Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

כ-130 תושבי כרכור חתמו על ההתנגדות לבניה בדרך הבנים ופריצת תכנית המתאר

עו"ד אייל כגן: זהו מאבק על שמירת צביון היישוב כנגד הוועדה המחוזית * ראש המועצה הגר פרי יגור: "הוועדה המקומית מתנגדת נחרצות להפקדת התכנית כפי שהוגשה"

כ-130 מתושבי כרכור, התארגנו וחתמו בשבוע שעבר על התנגדות לבנייה בדרך הבנים -קדמה. התכנית שהופקדה על ידי הוועדה המחוזית מבקשת להגדיל את הצפיפות במתחם המדובר מ-18 יחידות דיור ל-80  יחידות דיור, בתוספת של 2 קומות, כך שהמבנים יהיו בני 4 קומות לעומת 2 קומות המאושרות כיום, ומוסיפה שימושים מסחריים. מדובר בשיאו של מאבק שמתנהל מזה תקופה ארוכה כנגד פריצת תכנית המתאר על ידי הוועדה המחוזית.

עו”ד אייל כגן, שחתם יחד עם חברו לסיעה טל דנטס על התנגדות, ציין כי התכנית הנוכחית בדומה לתכניות אחרונות אשר הופקדו ו/או אושרו על ידי הוועדה המחוזית, פורצת  את תכנית המתאר שלא כדין, נעשית תוך העדר תכנון -בין פרוגרמתי ובין תנועתי-ומאיינת דה פקטו ודה יורה את תכנית המתאר שקיבלה תוקף רק לפני מספר שנים והיא היא הנותנת לגבי אופן התכנון של היישוב. משכך הדבר, טוב תעשה הוועדה המחוזית אם תחזור למושכלות היסוד, ותדחה את התכנית המוצעת”.

כגן שמוביל את המאבק כנגד הוועדה מחוזית ואף סחף לפני מספר חודשים את חברי המועצה לקבלת החלטה גורפת להגיש התנגדות בכל מקום שבו תיפרץ תכנית המתאר הוסיף ואמר: “תושבי היישוב אומרים לוועדה  המחוזית עד כאן. מדובר במה שמוגדר כמרקם היסטורי של כרכור, והוועדה מחוזית כלל לא ערה במסגרת ההחלטות שלה לאופי של היישוב. התושבים נאבקים ובצדק  על שמירת הצביון של היישוב.

רחוב דרך הבנים בפרדס חנה-כרכור | צילום: מגדלור ניוז

ההחלטה של הגשת התנגדויות במתחם הבנים קדמה  מצטרפת להתארגנות תושבים נוספת כנגד הוועדה המחוזית  שהחליטה על הפקדת  תכנית בפינת הרחובות אחוזה המושב עם צפיפות של 20 יחידות דיור לדונם ותוספת של 2 קומות.

כאמור, גם המועצה הצטרפה להתנגדות התושבים וציינה “כי אישור תכניות הפורצות את עקרונות תכנית המתאר הכוללנית המאושרת ליישוב, הינה תופעה מטרידה שחוזרת על עצמה, בה הוועדה המחוזית אשר היא עצמה זו שאישרה את תכנית המתאר היישובית, מקדמת החלטות הסותרות את התכנית הכוללנית ופוגעות ביישוב. במסגרת ההתנגדות עליה חתום מהנדס המועצה, אדריכל אריה רפפורט נכתב כי ” הועדה המקומית  מבקשת לקיים מערכת חישוב הממצעת את יח”ד בין כל חלקי היישוב ולשמור על מערכת איזונים ובלמים חכמה וכלל יישובית”.

אייל כגן וההתנגדות | צילום: פרטי

הגר פרי יגור, ראש המועצה, ציינה בפרסום משלה בנושא כי “תוספת יחידות הדיור המוצעת בתכנית זו, בלב המרקם הבנוי והוותיק, מכפילה את מספר יחידות הדיור הקבוע בתכנית המתאר מ-44 יח”ד ל-80 יח”ד ולא מדובר בתוספת מזערית. לאחר מספר דיונים בוועדה המקומית ובחינה של מספר חלופות מול היזם, מליאת הוועדה המקומית אישרה את הצטרפותה כיזם והמליצה על הפקדתה במספר יח”ד מצומצם ב-2 קומות וללא מסחר.

“הוועדה המחוזית לעומת זאת, החליטה שלא להתחשב בעמדת מליאת הוועדה המקומית, להגדיל את הצפיפות לכ-7 יח”ד לדונם (80 יח”ד) ועוד הגדילה לעשות כשהחליטה לאשר בינוי ב-4 קומות. נימוקי הוועדה המחוזית להגדלות אלה היו כי המקטע האחרון במזרח דרך הבנים צריך להיחשב כציר לעיבוי עירוני, וכן העלתה הוועדה המחוזית טיעונים של הסתמכות על תיקון 4 לתמ”א 35 המגדילה את הציפוף הכלל ארצי ואצלנו קובעת כ-14 יח”ד לדונם בתנאים מסוימים.
“הוועדה המקומית מתנגדת נחרצות להפקדת התכנית כפי שהוגשה ודורשת לתקן את התכנית כך שתתאם באופן מלא לעקרונות והוראות תכנית המתאר, לרבות צפיפות וגובה קומות. אישור התכנית כפי שהיא יהווה פגיעה קשה בצביון המקומי ובייחודיות האזור בין פינות חמד וטבע.עיקרי ההתנגדות: סתירה לתכנית המתאר היישובית, כשלים תכנוניים מכוח תיקון 4 לתמ”א 35, סתירה ל’רוח המקום’, סתירה לקיבולת הנשיאה של היישוב, כשלים תחבורתיים ופגיעה בערכי טבע והיסטוריה בסביבה הקרובה לתכנית”.

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

“קמפוס הרכבת” בקיסריה מתקדם לקראת פתיחה: משרדים מוצעים להשכרה במתחם המסקרן

‏חברת נכסי קיסריה החלה בפרסום משרדים ושטחי מסחר ב”קמפוס הרכבת” החדש שלהם, מתחם היי-טק הכולל שלושה בניינים, אנרגיה מתחדשת, אודיטוריום ומסחר, המציעים מגוון שירותים | המתחם הממוקם בפארק העסקים קיסריה, בו שוכנות חברות מובילות רבות בתעשיות שונות

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן