Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

פרסום ראשון: פרויקט הסדרת רחבת “יד לבנים” בפרדס חנה-כרכור ב-4 מיליון ש”ח

פרסום ראשון: פרויקט הסדרת רחבת “יד לבנים” בפרדס חנה-כרכור ב-4 מיליון ש”ח

המועצה התקשרה עם חברת משכ"ל, שמצידה בחרה את הקבלן שיחל לתכנן את העבודות * מדובר בפרויקט דגל שיסדיר את הרחבה כך שתשמש את התושבים כמרחב ציבורי פונקציונלי ביום יום ורחבה מכבדת לטקסי הזיכרון בהם משתתפים אלפי תושבים

כפי שפורסם לראשונה במגדלור ניוז: המועצה המקומית פרדס חנה-כרכור הודיעה כי מיד בסיום אירועי יום הזכירון היא תחל בפרויקט הסדרת רחבת יד לבנים בהשקעה אדירה של 4 מיליון ש”ח

בהשקעה גדולה של כ-4 מיליון ש”ח יחל  פרויקט הסדרת רחבת יד לבנים במרכז המושבה, מיד עם בתום יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. מדובר בפרויקט דגל שיסדיר את הרחבה כך שתשמש את התושבים כמרחב ציבורי פונקציונלי ביום יום ורחבה מכבדת לטקסי הזיכרון בהם משתתפים אלפי תושבים.

כפי שפרסמנו לראשונה (31.3), חברת משכ”ל בחרה את החברה שתבצע את עבודות התכנון לביצוע שדרוג גן “יד לבנים” בפרדס חנה-כרכור, המשמש לטקסים ציבוריים של המועצה וגופים נוספים.

מהמועצה נמסר כי “יצאנו לעבודה של תכנון ביצוע דרך משכ”ל כאשר הקבלן הזוכה הוא חברת “פיתוח בגן בע”מ”.

“זאת בהתאם לסעיף 9 לחוק הרשויות המקומיות המועצה מתכוונת לצאת לתכנון ביצוע גן יד לבנים לטקסים ציבוריים”.

על פי הפרטים הראשוניים, משכ”ל (החברה למשק וכלכלה), החליטה להתקשר עם הקבלן הנבחר. במועצה אמרו כי חברת משכ”ל היא בעלת היתרונות הגדולים ביותר ביישום פרוייקט זה.

רחבת יד לבנים ממוקמת מחוץ למבנה יד לבנים, בית ראשונים, ומרכז העסקים של המושבה. לאחר קום המדינה הוקם במקום גן לזכר הנופלים בעיצוב האדריכל אריה אל-חנני. הגן התאפיין במדשאה רחבה מוקפת בשביל אבן בשילוב ערוגות גינון ועצי צל. עם חלוף השנים הגן נזנח ואיבד את הדרו. בשטח נשארו מס’ עצים ותיקים מהגן המקורי.

בפרוייקט יבוצע שיקום לרחבה שיחזיר את ההדר , היופי והשימושיות. עיצוב הרחבה החדשה שואב השראה מעיצוב הגן המקורי. פרויקט הסדרת רחבת יד לבנים  בלב ליבה של המושבה הוא פרויקט ראשון מסדרת פרויקטים לחידוש ומתיחת פנים למרכז המושבה ועם סיומו צפויים פרויקטים נוספים שיביאו לשיפור נראות המרחב הציבורי וישפר את נראות לב המושבה פרדס חנה כרכור.

מתחם יד לבנים בפרדס חנה | צילומים: גוגל סטריט ויו; מגדלור ניוז

בפרוטוקול ועדת השלושה של המועצה, בה משתתפים המנכ”ל אבינועם ארז, הגזברית אורלי ירדן והיועץ המשפטי יניר גור, נכתב כי “למשכ”ל יש את המיומנות לביצוע מכרז זה ולמועצה יש ניסיון טוב בעבודה מולה”.

החוזה לתחילת התכנון צפוי להיחתם בימים הקרובים. מתחם יד לבנים מצוי בלב המושבה, סמוך לבניין המועצה, בין הרחובות דרך הבנים, שביל התלמיד ורחוב הדקלים. רוב טקסי הזיכרון ואירועים נוספים רבים מתקיימים במקום.

בית יד לבנים הראשון נחנך בכ”ב בתמוז תשי”ג בעצרת זיכרון בהשתתפות הרמטכ”ל – בן המושבה – רב אלוף מרדכי מקלף ז”ל. בית יד לבנים החדש נחנך ביום הזיכרון התשנ”ט. הבית החדש משמש להנצחת 166 חללים בבניין חדר הנצחה ואולם אירועים לפעילות, כנסים, הרצאות וחוגים, שהמתנ”ס מפעיל בשיתוף פעולה עם המועצה המקומית.

בחדר ההנצחה מונצחים 147 חללי מערכות ישראל ו- 19 חללי פעולות האיבה. בחדר ניצב קיר עם שמות הנופלים מלפני מלחמת השחרור ועד היום ותמונות הנופלים.

לכל חלל מוקדש אלבום הכולל חומר על חייו, דברי הספד, הקרב שבו נפל, מכתבים וציורים שחבריו כתבו לזכרו. לפני מספר שנים חוקק חוק שלפיו הוקם ליד לבנים ועד מנהל, המורכב משלושה נציגי הרשות המקומית, שלושה נציגי ועד יד לבנים (הורים ואחים שכולים) ונציג של אלמנות ויתומים.

יו”ר הוועד המנהל הוא נציג המועצה המקומית. מטרותיו של הוועד המנהל הן לקדם את הנצחת החלל, הנחלת מורשת הקרב לבני נוער, מפגשי משפחות שכולות עם בני נוער. בנייתו של הבית החדש התאפשרה בזכות תרומתו של ד”ר רובינזון ז”ל שכיהן בעבר כראש המועצה המקומית פרדס-חנה.

עדכון ראשון: 31.3.23, 9:37

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן