מצאה חרק מפחיד בחצר, פרסמה תמונה שלו ואז התברר כי מדובר במין פולש שמתרבה מעצמו

לאחר שפרסמה צילום של חרק גדול שנמצא בחצר ביתה, התייעצה עם אנשי מקצוע וזכתה למבול של תגובות, הצליחה הגולשת לקבל תשובה: מדובר בסרטן הנהרות וככל הנראה במין חדש שמתרבה בקצב מסחרר בכל העולם

תארו לעצמכם עולם שבו יצורים חיים משכפלים את עצמם ללא תלות בזיווגם? זה מה שחוותה על בשרה דפנה, שפרסמה תמונת חרק דמוי סרטן ברשתות החברתיות והמתינה לקבל תשובה או תגובה על מנת לדעת מה לעשות איתו והאם הוא מסוכן. 

"מישהו יודע מה זה? האם מסוכן? הוא אצלי בגינה ולא יודעת מה לעשות איתו", פרסמה דפנה בקבוצת "צילום פרוקי-רגליים חרקים זוחלים ודו-חיים" בפייסבוק. היא קיבלה עשרות תגובות. היו שכיוונו בהתחלה ללובסטר, מין של סרטן מוכר, שיש מי שאוכלים אותו.

"צריך לדווח לרט"ג הם מנסים לצמצם את האוכלוסיה של הפולש הזה", כתב הגולש אילן. Sagi Arie זה מין שאין לו מתחרים טבעיים בישראל, והוא אוכל כל. בעלי חיים, צמחים, רקבובית. הוא מעצב גדות של נחלים או בריכות שנמצא בהן, וכשיש לו סיבה טובה לנדוד גם יכול לנדוד למקור מים אחר שקרוב", כתב הגולש שי.

צילום מסך: מהפייסבוק

בהמשך פרסמה דפנה תמונה ובה ציינה: "מסתבר שזו נקבה! הסרטנית/לובסטרית השריצה עכשיו בכלי מים ששמתי אותה. בבקשה תשלחו לי טלפונים או תחברו אותי עם מי שיכול לקחת אותה, או שזה בסדר לשחרר באיזה נחל?".

לאחר עשרות תשובות נוספות, ותחקור הנושא, כתבה דפנה תשובה מסכמת: "אכן זה סרטן הנהרות- מין פולש בישראל. לאחר התיעצויות עם כמה גורמים מומחים בתחום (פקח האזור, אקולוג, חוקרת מהאוניברסיטה והרט"ג), הוחלט להעביר את הסרטנית יחד עם הצאצאצים לפקח ומשם כנראה לאוניברסיטה למחקר. נכון לכרגע הסרטנית מאוחסנת אצלי לפי ההדרכה שקיבלתי, עד שיאספו אותה. תודה לכולם בקבוצה על כל העזרה, ההרתמות ויצירת הקשרים, כך שידעתי מה לעשות. קבוצה סופר חיונית".

במכון דוידסון, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע מתואר המין הזה של סרטן הנהרות ככזה המתרבה במהירות ומשתלט על בתי גידול רבים. "היה היה פעם, בארץ רחוקה, אקווריום. ובאקווריום חיה נקבת סרטן נהרות שהייתה שונה מכל אחיותיה. היא לא הייתה זקוקה לזכרים ויכלה לשבט את עצמה. היא התרבתה במהירות ובנותיה המשוכפלות כבשו את אירופה, את יפן ואת מדגסקר והן חיות שם עד עצם היום הזה.

"במחקר חדש מיפו ד"ר פרנק ליקו (Lyko) מהמרכז הגרמני לחקר מחלת הסרטן ועמיתיו את הגנום של צבא סרטניות הנהרות המשובטות, ושל סרטני נהרות אחרים. תוצאות המחקר הראו שמקור כל הסרטניות המשובטות הוא בנקבה אחת, שהופיעה לפתע לפני כ-25 שנה וייסדה מין חדש של סרטני נהרות. המין החדש, שקיבל את השם סרטן נהרות משויש (Procambarus virginalis), מורכב כולו מנקבות המתרבות אך ורק ברביית בתולין, ללא צורך בזכרים".

למאמר. 

רעידת אדמה הורגשה באזור חדרה

רעידת אדמה הורגשה הערב (23.3.2024) מזרחית לחדרה, במגניטודה 3.4, לא דווח על נזק או נפגעים. בשל כך, משטרת ישראל מרעננת את ההנחיות להתנהגות נכונה בזמן רעידת אדמה בעת קבלת התרעה

קרא עוד »

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן