החבילה הגיעה? עובדת שהתפטרה מעבודתה בדואר אור עקיבא תובעת ממנו 103 אלף שקלים

בדואר ישראל טוענים כי האישה עבדה כקבלן - ואין בין החברה אליה יחסי עובד מעביד | האישה בתביעה: "הנתבעת באופן עקבי, התעלמה מדרישות לגיטימיות של התובעת"

תושבת אור עקיבא שעבדה עד לפני כשנה בדואר אור עקיבא, הגישה תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה נגד חברת דואר ישראל בגין פיצויי פיטורים, הפרשות לקרן פנסיה, דמי הבראה, פדיון חופשי ודמי חגים בגובה 103,370 ש"ח.

על פי העובדת לשעבר בכתב התביעה, אותו הגישה על ידי עו"ד וגיף אליאב, היא הועסקה מחודש דצמבר 2016 ועוד ספטמבר 2019 בחברת דואר ישראל, כממיינת ומחלקת דואר באור עקיבא. היא הועסקה בהיקף של 4 שעות יומיות ובשכר של 30 שקלים לשעה.
בין היתר, הייתה עוסקת במיון דואר, עבודה מול מחשב, טיפול בחבילות שהגיעו מחו"ל, הדבקת תוויות וחלוקה לפי אזורי חלוקה. "במהלך כל התקופה, נמנעה הנתבעת מלהנפיק לתובעת את תלושי השכר, והשכר שולם לאישה כתשלום לקבלן מיון וחלוקה.

בחודש אפריל 2021, פנה עורך הדין של האישה אל מנכ"ל הדואר בדרישה לשנות את שיטת העסקתה ולקלוט אותה כעובדת פורמלית על פי חוק, וכן לשלם לה רטרואקטיבית את הוצאות הנסיעה, דמי החופשה והחגים, דמי הבראה וכן להקצות לה את הפיצוי לקרן פנסיה.
על פי התביעה, הפנייה לא זכתה למענה וכך גם מספר תזכורות בנידון. בעקבות כך, כעבור 5 חודשים, התפטרה העובדת מעבודתה בדואר וטוענת כי "הנתבעת באופן עקבי, התעלמה מדרישות לגיטימיות של התובעת ולא ערכה גמר חשבון כדין".
התביעה הוגשה תוך פירוט כלל הסכומים המגיעים לאישה לטענתה, וסך הכל כאמור – מעל 103 אלף שקלים.

סניף הדואר באור עקיבא | צילום להמחשה בלבד: למצולמים אין קשר לכתבה | מגדלור ניוז

בכתב ההגנה שהגישה חברת דואר ישראל באמצעות עורכי הדין עידן פפר ויונתן פריצקין, היא טוענת כי יש לדחות את התביעה על הסף. בנימוקי ההגנה טוענים עורכי הדין כי התביעה הוגשה בחוסר תום לב, וכי לדואר ולעובדת היו יחסי עבודה בהסכם קבלני לחלוקת דואר. "בהסכם ההתקשרות הובהר היטב כי לא יהיו לקבלן או לעל המועסקים על ידו כל זכויות של עובד הדואר או של עובד המועסק בדואר והדבר היה ידוע לתובעת היטב גם לפני חתימתה על ההסכם".
עוד מציין הדואר בכתב ההגנה כי היקף המשרה במסגרת מתן השירותים של התובעת לא עלה על חצי משרה ועל כן יש לדחות את התביעה: "התובעת לא הייתה עובדת של הדואר", צוין.

עוד צוין כי בין החברה לעובדת לא התקיימו יחסי עובד-מעביד ולא יהיו לו כל זכויות של עובד הנתבעת. "התובעת לא זכאית לתשלומים נוספים מעבר לאלו ששולמו לה על פי ההסכם", נכתב בכתב ההגנה, "בנסיבות האמורות לא יכולות להתקבל טענותיה של התובעת לתשלום המבוסס על חוקי העבודה או צווי הרחבה, שאינם חלים על התקשרות עם קבלן…

"חישובי התובעת בכתב התביעה מופרכים, מופרזים ומוגזמים", מוסיפה חברת הדואר בכתב ההגנה ומבקשת מבית המשפט לדחות כאמור על הסף את התביעה ולחייב את העובדת לשעבר בהוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין בתוספת מע"מ.
התיק נידון בימים אלה בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה כאשר דיון שני בתיק נקבע ל-16.4.23.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן