמת החדר החשוב הזה.

“לא עצים ולא יער! ניקו עשבייה שהייתה במקום, לא פגעו בעץ אחד!! החדר בגודל של 5*5 מטר בלבד, יוקם במינימום מקום והפרעה בצד ולא בתוך השמורה וכך נאפשר את המשך הפיתוח באזור באופן מושכל ומידתי. אלו העובדות. זו האמת. מוזמנים לבקר. כל השאר זו פוליטיקה זולה המבקשת להרים להבות ולזרוע שמועות זדוניות חסרות אמת”.

כאמור, לדברי ראש המועצה, האישור לא נתן לפגוע בעצים, אלא לנקות עשבייה בלבד ולבנות את החדר במקום שהכי פחות פוגע באזור. ואולם הסבר זה לא מניח את דעתם של תושבים רבים, שהתייחסו לנושא.

“מקום העבודות – עדיין חלק מהשטח הרגיש”

כך למשל התושב בועז כתב: “השטח החדש שהוא לכאורה מחוץ לשטח הרגיש שציינת, אבל הוא עדיין חלק מה”שטח הרגיש”. נכון שהוא לא בלב השמורה כמו שהקבלנים התחילו לבנות לפני כמה חודשים, וטוב שעצרתם אותם. אבל הוא עדיין בשמורה וכבר שוטחו על ידי הטרקטור כמה עשרות מ”ר של שיחי קידה שעירה, פרחי בר ועוד.

“אולי גודל החדר המיועד הוא 5 על 5 אבל בינתיים שיטחתם פי 3 בערך. בקרבת מקום מספר חלופות שנראות טוב. ביניהן מגרש החניה שליד מועדון הפטנק שהיה אפשר בקלות לקחת ממנו שטח ועוד היתה נשארת לא מעט חניה”.

בתווך, היו תושבים שהודו לפרי יגור על התשובות המהירות, אך אחרים תקפו את ההחלטה, באזור שכידוע, נמצא תחת עינם הבוחנת של פעילים ותושבים רבים (הוואדי).

מי שעוד נקראו להתערב הם “המשמר החברתי” של ארז אריאב, שהגיע לסיור במקום, וכן חבר המועצה יואב קעטבי, המתמודד לראשות המועצה: “לא התקיים שום דיון בוועדה המקומית לתכנון ובנייה, בנושא הקמת חדר טרנספורמציה בחורשה. כדי לא לדון בנושא בפני מליאת הועדה, בחרת לקבל החלטה ואישור הבנייה על ידך וע”י מהנדס המועצה … החתימה על הגרמושקה שפורסמה ע”י חבר המועצה עו”ד – אייל כגן, מוכיחה את החלטת ” הועדה “”.

מכתב לראש המועצה: “העבודות מתבצעות מאופן לא חוקי”

ב-13.4 שלחו בעלי בתים ברחוב המעלה, הגרים בסמיכות לחורשה, מכתב לפרי-יגור בו דרשו “הפסקה מיידית של העבודות…אשר מתבצעות באופן לא חוקי”, לדבריהם. במכתב הם מפרטים את גילוי העבודות בשמורת החורש ברחוב המעלה ליד האמפי ב-10.4, ועל העובדה כי מדובר ב”פרויקט משמעותי” בתוך שמורת טבע.

“דומה כי היתר הבניה הוצא באופן לא חוקי, וממילא העבודות מתבצעות באופן לא חוקי…העובדה שהעבודות החלו בחול המועד, כאשר משרדי המועצה סגורים, מעוררת תהיות נוספות לגבי תקינות ההליך…”.

בתוך כך, דורשים חברי האופוזיציה במועצה לעצור את העבודות ולכנס ישיבת מועצה דחופה בנושא. במכתב אותו שלחו לפרי-יגור ולמנכ”ל אבינועם ארז, כותבים חברי המועצה כגן, טל דנטס, יוני חכימי, אלדד בר-כוכבא, אביעד סיני ומור כהן, כי “התחושה הקשה שעולה מעצם הוצאת ההיתר, תחילת העבודות בחול המועד ועוד – היא של מחטף”.

עדכון ראשון: 13.4.23, 14:03

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן