Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

סכנת האופטלגין | בת אור עקיבא: “הכדור הזה כמעט הרג אותי”

סכנת האופטלגין | בת אור עקיבא: “הכדור הזה כמעט הרג אותי”

הדים רבים בעקבות דיווח בחדשות 13 על צעירה שלקחה אופטלגין, הונשמה כבר במיון, והרופאים החלו בפעולות החייאה ארוכות במשך שעות – במהלכן היא אף חוברה למכשיר אקמו - אך כל הפועלות לא צלחו והצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותה. תושבת אור עקיבא חשפה: "הכדור הזה כמעט הרג גם אותי"

“הכדור שכמעט הרג אותי”. כך שיתפה השבוע תושבת אור עקיבא, בעקבות פרסום הכתבה על לירון, צעירה בת 19, שככל הנראה נפטרה לאחר שנטלה אופטלגין, את אחת התרופות הפופולריות בישראל להורדת חום ושיכוך כאבים. על פי החשד, הצעירה הגיעה לבית החולים כשהיא במצב אנוש, בעקבות תופעת לוואי נדירה של הרס מח העצם, בשל נטילת התרופה.

על פי הדיווח בחדשות 13, הצעירה הונשמה כבר במיון, והרופאים החלו בפעולות החייאה ארוכות במשך שעות – במהלכן היא אף חוברה למכשיר אקמו – אך כל הפועלות לא צלחו והצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותה. כעת לאחר פרסום המקרה, עוד ועוד אנשים מעידים שהגיעו למצב מסכן חיים בעקבות נטילת משכך הכאבים הפופולרי. כך גם תושבת אור עקיבא ששיתפה ברשתות את הכתבה בנושא וכתבה: “סוף סוף שמדברים על הכדור הארור שכמעט הרג אותי”.

בכתבה שפורסמה, נטען כי התרופה הכה פופולרית בישראל, אותה נוטלים באופן קבוע למעלה מ-70 אחוזים מהישראלים, בכלל נאסרה לשימוש במדינות רבות בהן: ארה”ב, קנדה, אוסטרליה, ניו זילנד, יפן, נורווגיה, אנגליה וצרפת. בחלקן היא מאושרת לשימוש וטרינרי בלבד. זאת לצד מדינות כמו גרמניה, בלגיה, הונגריה, איטליה, ספרד ושוויץ, בהן התרופה מאושרת לשימוש במרשם בלבד.

בין הגולשים היו רבים ששיתפו כי חוו תסמינים דומים עליהם דווח. כך טענה אחת מהם: “סכנה הכדור הזה הגעתי איתו לבית חולים אלרגיה חריפה”. אחר הוסיף “כנל מנפגעי האופטלגין הנוזלי! וכן התמכרות קשה במשך שנה 27 בקבוקים עצוב לומר”. גולשת נוספת ציינה כי: “שנים אמרו שאסור להשתמש בו בארצות הברית הורידו אותו מהמדף מלפני שנים”. ואחרת שיתפה כי אימה ז”ל “הגיעה לבית החולים עם דיכוי מח עצם” בעקבות השימוש בתרופה. גולשת נוספת הוסיפה כי לה “זה גרם צהבת קשה ולהריסת כדוריות הדם האדומות … והגמילה ממנו הייתה קשה”.

תגובת חברת טבע: “בשבוע האחרון נקבע במדיה באופן נחרץ – ומבלי להמתין לפרסום ממצאי בדיקת משרד הבריאות כמתבקש – כי אופטלגין, התרופה הוותיקה, המשווקת בישראל מזה למעלה מ-80 שנה, היא הגורם למותה המצער של המטופלת מבית החולים וולפסון. ואולם, משרד הבריאות פרסם כי מחקירת המקרה “לא ניתן לקשר בין נטילת התרופה למות המטופלת”.

“חרף הערכת מומחי משרד הבריאות ואין ספור נתונים ומחקרים שהוצגו לערוץ 13 בתמיכה לבטיחותו של התכשיר, גם ביחס לחלופות, מסע הדה-לגיטימציה כנגד אופטלגין ממשיך ביתר שאת. אופטלגין משווק מזה עשרות רבות של שנים בישראל כמו גם במדינות רבות בעולם (גרמניה, שוויץ, אוסטריה, ספרד, איטליה, פולין, מדינות דרום אמריקה ועוד) והוא ידוע בקהילה הרפואית כבעל אפקטיביות ופרופיל בטיחות גבוהים, לצד מיעוט תופעות לוואי – גם ביחס למשככי כאבים נפוצים אחרים הקיימים בשוק.

“לא בכדי תרופה זו היא המומלצת ביותר על ידי רופאי בתי החולים בישראל, גם לאחר ניתוחים מורכבים. טבע – כחברת פארמה בינלאומית אחראית – מנטרת ומתעדת כל דיווח תופעת לוואי, וביחס למאות מיליוני הכדורים שנופקו בישראל בשנים האחרונות, מספר הדיווחים שתועדו הקשורים למקרי אגרנולציטוזיס או לתופעות לוואי קיצוניות אחרות של התכשיר הינו מזערי, יודגש כי גם במקרים נדירים אלו, קבלת טיפול רפואי עירני ומקצועי, מאפשרת ברוב המקרים להתגבר על תופעות הלוואי. המציאות מראה כי במדינות בהן לא נעשה שימוש בדיפירון לטיפול בכאבים חזקים (כדוגמת ארה”ב) הצוותים הרפואיים נאלצים לפנות לאפיק טיפולי של משככי כאבים פוטנטיים וממכרים, המעלה תחלואה ותמותה. אין שום הצדקה מדעית, רפואית או אחרת למחול השדים סביב התכשיר הבטוח והיעיל שמהווה חלק חשוב מארון התרופות הישראלי מראשית ימי המדינה ואף קודם לכן”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן