Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

בוטל צו ההפסקה המנהלי לאחת המסעדות בצומת ברניצקי אור עקיבא-בנימינה

בוטל צו ההפסקה המנהלי לאחת המסעדות בצומת ברניצקי אור עקיבא-בנימינה

לאחר שרופאת נפת חדרה, חתמה ביום שישי שעבר (8.9) על צו הפסקה מנהלי והזמנה לשימוע לעסקים בצומת ברניצקי בנימינה-אור עקיבא, חתמה הרופאה על ביטול צו ההפסקה הזמני לאחת המסעדות במקום - "אגמה" והיא יכולה לחור לפעול. טרם יצא צו ביטול לגבי המסעדה השנייה במתחם - "שיפודי אנה".

“בתאריך 12.9 ערכתי לכם שימוע”, כתבה ד”ר מטאנס, “שבמסגרתו הצהרתם כי העסק עובד במתכונת מצומצמת בלבד. להגשת פסטלים (שמקבלים מוכנים וקפואים), ירקות ופירות. הצהרתם שהפעילות היחידה שנעשית הינה טיגון פסטלים וחיתוך ירקות. עוד הצהרתם כי פיניתם את כל הציוד, המזון וחומרי הגלם שלא שייכים לפעילות מסעדת אגמה והצגתם תמונות וסרטוני וידאו שמוכיחים זאת. לאור הצהרותיכם – אני מבטלת את הצו.

“במידה ובמסגרת ביקורת חוזר בעסק יימצא שלא עמדתם בהצהרותיכם במסגרת השימוע – אוציא צו הפסקה מנהלי לעסק ללא שימוע נוסף”.

צילום ארכיון להמחשה בלבד

נזכיר כי ביקורת שבוצעה במקום ועליה דיווחנו לראשונה כאן במגדלור ניוז, הביאה תחילה לסגירתן הזמנית של שתי המסעדות. בצו ההפסקה כתבה ד”ר מטאנס: “אני מוציאה בזאת צו הפסקה מנהלי (צו סגירה) המצווה להפסיק באופן מיידי את הפעלת שני העסקים שבנידון… בצומת ברניצקי באור עקיבא”.

ד”ר מטאנס הסבירה כי “אני מוציאה את הצו בשל ממצאי הביקורת מיום 07.09.2023 שנערכה ע”י מפקחים בכירים לבריאות
הסביבה בלשכת הבריאות הנפתית חדרה בעסקים הנ”ל. הביקורת בוצעה במסגרת מבצע אכיפה של המשטרה ומשרדים ממשלתיים נוספים.

“בעסקים נמצאו ליקויים תפעוליים ומבניים חמורים ומצב תברואתי ירוד המסכנים את בריאות הציבור באופן חמור ומיידי. נוכח הממצאים האלו קיים חשש ממשי כי בהיעדר צו סגירה תהווה האכילה במקום סכנה מיידית לבריאות הסועדים במקום”.

באחד המקומות מצאו הממצאים הבאים בביקורת:

  • חלק ממבנה העסק עשוי מבנייה קלה, המבנה אינו אטום ונמצאו סדקים שמאפשרים חדירת רטיבות וכניסת מעופפים ומזיקים…חצר בית העסק לא מנוקזת, לא מסודרת, ולא נקייה. החצרת מלכולכת וישנם שלוליות מים. כמו כן נמצא ציוד רב שאינו בשימוש העסק
  • באזור שטיפת כלים – נמצאו חסרים בתקרה, ובהנמכת תקרת גבס שבורות.
  • מחסן העסק הינו מכולה הממוקמת בחצר העסק…לא היו מקררי הפשרה ייעודיים לכל סוג בשר – הפשרה בוצעה במקרר אחד שעמד בחצר העסק.
  • בקצבייה נמצאו קילופי סיד בקירות ורשת תעלת הניקוז הייתה שבורה
  • בעסק ישנו תא שירותים אחד המשמש את שלושת העסקים במתחם. לדברי נציג העסק היו שירותים נוספים ללקוחות באזור הישיבה
  • לא הייתה הפרדה בין מדור שטיפת ירקות לבין מדור חיתוך ירקות וללא שימוש בחומר חיטוי לירקות כנדרש
  • לא הייתה הפרדה בין מזון מוכן לאכילה לבין מזון גולמי – בין היתר אוחסנו יחד קינוחים עם בשר דגים, עוף ובקר

כמו כן, במדור הקצבייה במקום, “בוצעו פעולות יצרניות אסורות רבות ביניהן: הפשרה של בשר והקפאתו וטחינת
בשר ללא תנאים;  לא היו עמדות עבודה נפרדות הכוללות שולחן עבודה כיור ומקרר נפרדים לכל סוג בשר ייעודי; מקרר ובו נמצא בשר טחון – לא היה מחובר לחשמל- בשר טחון נמצא בטמפ’ של 16 ולא 0-4 מע”צ לפי התקנות. הבשרים הושמדו בצו רופא וטרינר; בעסק נמצאו בשרי בקר, עוף ודגים , פגי תוקף – הבשרים הושמדו. בצו על ידי הוטרינר האזורי – הושמדו סה”כ 61.5 ק”ג.

עוד צוין על היגיינה לקויה הייתה במתקני הקירור בעסק – בין היתר היו כתמי חלודה רבים, שלוליות מים ודם גומיות קרועות ויבשות וכי לא הייתה אספקת מים חמים בעסק ולא נמצא סבון לשטיפת ידיים בעסק.

צילום ארכיון להמחשה בלבד

במסעדה נוספת נמצאו ליקויים רבים בניהם – “חצר העסק לא מנוקזת, לא מסודרת ולא נקייה”; “נמצאו רטבים פגי תוקף בשימוש בעסק ולא בקירור לפי דרישון היצרן – הושמדו 23 ק”ג”; עוד נמצא כי “דג מקרל מצונן הוקפא בניגוד להנחיות יצרן ודג סלמון ללא עקיבות – הושמדו בצו רופא וטרינר” ועוד.

ד”ר מטאנס כתבה כי “המצב המתואר מהווה סכנה מידית לבריאות הציבור. אני מאפשרת לך להשמיע את טענותיך בפני בעניין הוצאת צו ההפסקה המנהלי לעסקים , ביום ג’ , 12.09.2023 בשעה 11:00 בלשכת הבריאות הנפתית, רח’ הלל יפה 13 , קומה 5 , חדרה . תחולתו של צו זה הינה מידית. על העסקים להיות סגורים ללא כל פעילות מרגע קבלת צו זה. צו זה יצא לאחר התייעצות עם עו”ד מייסר עבאהרי, עוזרת ראשית ליועצת המשפטית. צו זה יצא לאחר התייעצות עם עו”ד מייסר עבאהרי, עוזרת ראשית ליועצת המשפטית”.

כאמור, הצו של מסעדת “אגמה” בוטל כעת (12.9).

עדכון ראשון: 10 בספטמבר 2023 בשעה 19:11

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
7 .
Inline Feedbacks
View all comments
דדי
דדי
11/09/2023 19:03

דפוקים באמא
איך נדע איפוא לא לאכול

1 5 6 7
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן