Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

השף נהוראי סבן, בן העיר שחי כיום בפראג, הגיע לסיבוב אוכל באור עקיבא – ואלה ההמלצות שלו

אמנם בשנים האחרונות העיר הכפילה את גודלה והאוכלוסיה גדלה משמעותית ורוחות המודרניזציה והסושי החלו לנשוב גם כאן אבל עדיין אפשר לראות כאן פינות חמד עתיקות

// כתב וצילם: נהוראי סבן

כשאני מספר שאני מאור עקיבא בדרך כלל משיבים לי בפרצוף עקום ימינה עם טוויסט של “מה נפל’ך שם”? אז נקדים ונאמר שאור עקיבא היא עיר דיי ותיקה שיושבת בסמוך לעיר קיסריה ומוכרת בעיקר כ”הצד” השני של קיסריה (אני מקיסריה אם שואלים). העיר שבעבר הייתה דיונות חול שוממות התמלאה במהגרים שהגיעו מרוסיה, אזרבג’ן, מרוקו, לוב ועוד. אמנם בשנים האחרונות העיר הכפילה את גודלה והאוכלוסיה גדלה משמעותית ורוחות המודרניזציה והסושי החלו לנשוב גם כאן אבל עדיין אפשר לראות כאן פינות חמד עתיקות, האותנטיות שאבדה לה בתוך קיורטוש עם אסאדו נמצאת כאן בכל פינה. חופשה קצרה בין הסיורים של בפראג גרמה לי לתפוס מטוס ולבקר בישראל היפה.

לשמחתי Eyal Yassky – Weiss בדיוק נחת בישראל אז כמובן שקבענו יום סיבוב ביסים בעיר הקודש הלו היא אור עקיבא.

חנינו בחניון מאחורי “המרכז” ומיד שמנו פעמינו לבן חמו להריח מקרוב גחלים ועשן. בן חמו – מוסד קולינרי מהותיקים ביותר בעיר! משפחה עניפה שמחזיקה בחנויות של ירקות, דגים, קצבייה, מסעדה,כלי בית ועוד. המסעדה שנחשבת למוכרת בשם ”מסעדת בן חמו” פועלת באור עקיבא שנים רבות ומגישה בין היתר נקנקיות חריפות, קציצות, טחול ושאר חלקי פנים לבעלי לב חזק. לאחרונה, נפתח חלק חיצוני בצד נפרד לבאגטים\פיתות\לאפות, בכדי להוריד מהעומס. ובאמת, תוך דקות ספורות מצאנו את עצמינו מחזיקים באגט קציצות ופרגית והמון סלטים טריים כשאת הכל עוטף ריח וטעם נעימים של עשן וגחלים.
שעות פעילות: א-ה 11:00-23:00, שבת: שעה אחרי צאת שבת ועד 00:00.

May be an image of sub sandwich

מבלי לבזבז זמן קיבה חשוב הלכנו דקה ארוכה (50 מטר!) לאחד מהדמויות המיתולוגיות ביותר של אור עקיבא “משה טונה” (בתמונה למעלה). מוסד ותיק שעבר שיפוץ מאסיבי עקב שריפה שהרסה את המקום הישן לחלוטין. משה מוכר במקום באגטים בשלל מילויים כשהידוע מכולם כמו שאתם כבר יכולים לנחש… “באגט טונה”. באגט פשוט ביותר עם המון ירקות טריים, טונה, ביצה וכמובן לימון כובש. הבטן עדיין מקרקרת ואני מעלה חיוך לעובדה שאור עקיבא עיר קטנטנה וצריך להתאמץ רק עוד 2 דקות של הליכה ארוכה ואנחנו מיד מגיעים לקובייה. “הפרסי הלארג” בקוביית מוניות ישנה וקטנה ברחוב המרכזי של העיר יושב לו פלאפל שידוע אצל תושבי העיר כמקום מעולה וללא טעויות. פיתה חמה ופלאפל קריספי. פשוט וטוב.

אספרסו ארוך ופחזניה מצויינת בקפה Dalí וזזנו ליהלום של הסיבוב הזה הלו היא “מזל בוריקה” (בתמונות למטה) מזל פתחה את הבוריקה לפני מליון שנים בערך, האגדה מספרת שאם תאכל בוריקה “מעורבת” (תפו”א ביצה) עם “פלפלצ’ומה” זה יעשה לך חשקים לעוד אחת. כשעדיין הייתי חיי בכנען נהגתי לבוא לכאן על בסיס יום יומי ולהינות מביצה מטפטפת, פלפלצ’ומה חריפה למות ושלל קללות וברכות בטריפולטאית עסיסית שעושות את הכל יותר טעים.
מיקום: שוק בלפור, שעות פתיחה: לפח הקריזה או בימים א-ה 16:30-19:30.

No photo description available.

May be an image of food

לפני 5 שנים, ממש במרכז העיר ע”י בניין העירייה נפתחה מסעדה הודית קטנה (טאג’ – בתמונה למטה) בבעלות מקומית. הפעם הייתה לי ההזדמנות לטעום קצת מאוכל שונה מהאוכל שיש כאן בדרך כלל. למסעדה הגענו בשעה 13 ולא היה מקום לסיכה כשמאמא הודית מבוגרת מסתובבת בין השולחנות ולוקחת הזמנות ומחלקת בקבוקי מים צוננים. לקחנו כל מיני מטוגנים ממולאים תפוחי אדמה ותבלינים עם צ’אטני גינגר ונענע שמתגלה כממכר מאוד.

May be an image of food

טיול קטן להורדת האוכל – “חורבת מלח”. בצפון אור עקיבא ע”י איזור התעשייה תוכלו למצוא את חורבת המלח. חורבה ומחצבה עתיקות. בימי הסתיו והאביב תוכלו למצוא מרחבים עצומה מלאים רקפות, כלניות והמון ירוק. אם תבואו בשעות הבוקר תוכלו להיתקל בפרות רועות מהכפר הסמוך.
כתובת: רחוב האילן אור עקיבא, מתקדמים לסוף הרחוב וחונים בחניית כורכר בכניסה לשביל.


// הכותב, נהוראי סבן, הוא שף ומדריך סיורים מיוחדים בפראג. לעמוד האינסטגרם של נהוראי – הקליקו. 

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן