צפו: כך ניפרקים בנמל פסי רכבת חדשים באורך 17 ק”מ ובמשקל 2,160 טונות

מסילות הרכבת החדשות של ישראל מגיעות ביחידות, כאשר אורכה של כל יחידת פסי מסילה הוא 18 מטרים, ומשקלה מעל לטון. כל ק"מ מסילה מורכב מ-114 יחידות מסילה

הצטרפו אלינו

ארכיון כתבות

צפו: כך ניפרקים בנמל פסי רכבת חדשים באורך 17 ק”מ ובמשקל 2,160 טונות

מסילות הרכבת החדשות של ישראל מגיעות ביחידות, כאשר אורכה של כל יחידת פסי מסילה הוא 18 מטרים, ומשקלה מעל לטון. כל ק"מ מסילה מורכב מ-114 יחידות מסילה

מגדלור-פיד ♋

לאחרונה נפרקו בנמל חיפה 2,000 יחידות של פסי מסילה מתוצרת חברת תריניקי הצ’כית, המרכיבים יחד כ-17 ק”מ מסילה. המסילות החדשות ישמשו לשדרוג מסילות קיימות והחלפתן בחדשות, וכן לשדרוגו של המתחם התפעולי בלוד, והקמת המתחם התפעולי החשמלי החדש באשקלון.

המסילות החדשות מגיעות ביחידות, כאשר אורכה של כל יחידת פסי מסילה הוא 18 מטרים, ומשקלה מעל לטון. כל ק”מ מסילה מורכב מ-114 יחידות מסילה. סה”כ נפרקו בנמל חיפה פסי מסילה במשקל כולל של 2,160 טון ובשווי של כ-7 מיליון שקלים.

צילומים: רכבת ישראל

המשלוח הנוכחי מורכב משני סוגי פסים – הראשון- ברוחב 54 ס”מ, המרכיבים את המסילות הוותיקות יותר, אשר עוברות תהליכי שדרוג; השני- ברוחב 60 ס”מ, המשמשים למסילות חדשות. עם הגעתם לנמל נפרקים הפסים על ידי מנופים, ומשונעים באמצעות קרונות מטען של רכבת ישראל למתחמי אגף לוגיסטיקה הפזורים בארץ, ומשם מסופקים לשטח בהתאם לתוכנית העבודה השנתית.

בישראל יש כ-1,500 ק”מ מסילה, עליהם עוברות מעל 650 רכבות ביממה: נוסעים ומטענים, וכן רכבות למשימות מיוחדות כגון רכבות עבודה. כל מסילה נבדקת מספר פעמים בשנה על ידי צוותי אגף מסילה וסביבה ברכבת ישראל הנעזרים במכשור מתקדם כגון קרוניות הנדסיות למדידת מסילות, הממפות את תוואי המסילה באמצעות קרני לייזר וגלי אולטרסאונד, ומוודאות שהמסילה תקינה ובטוחה.

מגדלור-פיד ♋

עוד ניוז >>

עוד ניוז >>

שתפו את הכתבה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email
שיתוף ב print

עוד באתר >>

אולי יעניין אותך