שני פרויקטיי פינוי-בינוי חדשים בחדרה: בלב העיר ובאולגה בהיקף 674 יחידות דיור

חדרה סוגרת את 2022 ומתחילה את שנת 2023 בצורה יוצאת דופן עם היתרי בניה ליותר מ- 1,000 דירות חדשות במסגרת תהליכי פינוי בינוי , בחמישה פרויקטים שונים ברחבי העיר

בסוף השבוע אישרה ועדת התכנון המקומית בחדרה היתרי בניה לשני פרויקטים: מתחם העלייה השניה הנמצא  בלב העיר,  שם צפויות לקום 400 יח"ד חדשות במקום 62 דירות ישנות, ופרויקט 'הגדוד העברי' אשר מהווה את סנונית ההתחדשות העירונית הראשונה בשכונת גבעת אולגה הותיקה שם תקומנה  274 דירות חדשות במקום 36 דירות ישנות.

פרויקטים אלה מצטרפים לעוד שלושה פרויקטים במרכז העיר שקיבלו היתרי בניה במהלך שנת 2022: מתחם סמילנסקי (184 יחידות דיור), רחוב צה"ל (94 יח"ד) ורחוב ששת הימים (120 יח"ד), בכך אישרה הועדה המקומית לתכנון ובניה – למעלה מ-1,000 יחידות דיור חדשות אשר ישנו את פני מרכז העיר ויהוו מנוע צמיחה לפרויקטים נוספים שיאושרו בשנים הקרובות. הרשות צפויה לקבל עבורם מימון של 20 -30 מיליון שקל מהמדינה על פי הסכמים שחתמה.

האחריות להצלחת הקידום האינטנסיבי של היתרי הבניה האחרונים במרכז העיר והתכניות הנוספות להתחדשות עירונית מיוחסות לאגף הנדסה בעיריית חדרה ולמנהלת להתחדשות עירונית בחברה הכלכלית חדרה המובילות יחד בשנים האחרונות תהליכי התחדשות עירונית מואצים בכל העיר והשכילו לחבר בצורה אידיאלית בין כל הגורמים המעורבים בתהליך, דיירי השכונות הוותיקות והיזמים שזכו במכרזים לבנית מתחמים אלה . כאשר הצפי הוא כי בעוד 10 שנים פני העיר ישתנו כליל!   מרכז העיר שהיום משופע בבניינים וותיקים וישנים בני 2-3 קומות יהפוך למרכז אורבני  חי המשלב מגורים תעסוקה ומסחר בבינוי אינטנסיבי, בני 20- 30 קומות,   ליצירת רחובות שוקקים לאנשים הגרים עובדים וקונים במרכז העיר

במהלך השנה החולפת, כפי שפורסם, חתמה חדרה ביחד עם עוד 11 רשויות מקומיות על הסכם מול משרד השיכון והרשות להתחדשות עירונית לקבלת סיוע במימון הקמת תשתיות עירוניות בפרויקטים של התחדשות עירונית בהיקף של 440 מיליון שקלים כאשר העיר מקבלת מימון של 20-30 אלף שקלים לכל היותר על כל יחידת דיור חדשה. מהלך זה יסייע לעיר בהכלת יחידות הדיור שצפויות להתאשר ולהיבנות בשנים הקרובות.

הדמיית פרויקט העלייה השנייה בחדרה | דוברות העירייה

ניר בן חיים, ראש עיריית חדרה בפועל: "העיר חדרה ממצבת עצמה בשנים האחרונות כעיר מובילה בהתחדשות עירונית ברמה הלאומית ומושכת אוכלוסייה צעירה וחזקה התורמת לחיזוק העיר. לאור ההסכמים שנחתמו עם המדינה הצלחנו בזמן קצר להראות תוצאות מדהימות ולהוציא היתרי בניה למעל 1000 דירות חדשות שאת תחילת הקמתן יוכלו התושבים לראות בשטח כבר בשנת 2023. מדובר על פרויקטים שישנו מהותית את המרקם העירוני במרכז העיר ובחדרה בכלל. לצד זאת, אנו פועלים באופן תמידי לשדרוג פני העיר והמרחב הציבורי ולשיפור איכות החיים של התושבים".

במסגרת התכנית הממוקמת ברחוב העלייה השנייה, על התפר שבין שכונת האוצר למרכז העיר, יהרסו 6 בניינים ישנים בני 2-4 קומות עם 62 דירות לטובת פרויקט שיכלול 400  יח"ד ב 5 מגדלים בני 18- 26 קומות, בתמהיל דירות מגוון הכולל דירות קטנות לטובת אוכלוסייה בוגרת וצעירה כאחד וכן דירות מיוחדות.  הפרויקט  המשתרע על כ 7.5 דונם יכלול גם שטחי ציבור ומסחר ושטח ציבורי פתוח בהיקף של 850 מ"ר, כמו גם שטחי ציבור עבור גני ילדים ומעונות יום. בגדוד העברי, גם הוא פרויקט במרכז העיר , תקים קבוצת אורון 274 דירות חדשות לאחר הריסה של שלושה מבני מגורים קיימים הכוללים 36 יח"ד. הפרויקט החדש יכלול 2 מגדלים, אחד בן 25 קומות, והשני בן 33 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 55 יהיו דירות קטנות, עד 75 מ"ר שטח עיקרי, שיפוזרו בין שני הבניינים. בפרויקט גם כ 1000 מ"ר לשטחי מסחר וציבור.

סיום חזק לשנת 2022

שנת 2022 מהווה תפנית בכל הנוגע למימוש תוכניות התחדשות עירונית בחדרה. במהלכה אושרו תוכניות התחדשות עירונית, אשר מגדילות את צבר היקף יחידות הדיור אשר צפויות להיבנות בעיר בשנים הקרובות. בין היתר, ניתן לציין כי במהלך חודשי נובמבר ודצמבר 2022, אושרו 2 תוכניות משמעותיות: תוכנית "סלע ביתר" שקיבלה מתן תוקף, שם צפויות לקום 1,452 יח"ד אשר תהווה את שער הכניסה המערבי למרכז העיר, ותוכנית "אזורים" אשר בה אושרו 1,840 יחידות דיור אשר בה תוקם שכונה חדשה שמשלבת מגורים, מסחר, תעסוקה, דיור מוגן ושטחים ציבוריים איכותיים. אחרי שנים רבות, אושרה השנה גם תוכנית "אלי כהן" בשכונת גבעת אולגה אשר מציע כ-1,300 דירות חדשות.

גל לחמי, ראש מנהלת התחדשות עירונית בחברה הכלכלית : "הפרויקטים בגדוד העברי ובעליה השניה שזה עתה קיבלו היתרי בניה ובנייתם תחל בקרוב, כמו גם כ-3,000 יח"ד אשר אושרו בחדרה במהלך השנה החולפת,  הם זרז נוסף להתחדשות העירונית במרכז העיר ומשיקים לתכניות התחדשות עירונית נוספות בקרבתם. מדובר בצעדים חשובים לקידום הבניה האורבנית והעירונית בחדרה. בשנים הקרובות יצאו לפועל פרויקטים רבים בתהליכי פינוי בינוי בכל חלקי העיר. הבנייה החדשה בחדרה מהווה בשורה הן ליזמים וחברות נדל"ן המחפשות השקעות עסקיות טובות ונחשפות ליעילות הביצוע בעיר שמתחילה כבר היום לממש בפועל את הפוטנציאל התכנוני שלה במסגרת התחדשות עירונית והן עבור התושבים, שכן מדובר בהתחדשות של אזורים שלמים על כל המשתמע מכך : התחדשות של הקהילה, התשתיות, המסחר ומבני הציבור".

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן