הצעה לסדר: "ועדה תפעל להחלת תוכניות תמ"א 38 בשכונות הוותיקות באור עקיבא"

בין השכונות המדוברות: קנדי, הלל, בן גוריון, הרצל, בלפור, נביאים ועוד * חבר המועצה שמאילוב יעלה את הנושא לישיבת המועצה: "הגיע הזמן שכל תושבי השכונת הוותיקות באור עקיבא יקבלו את מה שבאמת מגיע להם ויזכו לחיות בכבוד בדירה חדשה ובסביבה ראויה לגדל בה את ילדיהם"

חבר מועצת עיריית אור עקיבא, עו"ד נוח שמאילוב, העלה בישיבת מועצת העיר (13.12) הצעה לסדר, בה ביקש להקים ועדה להחלת תוכניות לשיקום השכונות הוותיקות באור עקיבא והחלת פרוייקט תמ"א 38 או פינוי בינוי על אותן השכונות. 
ואולם, לאכזבתו, ואולי גם לאכזבת תושבים נוספים, חברי ההנהלה, בראשות יעקב אדרי התנגדו להצעה. זאת בנימוק כי העירייה וצוותיה המקצועיים צריכים לגבש עמדה בטרם יכריעו בהקמת וועדה שכזו.

שמאילוב לא אהב את ההחלטה ופנה לתושבים: "אני פונה אל כל תושבי השכונות קנדי, יחיאל וייסנברג, בן גוריון, הרצל, בלפור, נביאים, חללי דקר, עליזה יאנסן והלל — הגיע העת להרים את הכפפה ולהצטרף למאבק, צריך לדרוש ולא לבקש צריך להילחם למען עתיד טוב יותר של ילדינו , כי יש להם את הזכות המלאה לחיות בסביבה ראויה ובטוחה למגורים. אמשיך להיאבק בכל כוחי, עד לקבלת האישור לשיקום כל השכונות הותיקות,כפי שהצלחנו לקדם ולאשר את התוכנית בשכונת שז"ר".

עוד בטרם הישיבה, אמר שמאילוב השבוע כי אור עקיבא נמצאת במגמת התרחבות וצמיחת האוכלוסייה, בעקבות הקמת שכונות חדשות בעיר בשנים האחרונות כמו שכונת היובל ושכונת אור-ים שבה החל תהליך אכלוס התושבים. לדבריו, חשוב לא להשאיר את השכונות הותיקות מאחור ולא לקפח את תושבי העיר הוותיקים שאחראיים על הקמת העיר ופיתוחה.

שמאילוב מכוון לשכונות כמו קנדי, הנשיא, יחיאל וייסנברג, בן גוריון, הרצל, בלפור, נביאים, חללי דקר, עליזה יאנסן, הלל ועוד. "כפי שהבאתי לאישורו של פרוייקט פינוי ובינוי בשכונת שז"ר אני ער לצורך המיידי לדאוג גם לשאר השכונות הוותיקות ולא להשאירן מאחור", אמר השבוע. שמאילוב הוסיף כי "כדי לבחון את הפתרונות האפשריים להתמודדות עם הסוגייה אני הגשתי הצעה לסדר יום ודרשתי, לכנס ועדה להקמת תוכנית שיקום שכונות ותיקות במסגרת תמ"א 38 ו/או במסגרת תוכנית פינוי ובינוי".

שמאילוב היה בין הנאבקים בשנים האחרונות לטובת אישור תוכנית "פינוי בינוי" בשז"ר (באוקטובר 2021), לאחר שנגררה לסחבת ארוכת שנים. כפי שנהגתי לומר, " קידום פרויקט פינוי בינוי בשכונת שז"ר, הוא המפתח לשיקום כל השכונות הוותיקות באור עקיבא" ואני חושב שזו העת להתחיל לקדם את שאר השכונות הוותיקות באור עקיבא עד שנקבל את התוצאה הנדרשת, שזה לאשר תוכניות דומות של תמ"ה 38 ופינוי בינוי בכל השכונות הוותיקות באור עקיבא כפי שקידמנו בשכונת שז"ר", ציין.

שמאילוב חותם: "כחבר עיריית אור עקיבא, העלתי הצעה לסדר היום שתכליתה היא כינוס ועדה שתתמקד בהקמת תוכנית לקידום שאר השכונות הותיקות ע"י החלת פרויקט תמ"א 38 ו/או במסגרת תוכנית "פינוי בינוי". הגיע הזמן שכל תושבי השכונת הוותיקות באור עקיבא יקבלו את מה שבאמת מגיע להם ויזכו לחיות בכבוד בדירה חדשה ובסביבה ראויה לגדל בה את ילדיהם. יצאנו לדרך".

יש לציין כי קידום תמ"א 38 באור עקיבא נתקבל בחלק מהמקרים במהמורות, אך מנגד, תוכנית שיקום שכונות כן יצאה אל הפועל בשנים קודמות, בין היתר בקידומם של יעקב אדרי, שמחה יוסיפוב, אלי אנקונינה, ארקדי גדילוב, רמי ראובן ונוספים.

עדכון ראשון: 13.12.22, 11:25

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן