היוזמה להנצחת ראש מועצת בנימינה-גבעת עדה שנפטר: פרח פינקי

פרח פינקי. במסגרת: פינקי זוארץ ז"ל || צילומים: דוברות המועצה

ורוד כמו ורד אבל ייקרא "פרח פינקי": יוזמה חדשה להנצחת זכרו של ראש מועצת בנימינה-גבעת עדה אל"מ (מיל') פינקי זוארץ ז"ל קורמת עור וגידים בימים אלו. חברו הקרוב של זוארץ ז"ל, הרמטכ"ל אביב כוכבי יוצאת בימים האחרונים לדרך בדמות שתילה של זרעי פרח חדש – "פרח פינקי". 

מאז מותו הפתאומי לפני שנתיים וחצי של זוארץ, ניסו בני משפחתו וחבריו לחשוב על רעיון הנצחה שיעביר וימחיש את  מהותו והשפעתו של פינקי. הרעיון  הגיע מחברו הטוב,  אביב כוכבי הרמטכ"ל, שהציע להנציח את זכרו על ידי פרח שיקרא על שמו. אתמול בבוקר, יום הולדתו של פינקי, הגיעה רעייתו תמי ושנים מילדיה אל בית הספר בראשית בבנימינה שהקים ואף קרוי על שמו וביחד עם התלמידים זרעו את זרעי ״פרח פינקי״ בגינת בית הספר. את בית ספר בראשית המשלב בין דתיים וחילונים, הקים במהלך כהונתו וכיום נקרא על שמו. במהלך המפגש בכיתות סיפרו לתלמידים על פרח פינקי, על הזיכרון וההנצחה וביחד יצאו  לגינה וזרעו בגינת בית הספר. מנהל בית ספר בראשית, יגאל שבאר שפירא סיפר כי "זה היה יום מרגש, עם תחושה חזקה של ה"מעשה הנכון והראוי" לזכרו של פינקי".

גם בגינת אשכולות שהוקמה בתמיכתו של פינקי וקרויה על שמו, נזרעו התרגשות זרעי פרח פינקי ביחד עם התלמידים. "בלי הנכונות, הרצון והגב של פינקי לא היינו מקימים את הגינה הנפלאה" סיפרה רוית גולדין.

פרח פינקי פותח על ידי החוקר מוטי הררי ממחקר ופיתוח ערבה. הפרח הורוד היפיפה נוצר משילוב של שני זנים של פרג. פרג אדום ופרג הודי לבן. לתמי אישתו שהובילה את רעיון ההנצחה היה חשוב שאנשים שהכירו את פינקי ידברו על המשמעות וההשפעה שנשארו אחרי מותו . יש דברים שלא מתים לדבריה ומה שנשאר בסוף זה ההשפעה של העשייה ושל חיבור הלבבות. היתה לפינקי השפעה גדולה בחייו והיא לא נעלמה היא חיה ופועמת.

ענת לב ארי, חברתו של פינקי שקישרה בין המשפחה לחוקר  ממו"פ ערבה מספרת כי "החיבור שלי לפינקי הגיע מפרויקט חינוך יער שאני מנהלת. פיניקי כל כך האמין בחינוך יער, הוא האמין בחיבור של התלמידים לטבע. ההנצחה של פינקי באמצעות פרח ייחודי והחיבור של הנצחתו לטבע היא טבעית ונכונה עבור אדם כמוהו".

בימים אלו מופץ הפרח לכל מי שרוצה ומרגיש חיבור למסורתו של פינקי: מסורת של עשיית והפצת טוב. חבריו של פינקי פתחו קבוצה בפייסבוק בשם "פרח פינקי- נקודות ורודות של השפעה" בה הם מספרים על המקום ולאו דווקא על החלל שהותיר פינקי בחיים שלהם .

פינקי היה נוהג להגיד שהוא עושה מאהבה, פרח פינקי הוא נקודה ורודה של אהבה והשפעה, כזו שלא ניתן להתעלם ממנה סיפרו החברים. זה כבר קרוב לשלוש שנים שאנשים רבים מסתובבים עם געגוע גדול. פרח פינקי היא גם הדרך שלהם להפיץ ולהזכיר את נוכחותו החסרה.

מול חלון חדר משרדו בבנימינה זרע ראש המועצה איתי ויסברג זרעים. "עכשיו אני משקה ומצפה בכיליון עיניים לראות את הנקודות הוורודות מגיחות מהאדמה ומתחילות את חייו של פרח פינקי.  אל"מ פינקי זוארץ, לוחם חולם, מנהיג ואבא מחבק נאסף אל האדמה שכל כך אהב אולי רק כדי לנבוט בה שוב" אמר ויסברג.

השבוע ביום הולדתו ה55 של פינקי יצאו חברים ומכרים רבים מכל רחבי הארץ, זרעו את זרעי פינקי והעלו בעמוד הפייסבוק שהוקם זיכרונות וחוויות שלהם עם פינקי ז"ל. לעמוד הפייסבוק צורפה גם מפה דיגיטלית שתאפשר סימון זרעי פינקי שנזרעו ברחבי הארץ.

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

זה התחיל מהכנת מלבי בקורונה – והפך לקונדיטוריה הטבעונית הכשרה הראשונה בפרדס חנה-כרכור

מאז החל להכין מאפים טבעוניים מכוסמין, ללא חומרים משמרים בעבודת יד, מתוך רצון להביא מוצר טעים, איכותי וטוב. אחרי הרבה ניסיונות להגיע למתכונים מנצחים הגיעו המוצרים של יוגלך שם תמצאו גם מוצרים מופחתי סוכר וללא גלוטן, החל מקיש, מאפים, מאפי שמרים וקינוחי ביס ועוד מגוון מוצרים | יוגב: "יש לי הרבה אהבה למטבח ושמתי לב שאנשים כמו אשתי חיפשו דברים ספציפיים"

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן