Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

נחנקים? נושמים רעל? המשרד להגנת הסביבה משיק אפליקציה חדשה לבדיקת זיהום אוויר

רוצים לבדוק את איכות האוויר בזמן אמת בתחנות לניטור אוויר הקרובות לאזור מגוריכם? המשרד להגנת הסביבה משיק כשירות לציבור גרסת בטא של אפליקציית "אוויר בסביבה"

מתעניינים באיכות האוויר בסביבה שלכם? רוצים לדעת אילו ריכוזים של מזהמי אוויר נמדדים בתחנות הניטור הקרובות אליכם? המשרד להגנת הסביבה משיק בימים אלה כשירות לציבור גרסת בטא (הרצה) של אפליקציה חדשה, תחת השם “אוויר בסביבה”. השר להגנת הסביבה, ח”כ זאב אלקין, הזמין את הציבור להתנסות בגרסת הבטא של האפליקציה בדברים שאמר במליאת הכנסת בשבוע שעבר.

האפליקציה מציגה נתונים בזמן אמת בצורה של מדד איכות אוויר, כפי שמקובל בעולם, על בסיס הנתונים המתקבלים מתחנות הניטור השייכות למערך הארצי (מנ”א), הפרוסות ברחבי הארץ. מדד איכות האוויר מוצג בצורה ויזואלית, ידידותית וברורה, בקטגוריות של איכות אוויר ומסווג לפי: איכות אוויר גבוהה, בינונית, נמוכה ונמוכה מאוד.

המדד משקלל בתוכו חמישה מזהמי אוויר שכיחים, כפי שמקובל במדינות מפותחות בעולם (חלקיקי PM2.5, חלקיקי PM10, תחמוצות חנקן, גופרית דו-חמצנית, אוזון ופחמן חד-חמצני), כאשר המדד נקבע לפי המזהם שריכוזו הוא הגבוה ביותר.

ניתן אף לעקוב אחר ריכוזי מזהמי האוויר השונים הנמדדים במערך הניטור הארצי לפי קטגוריות המבוססות על ערכי הסביבה (תקן איכות אוויר) וגם לפי הריכוזים הנמדדים. במקרה של התרעה על מצב זיהום אוויר חריג וגבוה מאוד, היא תוצג באפליקציה עם המלצות לציבור הרחב ולאוכלוסיות רגישות.

המידע באפליקציה נאסף מתחנות הניטור של המשרד להגנת הסביבה, איגודי ערים, יחידות סביבתיות, חברת החשמל, מפעלי תעשייה (מפעלי ים המלח, נשר – רמלה, קצא”א), מחצבות ועוד. האפליקציה פותחה עבור המשרד להגנת הסביבה על-ידי חברת אנויטק, כשירות מידע סביבתי לציבור.

המידע בזמן אמת המוצג באפליקציה הוא גולמי, וללא בקרת נתונים – המתבצעת רק לאחר 72 שעות. נתוני המדידה לאחר בדיקה ותיקוף נמצאים בבסיס הנתונים באתר מרכז ניטור ארצי (מנ”א): https://www.svivaaqm.net.

אם נתקלתם בבעיה או שיש לכם הצעת ייעול לגרסת הבטא של האפליקציה, ניתן ליצור קשר עם אנשי מערך ניטור אוויר ארצי: [email protected].

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

האם פרויקט “מחיר מטרה” באור עקיבא וברחבי הארץ מוטה לטובת בנייה למגזר החרדי?

על פי תחקיר באתר “מידה”, מכרז על 166 יחידות דיור במסגרת פרויקט “מחיר מטרה” פורסם לפני כשנתיים אך חוברת המכרז מעולם לא פורסמה | גם חוברת מכרז אחר של 405 יחידות דיור בעיר לא פורסמה, למרות שמדובר במכרז משנת 2021

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן