Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

בית המשפט בחדרה: בעלי ‘מלך העוגות’ שהעלים מס בכמעט 100 אלף שקלים לא ייכנס לכלא

בית המשפט פסק על מאסר שירוצה בעבודות שירות, והתחשב חלקית במצבו של בעל החברה הנאשם בן ה-51, לאחר שטען כי הסתבך כלכלית, הוא אינו עובד ומנסה לדאוג למשפחתו

חברת “מלך העוגות בע”מ”, הפועלת על פי רישומי רשם החברות מנתניה, וכן הבעלים הרשום, הורשעו לאחרונה בבית המשפט השלום בחדרה בעקבות אי הגשת דוחות מע”מ על פי חוק ואי תשלום מס בהיקף של כמעט 100 אלף שקלים.

הנאשמת 1 – חברה עוסקת כאמור בתחום האפייה בעלת עוסק מורשה, ואילו הנאשם 2 (בן 51) הוא מנהלה הפעיל של החברה המתגורר באום אל פאחם. בכתב התביעה צוין כי הנאשמים היו חייבים בהגשת דוחות תקופתיים כחוק, אך לא עשו כן.

מדובר על הגשת דוחות למע”מ בחלק מהתקופה שבין ספטמבר 2015 לאפריל 2018. בין היתר, בעוד שבחודשים, על פי האישום,  ספטמבר 2015, פברואר 2016, יוני 16′, אוגוסט 16′ ואוקטובר 16′ שולחם המע”מ באיחור של חודשים, החל מדצמבר 2016 ובמועדים נוספים, לא שולם המע”מ שהצטבר עד לסכום של 98,499 שקלים.

ב”כ המאשימה, עו”ד אייל לוי, טען כי יש להחמיר בעונשו של הנאשם נוכח גובה הסכום שהצטבר, למרות הדחיות הרבות בתיק הנאשם לא הסיר את המחדלים;

עוד צוין כי לנאשם עבר פלילי אך לא בעבירות מס; “הנאשם במעשיו פגע בקופה הציבורית ופגע בערך חברתי של שוויון נשיאה בנטל; יש להשית על הנאשם את הרף העליון של מתחם הענישה הנע בין מאסר על תנאי ל- 7 חודשי מאסר בפועל”.

חנות עוגות | צילום להמחשה בלבד: לתמונה אין קשר לכתבה – פיקסביי

מנגד טען הסנגור, עו”ד משה שמיר, לקולא כי “הנאשם הודה בהזדמנות הראשונה וחסך זמן שיפוטי יקר; עסקינן בדוחות משנת 2015-2018 ; הנאשמים נקלעו למצוקה כלכלית ומכאן הסיבה לאי הגשת דוחות; על רקע הסתבכותו הכלכלית הנאשם וחובותיו לגורמים שונים ניסה הנאשם להגיע להסדר עם רשויות המע”מ אך ללא הצלחה; הנאשם בן 51 כיום אינו עובד וילדיו מסייעים לו כלכלית, הנאשם סועד את אמו החולה; הנאשם נטל אחריות מלאה על מעשיו; עברו הפלילי של הנאשם אינו רלבנטי שכן הנו בתחום עבירות הבניה”.

לפיכך עתר הסניגור להתחשב בו ולהשית עליו את הרף התחתון של מתחם הענישה, ולהסתפק במאסר מותנה וקנס מנימלי לאור מצבו הכלכלי הקשה.

ואולם, השופט משה גינות מבית המשפט השלום בחדרה, התחשב חלקית במצבו האישי של הנאשם. “ככלל נפסק לא אחת כי בעבירות מס , שיקולי ההרתעה גוברים על נסיבותיו של הנאשם, אף אם אינם מאיינים אותם וזאת נוכח הפגיעה הקשה של עבירות המס במשק ובכלכלה”, ציין והוסיף: “רבים מעברייני המס הם אנשים שיראו כנורמטיביים ביסודם, אשר לא ישלחו יד לכיס הזולת אך 19 אינם נרתעים משליחת יד לכיס הציבורי, ומכאן המשקל המיוחד להיבט ההרתעתי בענישתם”.

השופט גזר בתיק את העונשים הבאים:
– מאחר והנאשמת אינה פעילה עוד אני גוזר עליה קנס כספי בשיעור 500 ש”ח, אשר יופקד בקופת בית-המשפט.
– על בעל החברה נגזרו 5 חודשי מאסר בפועל אשר ירוצו בעבודות שירות החל מיום 29.11.22 , בהתאם להמלצת הממונה.
כמו כן, 5 חודשי מאסר על תנאי והתנאי הוא שבמשך שלוש שנים מהיום הנאשם לא יבצע עבירה לפי חוק מס ערך מוסף. הנאשם ישלם קנס בסך של 6,000 ש”ח, או 10 ימי מאסר תמורתו.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן