Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

ראש מועצת פרדס חנה-כרכור על תושבת המושבה, לימור, שחוותה אלימות קשה: “מהנשים החזקות שפגשתי”

הגר פרי יגור שיתפה על המפגש המרגש: "היא אחת ומיוחדת ואמיצה ואחת הנשים החזקות ביותר שפגשתי. הבוקר, במפגש שערכנו במועצה לציון יום המאבק הבינ"ל למניעת אלימות כנגד נשים, לימור עמדה בינינו וסיפרה לכולנו כיצד לפני 13 שנים היא יצאה למאבק הפרטי שלה, שאם לא נלחמה – לא היתה איתנו היום"

לקראת יום המאבק הבינלאומי נגד נשים שחל היום ברחבי העולם, שבת 26.11.2022, נפגשה אתמול (שישי, 24.11) ראש מועצת פרדס חנה-כרכור הגר פרי יגור עם תושבת המושבה, לימור, שחוותה בעצמה אלימות קשה מצד בן זוגה לפני 13 שנים.

פרי יגור שיתפה על פגישתה בפוסט שפרסמה בפייסבוק. “שבוע שהתחיל ב-20.11 יום זכויות הילד, המשיך בחג הסיגד (כ”ט בחשוון) 23.11 ומסתיים היום, 25.11 יום המאבק הבינ”ל למניעת אלימות כנגד נשים”, כתבה פרי יגור.

// פרי יגור מחברת את לימור חכם. צילום: פרטי, הגר פרי יגור, מתוך עמוד הפייסבוק

“ב-25 בנובמבר 1960 התרחש אירוע אלימות מחריד ברפובליקה הדומיניקנית, במהלכו נרצחו שלוש האחיות מירבל שהיו פעילות פוליטיות. האחיות שנרצחו הפכו לסמל של המאבק למען זכויות האדם והמאבק כנגד דיכוי נשים. בעקבות פעילות נמרצת של ארגוני נשים ברחבי העולם, החליטה העצרת הכללית של האו”ם לקבוע את תאריך הרצח כיום הבינלאומי לציון המאבק באלימות כנגד נשים. החל מהכרזת האו”ם בשנת 1999, יום המאבק הבינ”ל למניעת אלימות נגד נשים חל ב-25 בנובמבר כל שנה מחדש.

“10 שנים קודם להצהרת האו”ם הזו, ב-20 בנובמבר 1989 אישרה עצרת האו”ם את אמנת זכויות הילד (מדינת ישראל הצטרפה בחתימה בשנת 1991) המעגנת את זכויותיהם ומעמדם של ילדים בהתבסס על ארבעה עקרונות מרכזיים: עקרון השוויון, עקרון טובת הילד, עקרון ההשתתפות ועקרון החיים, ההישרדות וההתפתחות.
כחוט השני עובר הקשר בין המועדים הללו שאנו מציינים שנה אחר שנה ולפנינו ב-10.12 יום זכויות האדם, הקושר בעצם הכל לאחד.
האלימות כנגד נשים היא נגע חברתי קשה מאוד. עפ”י נתוני האו”ם אחת מכל שלוש נשים ברחבי העולם נתקלת לפחות פעם אחת בחייה באלימות ובדרך כלל מידי אדם קרוב ומוכר לה. אחת מכל שלוש.

“הבוקר פגשתי את לימור חכם. לימור היא אחת מתוך… היא אחת ומיוחדת ואמיצה ואחת הנשים החזקות ביותר שפגשתי. הבוקר, במפגש שערכנו במועצה לציון יום המאבק הבינ”ל למניעת אלימות כנגד נשים, לימור עמדה בינינו וסיפרה לכולנו כיצד לפני 13 שנים היא יצאה למאבק הפרטי שלה, שאם לא נלחמה – לא היתה איתנו היום. סיפור קשה ביותר על אלימות קשה ביותר שהדעת אינה סובלת. חיבקתי אותה חזק בדמעות והערצה”.

May be an image of 12 people and people standing

פרי יגור ממשיכה: “שיתפתי באותו מעמד שבתפקידי אני נחשפת למקרים של אלימות בתוך המשפחה שמדירים שינה ובהם סיפורים על ילדים שנקלעים לתוך סיטואציות בלתי אפשריות וקשות והמצבים שצוותי הרווחה שלנו מתמודדים עמם באותם בתים קשים שלצערנו, הלך וגדל מספרם לאחר תקופת הקורונה.
בין יום זכויות הילד לבין יום המאבק למניעת אלימות נגד נשים – ניצבת החברה האזרחית. הימים האלה אינם של מגזר, הם בטח אינם רק תפקידם של הנשים! הימים האלה הם תזכורת כואבת וקריאת השכמה לכולנו יחד – כקהילה. כחברה.

“אתמול קיימנו באולם התרבות של המתנ”ס ערב שבו ליאת סלה, אחותה של מיכל סלה ז”ל שנרצחה ע”י בעלה, הגיעה וסיפרה את סיפורה האישי בהרצאה מעוררת השראה ומודעות, שוברת תבניות על אהבה ועל אלימות שאינה בהכרח פיזית. אנחנו חייבים להתעורר. כחברה. שנה אחר שנה אני מגיעה לאירועים לציון הימים הללו ושנה אחר שנה אני פוגשת קהל נשי כמעט במלואו. הייתי רוצה שיותר ויותר גברים ישתתפו בארועים אלו. זו חייבת להיות התמודדות משותפת שלנו יחד, כחברה וכקהילה. זו החובה שלנו, של כולנו, לחיות בשוויון, מתוך עקרון טובת כל אדם באשר הוא אדם – ילד, ילדה, גבר, אישה!! חיבוק גדול לימור”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

קרב קרקעות בחדרה: בעלי אדמות עתרו לבג”ץ נגד הרחבת מסילת רכבת ישראל

מאבק משפטי בין בעלי קרקעות בחדרה לבין הממשלה ורכבת ישראל עוצר תוכנית להפקיע שטח לטובת הרחבת מסילת חיפה-תל אביב | בעלי הקרקעות מבקשים פתרון חלופי, בית המשפט העליון ידון בעתירה | גורל הפרויקט ייקבע בהתאם להחלטת בית המשפט והסכמות בין הצדדים

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן