Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

נחנך המרכז למשפחה בפרדס חנה-כרכור – הבית למשפחות המיוחדות במושבה

במסגרת המרכז מופעלים מענים שונים לרווחת המשפחות המיוחדות – שירותי תמיכה, הפגה, מידע, הסברה ועיצוב עמדות בקהילה הרחבה בכל הקשור לאוכלוסייה עם צרכים מיוחדים והכללתה במרקם החברתי הרחב

השבוע נחנך בית למשפחות המיוחדות במושבה, המהווה מקום פיזי למפגש וקבלת שירות משלים למשפחות להן בת / בן עם צרכים מיוחדים בדגש על חיזוק המשפחה, הילדים המיוחדים, ההורים והאחים.

הצורך להקמת מרכז פיזי ומרכז המעניק שירותים מגוונים הגיע מפניית משפחות ששיתפו את חוויותיהן השונות המאפיינות משפחות עם בת/בן עם צרכים מיוחדים.

מתוך הרצון לספק מענה כולל בתוך המושבה לכלל הקהילה הוקם המרכז, ככזה שיראה בצורה רוחבית וייתן מענה למשפחות מיוחדות בדגש על צורכיהם החברתיים, הקהילתיים והרגשיים מהמוסדות ומהקהילה בכלל.

// צילום: דוברות המועצה 

ד’ משתפת על חווייתה כאם לילד מיוחד בוגר: “כשנולד או מתגלה הילד המיוחד… כל המשפחה צריכה להסתגל למציאות חדשה, אני זוכרת שבני אובחן, הבשורה שהוא ילד מיוחד הייתה מנפצת ולא קלה בכלל, בעיקר לנו (ההורים) ובכלל למשפחה כולה.

“למרות שבאיזשהו מקום ידעתי, ראיתי שיש לו בעיות, שהוא לא כמו כולם, הוא לא היה מתאים לגיל שלו. אחר כך מגיע השלב של ההפנמה וההכרה שזוהי מציאות חיינו ועכשיו צריך להתארגן מחדש ולחיות עם מה שיש, כמה שיותר טוב. כולנו מתגייסים, אבל גם בכנות, כואב לומר אבל משלמים מחירים”.

במסגרת המרכז מופעלים מענים שונים לרווחת המשפחות המיוחדות – שירותי תמיכה, הפגה, מידע, הסברה ועיצוב עמדות בקהילה הרחבה בכל הקשור לאוכלוסייה עם צרכים מיוחדים והכללתה במרקם החברתי הרחב. המרכז בנוי על שותפויות, עם הורים ומשפחות לילדים עם צרכים מיוחדים בישוב. המרכז מהווה בית למשפחות, עם ובשותפות מלאה עם הקהילה המקומית.

בתוך כך ציינה השבוע ראשת המועצה  כי היא “שמחה וגאה להרחיב את מערך השירותים והמענים שלנו במושבה.  הצורך לספק מענה ותמיכה הוליסטית ופרטנית למשפחות המיוחדות הוא ראשון במעלה, עבורנו כמועצה וכקהילה שלמה, אחת.

“המרכז למשפחה הוא חלק מהמענים הרבים והגדלים שלנו באגף לשירותי קהילה ורווחה, מציינת השבוע מנהלת האגף תמי בר ששת. הכל למעשה החל מפנייה של משפחות להן בן עם צרכים מיוחדים אל הרשות ולאגף על הקשיים ועל הצורך במענים ייחודים למשפחות. שמחתי לפגוש קבוצה של הורים פעילים ואכפתיים אותם ראיתי לנכון להעצים ולהכשיר על מנת להיות שותפים גם בהמשך ולסייע לפיתוח שירות זה.

את המרכז מנהלת עו”ס רותם כרמי. “מטרת המרכז היא להיות בית חם ועוגן לקהילת המשפחות בדגש על חיזוק החוסן המשפחתי, העצמה ושיפור איכות החיים בקהילה תוך מתן מענה למערכת המשפחתית כולה – אנשים עם צרכים מיוחדים, הוריהם, אחיהם, סביהם וכן מעגלים נוספים בסביבתם. מזמינה את המשפחות להצטרף למרכז בפעילויות השונות הקיימות וכן בפעילויות עתידיות ויצירת מענים נוספים ביחד”.

תחומי פעילות של המרכז: קבוצות תמיכה וסדנאות, פעילויות פנאי והעשרה, הנגשת מידע ומיצוי זכויות בשלבי החיים השונים,  התנדבות, מנהיגות הורים והסברה, והעלאת מודעות ועיצוב עמדות כלפי אנשים עם צרכים מיוחדים.

לפרטים נוספים: עו”ס רותם כרמי, מנהלת המרכז למשפחה: 052-8108396.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן