Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

שיא של 4 שנים במספר הילדים שנפגעו בתאונות דרכים בחדרה

לרגל יום הילד הבינלאומי: למעלה מ- 1,600 ילדים נפגעים בכל שנה בתאונות דרכים בתחום העירוני. כמה ילדים נפגעו בתאונות דרכים בחדרה, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, פרדס חנה-כרכור, קיסריה, זכרון יעקב, ג'סר א-זרקא ופורידייס? אלה הנתונים של עמותת "אור ירוק"

אחמד רשואן בן השש מגס’ר א-זרקא, נפצע באורח אנוש ביום שישי, 12 בנובמבר 2022, מפגיעת רכב סמוך לכפר קרע שבוואדי ערה, מת מפצעיו בבית החולים שיבא תל השומר ברמת גן ביום ראשון 14 בנובמבר 2022. לאחר התאונה הוא פונה על ידי צוות מד”א לבית החולים הלל יפה בחדרה תוך ביצוע פעולות החייאה. בהמשך הועבר לתל השומר לטובת טיפול בפגיעת הראש שממנה סבל, ושם כאמור נקבע מותו.

היום, ראשון, 20 בנובמבר 2022, מציינים ברחבי העולם את יום הילד הבין לאומי ולרגל אירועי היום, עמותת אור ירוק מפרסמת כי בעשור האחרון (2012-2021) נפגעו מעל 16 אלף ילדים בגילאי 0-14 בתאונות דרכים שאירעו בתחום העירוני, ברחובות הערים והישובים. מהנתונים המבוססים על הלמ”ס עולה כי, מדובר בלמעלה מ-1,600 ילדים שנפגעים בכל שנה בממוצע בתחום הערים והישובים. מבין הנפגעים בעשור החולף, 179 ילדים נהרגו ומעל 1,800 נפצעו באורח קשה בישובים ובערים.

// צילום: “אור ירוק”

בחדרה נפגעו 320 ילדים (0-14) בתאונות דרכים בעשור האחרון (2012-2021) מתוכם 19 נפצעו באורח קשה. בשנת 2021 נפגעו בעיר 32 ילדים בתאונות דרכים – מדובר במספר הנפגעים הגבוה מזה ארבע שנים בעיר.

באור עקיבא נפגעו 49 ילדים בתאונות בעשור האחרון, מתוכם 3 בשנת 2021. בבנימינה-גבעת עדה נפגעו 22 ילדים בתאונות בעשור האחרון, מתוכם 2 בשנת 2021. בזכרון יעקב נפגעו 18 ילדים בתאונות בעשור האחרון, מתוכם 2 בשנת 2021.

במועצה אזורית חוף הכרמל נפגעו 4 ילדים בתאונות בעשור האחרון, והבשורות הטובות הן שבשנת 2021 לא נפגע ילד בשטחי המועצה. בפרדס חנה-כרכור נפגעו 130 ילדים בתאונות בעשור האחרון, מתוכם 5 בשנת 2021.

בקיסריה נפגעו 16 ילדים בתאונות בעשור האחרון, והבשורות הטובות הן שבשנת 2021 לא נפגע ילד ביישוב. בג’סר א-זרקא נפגעו 22 ילדים בתאונות בעשור האחרון, כאשר ילד אחד נפגע בשנת 2021. בפוריידיס נפגעו 15 ילדים בתאונות בעשור האחרון, מתוכם 2 בשנת 2021.

עו”ד יניב יעקב, מנכ”ל עמותת אור ירוק: “מסוכן להיות ילד במדינת ישראל ולדאבון ליבנו אנחנו בין המדינות הגרועות ביותר בצמצום מותם של ילדים בתאונות דרכים.  בכל שנה כיתת לימוד שלמה נמחקת ולכן משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לשים את בטיחות הילדים שלנו בראש סדר העדיפויות ולחייב את כל ראשי הערים והרשויות המקומיות לרסן ולמתן את מהירות נסיעת כלי הרכב באזורים בהם יש ריבוי של ילדים כמו בתי ספר, מתנסי”ם וגנים ציבוריים. באמצעות הנחת פסי האטה, הגבהת מעברי חציה או אמצעי מיתון אחרים ניתן לצמצם את מהירות הנסיעה וכך גם להפחית את הסיכון של ילד להיפגע בתאונת דרכים. אין לנו דבר יותר יקר מאשר הילדים ושלנו ואסור לנו לקבל את הנתונים הקשים הללו באדישות כאילו היה מדובר בגזירת גורל”.

ילדים הם משתמשי דרך פגיעים במיוחד כאשר תאונות הדרכים הן אחת הסיבות המרכזיות לתמותת ילדים בישראל. בכל שנה כ-30 ילדים עד גיל 14 נהרגים בתאונות דרכים. מערכות התחבורה נוצרו ותוכננו מעיניהם של מבוגרים ולמענם. התשתיות והסדרי התנועה לא לוקחים בחשבון את התנהגותם של ילדים. הפזיזות וחוסר היכולת לקרוא את מפת הסכנות שבכביש עשויים להגדיל את הסיכון של ילדים להיפגע בתאונת דרכים.

בישראל חיים כ-2.6 מיליון ילדים (בני 0-14), שהם כ-28% מאוכלוסיית המדינה. מתוכם כשני מיליון מילדים יהודים (76% מסך כל הילדים) וכ-600 אלף ילדים מהחברה הערבית (24% מסך כל הילדים).

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

מרגש: סירת מפרש חדשה לזכרם של קורבנות הטבח באולימפידת מינכן הגיעה לעמק חפר

סירת מפרש בשם “י”א-11” נחנכה במרכז הימי במכמורת | הסירה מנציחה את 11 הספורטאים הישראלים שנרצחו באולימפיאדת מינכן 1972 | בטקס השתתפו אלופת ישראל בשחייה שלומית ניר-טור, ניצולת הטבח, ובני משפחתו של עמיצור שפירא ז”ל | מנכ”ל המועצה, ראשת אגף החינוך, מנכ”ל הוועד האולימפי ואנשי חינוך נוספים נכחו בטקס

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן