שנת מאסר לבן 30 מאור עקיבא שנתפס מזגזג בעיר תחת השפעת סם עם תיקי פסילת נהיגה

ב-2018 נתקלו שוטרת ופקח בנאשם כשהוא נוהג באור עקיבא בחוסר זהירות, תוך שהוא "מזגזג" בין נתיבי נסיעה, והורו לו לעצור בצד הדרך * הוא ניסה להימלט ונתפס לבסוף * החודש ניתן גזר דינו, השופטת: " צבר האירועים ונסיבות האירועים מצביעים על פגיעה ממשית בערכים החברתיים" * עורך דינו: שוקלים ערעור על העונש

שנת מאסר נגזרה החודש (פברואר 2023) על אבי נחומוב (30) מאור עקיבא, לאחר שהורשע בנהיגה תחת השפעת סמים, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו וסעיפי עבירה נוספים.
האירוע שבגללו הוגש כתב האישום התרחש בתאריך 22.6.18 סמוך לפני השעה 02:00. אז הבחינו שוטרת ופקח בנאשם כשהוא נוהג באור עקיבא בחוסר זהירות, תוך שהוא "מזגזג" בין נתיבי נסיעה, והורו לו לעצור בצד הדרך.

הפקח ביקש מהנאשם לצאת מן הרכב, לאחר שהריח מתוכו ריח חזק של סמים, אך הנאשם סרב לעשות זאת. כאשר הפקח הכניס את פלג גופו העליון אל הרכב דרך החלון, על מנת לקחת את מפתחות הרכב, הנאשם החל בנסיעה, וגרם לנפילתו של הפקח אל הכביש. בעקבות זאת, הפקח נזקק לטיפול רפואי. השוטרת והפקח דלקו אחרי הרכב בו נסע הנאשם, עד שאיתרו אותו כשהוא נטוש, במקום אחר באור עקיבא.
בחיפוש ברכב נתפסו סמים מסוכנים:
12 טבליות אוכסיקודון
13.92 גרם נטו קנאביס
7.84 גרם נטו חשיש

בחיפוש בביתו של הנאשם, אליו נמלט לאחר האירוע, נתפסו 0.0883 גרם נטו של סם מסוכן מסוג  קוקאין, ו- 3.65 גרם נטו של סם מסוכן מסוג קנבוס.
בגופו של הנאשם נמצא סם מסוכן מסוג THC-oic acid בכמות של 243 גרם, והוא נהג ברכב כשהוא תחת השפעתו של הסם הנ"ל.
בנוסף, צורפו שני תיקים נוספים של הנאשם – תיק תעבורה מה-6.4.19 אז נתפס כשהוא נוהג בכביש 4 בהיותו פסול לנהיגה, ותיק נוסף מה-1.4.19 אז גם נתפס פסול לנהיגה.

בעניינו של נחומוב הוגש תסקיר של שירות המבחן, ממנו עולה כי הוא בוגר 12 שנות לימוד עם תעודת בגרות, ושירת שירות צבאי מלא כלוחם. לדבריו, הוא החל לעסוק בפיתוח תוכנות ואתרים בהיותו כבן 12, ואף עבד בתחום, כשכיר וכעצמאי, במקביל ללימודיו בבית הספר. לאחר שחרורו מהצבא הוא החל ללמוד למבחן הפסיכומטרי.
בתקופה זו לא עבד וניהל מערכת יחסים זוגית אשר אופיינה באורח חיים התמכרותי לסמים, ובסופו של דבר הוא לא ניגש לבחינה. בהיותו כבן 25 ובמשך כ-3 שנים עבד בחברת תכנות בתפקיד מנהל פיתוח. כיום הוא מבצע עבודות שירות בגין ביצוע עבירות בתחום הסמים, ובשעות אחר הצהריים הוא עובד כעצמאי בתחום התכנות.

בגזר הדין תואר המורשע צורך קנאביס מגיל 21 ועד היום, בתחילה בתדירות  יומיומית ובאופן אינטנסיבי, ובשלוש השנים האחרונות באופן ספוראדי. "הייתה גם תקופה בת כחצי שנה שבה התמכר לכדורים ללא מרשם רופא (קודאין, פרצטמול). הוא הביע נכונות להשתלב בטיפול בתחום הסמים, אולם לא הגיע ל- 4 בדיקות שתן שאליהן זומן.
"בהתייחס לתיקים בהם הורשע, הוא לא נטל אחריות מלאה. לצד זאת, הוא ציין שכיום אינו מצדיק את מעשיו, מבין את חומרתם, וסבור כי התנהלותו נבעה מהשימוש שעשה בסמים. הוא הביע צער וחרטה".

התרשמות שירות המבחן מהנאשם היא, שלצד תיפקודו התקין במסגרות חייו השונות, הוא נעדר בשלות רגשית ומגלה דפוסי חשיבה ילדותיים. "יש לו נטייה להתנהל באופן המסכן את עצמו ואת האחרים, והוא מתקשה לבחון את השלכות מעשיו בטרם מעשה. כמו כן, הוא מתקשה להציב לעצמו גבולות פנימיים, ולהיענות לגבולות חיצוניים. על רקע זה, יחד עם אורח החיים ההתמכרותי לקנבוס, ניתן להבין את העבירות שביצע. עוד ציין שירות המבחן שגם כיום הנאשם מתקשה לוותר על הרווחים המשניים שהוא משיג מהשימוש בסם. לאור האמור, ובשל חוסר שיתוף הפעולה עם שירות המבחן, לא ניתן להמליץ על חלופות ענישה או שיקום במסגרת זו".

נחומוב יוצג במשפט על ידי עורך הדין אנאס דיראווי. שופטת בית המשפט בחדרה, סגנית הנשיאה פנינה ארגמן, החליטה להרשיע אותו וקבעה כי "מידת הפגיעה בערכים החברתיים נגזרת מנסיבות המעשה או המעשים. בענייננו, מידת הפגיעה הינה משמעותית שכן הנאשם הינו רצידביסט (אדם החוזר על דבר עבירה).

"פעמיים במרווח של מספר ימים נהג בזמן פסילה ובאחת משתי הפעמים גם נהג תחת השפעת סמים ובקלות ראש. בפעם השלישית נהג תחת השפעת סמים, כאשר נהיגתו פוחזת באופן שגם סיכן פקח. בפעם זו גם הפריע לשוטר למלא תפקידו כדין, במובן זה שנמלט מהמקום למרות ששוטר ופקח דלקו אחריו על מנת שיעצור את נסיעתו.  צבר האירועים ונסיבות האירועים מצביעים על פגיעה ממשית בערכים החברתיים".
על כן, נגזרו על נחומוב העונשים הבאים:
12 חודשי מאסר בפועל בניכוי ימי מעצרו בכתבי האישום.
מאסר על תנאי לתקופה של 6 חודשים והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור עבירה דומה במשך 3 שנים מיום שחרורו.
תשלום קנס בסך 5,000 ש"ח או 50 ימי מאסר תחתיו.
פסילת הנאשם מלהחזיק או מלקבל רישיון נהיגה למשך 3 שנים מיום שחרורו במצטבר לכל פסילה אחרת.
הפעלת עונש של פסילת רישיון נהיגה על תנאי בת 4 חודשים מתיק פלילי.

עורך דינו של הנאשם ביקש עיכוב ביצוע של גזר הדין במטרה לשקול הגשת ערעור על הפסיקה. "לפנים משורת הדין, אעכב רכיב מאסר בפועל בלבד עד ליום 12.3.2023 שעה 08:00", קבעה השופטת, "במועד זה עליו להתייצב בית מעצר קישון לתחילת ריצוי המאסר. במידה ויוגש ערעור, ערכאת הערעור תחליט באשר לעיכוב מי מרכיבי גזר הדין. ניתן צו עיכוב יציאה מן הארץ".

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

מה קרה לספסלים האלה בחדרה?

ספסלים מזמרים: במסגרת יום המעשים הטובים, כיתת הותיקים של ביה״ס הרב תחומי יחד עם כיתת המצוינות לאומנות בהובלת המורה נינה מרשיין, רקמו יחד את הרעיון של ״ספסלים מזמרים״ בגן המרכזי

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן