האתר "וואלה": מרצ – שנותרה מחוץ לכנסת – הוקמה ימים לפני חניכת רחוב הרב כהנא באור עקיבא

"ראש העיר, יעקב אדרי, שתמך בתחילה בצעד, התחרט על כך וניסה למנוע מאנשי כך להציב שלט עם שמו של כהנא, בתגובה הוכה. הצעד זכה לגינוי מקיר אל קיר. הסקרים הבטיחו למרצ 15 מנדטים" | הקשר בין מפלגת השמאל מרצ שהתרסקה בבחירות לבין הרב כהנא והרחוב על שמו באור עקיבא

רחוב הרב כהנא באור עקיבא והקשר למפלגת מרצ: באתר "וואלה" פורסמה ביממה האחרונה כתבה על סיעת מרצ, שלא עברה את אחוז החסימה ונותרה מחוץ לכנסת לאחר הבחירות לכנסת ה-25 שנערכו השבוע. בכתבה מוזכר הרחוב השנוי במחלוקת באור עקיבא, שזכה ב-20 השנים האחרונות להיכלל במספר כתבות בתקשורת הארצית.

הרחוב בשכונת יגאל אלון הוותיקה בעיר, הוא להנצחתו של הרב מאיר כהנא. עו"ד איתמר בן גביר, יו"ר עוצמה יהודית – סיעה שזכתה יחד עם הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' ב-14 מנדטים – היה מתלמידיו של כהנא.

// רחוב הרב כהנא באור עקיבא. צילום: מגדלור ניוז 

בכתבה שכתב אלי אשכנזי ב"וואלה", צוין כי "בשבוע שבו הוקמה מרצ הלך לעולמו מנחם בגין. "שלטון החוק איבד ידיד", כתב משה נגבי, הפרשן המשפטי של עיתון חדשות. מספר ימים לאחר מכן קראו פעילי תנועת "כך" רחוב על שם מאיר כהנא בשכונת יגאל אלון באור עקיבא. ראש העיר, יעקב אדרי, שתמך בתחילה בצעד, התחרט על כך וניסה למנוע מאנשי כך להציב שלט עם שמו של כהנא, בתגובה הוכה. הצעד זכה לגינוי מקיר אל קיר. הסקרים הבטיחו למרצ 15 מנדטים".

בשנת 2016 פרסמה כתבת "הארץ" טולי חרותי-סובר על רחוב כהנא באור עקיבא ועל הרקע של ההחלטה לבחור את שמו. "אדרי, אם כך החל את מסעו הפוליטי בעיריה ב-89'. כהנא נרצח ב- 1990. עובד ותיק בעיריה נזכר שהוא דווקא לא היה מעוניין באופן ההנצחה הזה "אדרי עשה מאמץ רב למנוע את הענקת השם, אבל הייתה ועדת שמות והחלטת מליאה של המועצה, וכך הוצב השלט", הוא מספר. גורמים המכירים את העיריה היטב מגחכים. "אדרי היה השריף הבלתי מעורער במהלך כל שנות כהונתו", הם אומרים, "לו היה רוצה באמת- לא היה נותן לזה לקרות". כך או כך, חלפו שנים, ואיש לא חשב שיש כאן בעיה".

הרב כהנא היה פוליטיקאי רדיקלי בישראל ובארצות הברית, חבר בכנסת ה-11 מטעם תנועת כך אותה הקים ובראשה עמד, מייסד הליגה להגנה יהודית בארצות הברית ותנועת כך בישראל, רב, עיתונאי ישראלי-אמריקאי. ראש ישיבת הרעיון היהודי אותה הקים, פרשן מקרא ומחבר ספרי הגות. כהנא נרצח בסיום נאום שנשא בניו יורק, בידי מתנקש מוסלמי, אל סייד נוסייר, בעל זיקה לאל-קאעידה. תנועת כך שהקים בישראל, נפסלה ב-1988 מהתמודדות בבחירות לכנסת לאחר שנקבע שמטרותיה גזעניות.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

סוכלו רגע לפני יציאה לביצוע פשע חמור: נשק טעון, רימוני רסס ואופנוע נלכדו בקיסריה

נשק טעון, תחמושת, רימוני רסס, קוקאין ודוסה בכמות מסחרית, "אופנוע מבצעי" ועשרות אלפי שקלים במזומן נתפסו בדירה בקיסריה. שני חשודים נעצרו ונכלאו. מאבק שוטרי תחנת חדרה במחוז חוף בפשיעה החמורה

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן