Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

אסדת לוויתן תחל לפעול; המשרד להגנת הסביבה: “אי עמידה בתנאים יוביל להפסקת ההפעלה”

אסדת לוויתן תחל לפעול; המשרד להגנת הסביבה: “אי עמידה בתנאים יוביל להפסקת ההפעלה”

לאחר חשש השבוע של תושבים ורשויות מקומיות באיזור חוף הכרמל והמושבות, הודיע המשרד להגנת הסביבה: חברת נובל אנרג'י נדרשה להודיע לציבור לפחות 24 שעות לפני תחילת הנישובים המהותיים בתוכנית ההרצה; אי עמידה בתנאים יוביל להפסקת ההפעלה; ניתן לעקוב אחר נתוני הניטור באתר המשרד

במשרד להגנת הסביבה התייחסו השבוע לטענות של ראשי רשויות באיזור המושבות וכן לתושבים מודאגים בנוגע להיתרים שניתנו לנובל אנרג’י בנוגע להתחלת הפעלת אסדת לוויתן מול חוף דור. מהמשרד מסרו השבוע כי “בתגובה לפניות, בשל מידע שגוי ומטעה שמועבר לציבור ברשתות החברתיות בחוסר אחריות בידי גורמים שונים, המשרד להגנת הסביבה מעדכן (ה’) את הציבור בדבר הדרישות השונות שהוטלו על חברת נובל אנרג’י, מפעילת אסדת לוויתן עבור פעולות ההרצה והסטטוס הנוכחי”.

מהמשרד הוסיפו כי “אסדת לוויתן נמצאת כעת בתקופת הרצה וכמקובל במתקנים חדשים, בתקופת ההרצה כל המערכות לרבות מתקני הטיפול בפליטות – נכנסות לפעילות באופן הדרגתי. לפי הצהרות נובל, במשך תקופה זו ייפלטו מהאסדה עד 3,203 טון מתאן; 49 טון NMVOC (חומרים אורגניים נדיפים שאינם מתאן); ו-154 ק”ג בנזן. פליטה זו תתרחש בשבועות הקרובים.

“המשרד בדק את תכניות החברה עבור תקופת ההרצה, ואף במקביל, ביצע מודל פיזור מזהמים במצבים סינופטיים שונים, וממצאיו מראים כי לא צפויה חריגה מערך היעד לבנזן בקו החוף, ובפרט במועדי הנישובים המהותיים.

“בתקופת ההרצה יש שני מועדים עיקריים של נישובים לאוויר – כלומר, פליטות לאוויר ללא מתקני הפחתת פליטות שאף הם נמצאים בהרצה ואינם פעילים מטעמי בטיחות. בכל אחד משני מועדים אלה ייפלט באסדה, לפי הצהרות נובל אנרג’י, עד 1,551 טון מתאן; עד 24 NMVOC; ועד 76 ק”ג בנזן. בשל העובדה שערך הבנזן לא יוביל לחריגה מערכי היעד, נחדד כי אין כל הנחיה מיוחדת לתושבים.

“כמו בכל מפעל בישראל, בהתאם להוראות חוק אוויר נקי, חלה על בעל מקור הפליטה חובת הגשת הנתונים וצפי הפליטות במסגרת הבקשה להיתר פליטה. המשרד להגנת הסביבה מבקר, דורש אסמכתאות ומודלים להוכחת אמיתות הנתונים השונים.

“המשרד להגנת הסביבה דרש כבר בעת אישור תוכנית ההרצה מחברת נובל אנרג’י בכל אחד משני מועדים מהותיים אלה של הנישוב, להודיע לציבור לפחות 24 שעות לפני התחלת התהליך. כמו-כן, המשרד הורה לחברה לבצע בדיקה של כיוון, מהירות הרוח ומצב היציבות האטמוספרית. המשרד מחדד כי נובל עומדת עד כה בתנאי תוכנית ההרצה שנקבעו לה, וכי אם תהיה אי-עמידה בתנאים המשרד לא יאפשר את המשך ההרצה. הציבור יכול לעקוב אחרי תחנות הניטור הרלוונטיות באתר: https://www.svivaaqm.net.

“התנאים שהציב המשרד להגנת הסביבה לנובל לתקופת ההרצה כוללים, בין היתר: שתי תחנות ניטור פעילות (“קרון א. שרון כרמל 3 בקיסריה” ו”מעיין צבי-נובל”), המנטרות גם בנזן; העלאת התוכניות המפורטות לאתר האינטרנט של החברה; עדכון מועדים קריטיים באתר החברה; ביצוע בדיקות אונליין ודיגומים סביבתיים; וביצוע בדיקת דליפות גזים ממתקני האסדה באמצעות מצלמה טרמית”.

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

בור חזר ונפער בשכונת אורות באור עקיבא לאחר תיקון תשתיות – סכנה לרכבים

נהגים מתלוננים כי הבור הגדול מהווה סכנה ממשית ועלול לגרום נזקים רציניים לרכבים ומבקרים את איכות העבודה הירודה שהובילה להיווצרות הבור מחדש | כעבור שבוע: העירייה הודיע כי תבצע עבודות לתיקון הבור במקום

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן