Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

נחתם ההסכם לשיפור תנאי עובדי מנהל ומשק בבתי החולים; יו”ר הוועד הארצי אלי בדש מאור עקיבא: “תוקן עוול”

ההסכם, שיחול על כ-15 אלף עובדים, כולל תוספות שכר ועדכוני מתח דרגות. יו"ר הוועד הארצי של עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים, בדש: "גאה על הצלחתנו להשיג הישגים שלא היו כמוהם במערכת הבריאות"

משרד האוצר, ההסתדרות החדשה והסתדרות עובדי המדינה חתמו על הסכם קיבוצי מיוחד לעובדי מנהל ומשק בבתי החולים הממשלתיים, במטה משרד הבריאות ובבתי החולים העירוניים (איכילוב ובני ציון). ההסכם, שיהיה בתוקף עד 1.1.2025, יחול על יותר מ-15 אלף עובדים.

ההסכם, שיחול על כ-15 אלף עובדים, כולל תוספות שכר ועדכוני מתח דרגות. יו”ר הוועד הארצי של עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים, אלי בדש, תושב אור עקיבא, שנאבק זמן רב לטובת שיפור תנאיהם של עובדי המשק והמנהל השיג שורה של הישגים היסטוריים.

May be an image of 10 people, people standing and indoor// לאחר החתימה על ההסכם. צילום: דוברות ההסתדרות 

“אחרי שנים רבות של מאבק לא פשוט, במהלכו נאלצנו לצערנו לצאת לשביתה קשה כשלנגד עינינו אך ורק טובת העובדים, שמירה על זכויותיהם וביטחונם התעסוקתי, אני שמח שהצלחנו בנחישות ובמאמץ גדול לתקן עוול של פגיעה בעובדים מוחלשים – עובדי מנהל ומשק וכוחות עזר”, ציין בדש. “אני גאה על הצלחתנו להשיג הישגים שלא היו כמוהם במערכת הבריאות. אני מודה לארנון בר-דוד, לאריאל יעקבי ולעו”ד ארז אופינקרו על העזרה בהשגת ההסכם המיטיב הזה”.

בהמשך לרפורמה בבריאות הנפש והשלכותיה על עובדי המנהל והמשק במרכזים הרפואיים הממשלתיים לבריאות הנפש, וכן לאור נכונותם של עובדי המנהל והמשק במרכזים הללו לסייע במענה טלפוני בביצוע מטלות דחופות נקודתיות מעבר לשעות העבודה הרגילות, נקבע כי הם יקבלו תוספת שכר שקלית נוספת.

בנוסף, לראשונה מאז 1996 יעודכן לוח התפקוד לעובדי מנהל ומשק בבתי החולים הממשלתיים ובחלק מהעיסוקים יבוטלו הדרגות הנמוכות. ההסכם כולל גם הסדרת שאלות יישומיות בעניין תמריץ עובדי כוחות העזר בבתי החולים הממשלתיים.

בגיבוש ההסכמים היו מעורבים מטעם ההסתדרות: יו”ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו”ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקבי, מנהל חטיבה ארצי בהסתדרות עובדי המדינה ועוזר מקצועי ליו”ר הסתדרות עובדי המדינה עו”ד ארז אופינקרו, סמנכ”ל כלכלה בהסתדרות אדם בלומנברג ועו”ד מאיה פרנקו מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי. מטעם הממונה על השכר במשרד האוצר: הממונה על השכר קובי בר נתן, המשנה לממונה על השכר באוצר אפי מלכין, עו”ד נועם ריף ועו”ד ליאת טפירו מהלשכה המשפטית באגף השכר, וראש ענף בריאות נדב שואט.

// במרכז: בדש (מימין) עם יו”ר ההסתדרות בר-דוד. צילום: פרטי 

שר האוצר אביגדור ליברמן: “ביום שנכנסתי לתפקידי כשר האוצר הגדרתי יעד ברור של שיפור התנאים והעיוותים בשכרם של קבוצות עובדים במדינת ישראל שהכי צודק ומתבקש לתת להם חיזוק, וביניהם עובדי המינהל והמשק. אוכלוסיית עובדי המינהל והמשק היא אוכלוסייה שאינה נחשפת לאור הזרקורים, אך מדובר בעובדים שעובדים קשה מאוד ומתוגמלים בשכר נמוך מאוד ואת זה אנחנו מתקנים היום. בזכות ההסכם שנחתם היום בין משרד האוצר וההסתדרות נוכל להבטיח לעובדים שכר מכבד ולא פחות חשוב מזה, להבטיח לציבור שירות משמעותית טוב יותר.

יו”ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: “אני מברך על ההסכם ההיסטורי והחשוב הזה, שנותן לעובדים הרגשה שרואים אותם בקצה. זה יום של גאווה לכולנו ובשורה אמיתית. ההסכם פורץ הדרך מדגים הלכה למעשה עד כמה עובדי המנהל, המשק וכוחות העזר המסורים הם חלק בלתי נפרד ממערכת הבריאות ואחראים על חוסן האזרחים ובריאות המטופלים. העובדים הללו, שבתקופת הקורונה עשו ועושים עבודת קודש, אינם שקופים וההסכם הזה דואג לשיפור שכרם ותנאיהם. אני מודה להסתדרות עובדי המדינה, למשרד האוצר, לוועדים ולכל מי שתרם להשגת ההסכם החשוב הזה”.

הממונה על השכר באוצר, קובי בר נתן: “עובדי המנהל והמשק במשרד הבריאות הם עובדים מסורים, משמעותיים וחשובים למערכת הבריאות הישראלית ולציבור הישראלי בכלל. היום הגענו להסכמות לשיפור שכרם של העובדים בבתי החולים וביחידות משרד הבריאות – ויש בכוונתנו להגדיל את השכר שוב בעוד כשנה. בנוסף, שמנו דגש מיוחד על עובדי כוח עזר בבתי החולים ועל עובדים במרכזים הרפואיים לבריאות הנפש”.

יו”ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקבי: “אני גאה שהצלחנו לתקן עוול שנגרם לעובדי מנהל ומשק, כוחות העזר והמנהל במשרד הבריאות ובלשכות הבריאות האזוריות. תיקון העוול דרש מאמץ גדול, ואני גאה בכל עובדי מערכת הבריאות ששבתו במשך שלושה ימים והביאו את הנושא לתודעת השרים החדשים. אני מקווה שזו סנונית שמבשרת את בוא האביב, ונצליח יחד בכוחות משותפים לקדם את מערכת הבריאות לטובת עם ישראל”.

יו”ר הוועד הארצי של עובדי משרד הבריאות ולשכות הבריאות, ניסים לוי: “אני שמח לחתום על ההסכם לעובדי משרד הבריאות ולשכות הבריאות, יחד עם בתי החולים, שהובטח לנו עוד בשנות ה-80′ על ידי השר אליעזר שוסטק שמינה את ועדת פדה. אנו עומדים בגאווה כשותפים מלאים יחד עם עובדי קופות החולים ובתי החולים. זה יום חג בשבילנו. אני רוצה להודות לארנון בר-דוד, לאריאל יעקבי, לעו”ד ארז אופינקרו ולאלי בדש על ההישגים שלנו”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

מפחיד לצאת מהבית: אחד מכל שני הולכי רגל הרוגים – הולך רגל ותיק; כמה בחדרה, אור עקיבא ופרדס חנה?

ב-20 במרץ 2024, בשעות הצהריים, נהרגה הולכת רגל בשנות ה-70 לחייה בתאונת דרכים באזור התעשיה ברחובות. הולכת הרגל הוותיקה נפצעה קשה מפגיעת כלי רכב ומתה זמן קצר לאחר מכן בבית החולים קפלן.

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן